Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی گفت: از فردا ورود خودروهای غیربومی به شهرستان های استان مرکزی ممنوع خواهد بود.

سید علی آقازاده ۲۳ مردادماه در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان مرکزی با اشاره به اینکه طی یک سال اخیر بدترین شرایط کرونایی را تجربه کرده ایم، اظهار کرد: در استان مرکزی هر هفته آمارهای ابتلا، بستری و فوتی در حال افزایش است درحالی که میانگین شاخص های کرونایی در کشور بهتر است و در جایگاه پایین جدول هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در رعایت پروتکل ها و زدن ماسک در جایگاه سوم کشور قرار داریم، گفت: تاب آوری نیروهای درمان حد و آستانه ای دارد. این توان در حال به پایان رسیدن است.

استاندار مرکزی با اشاره به جلسه امروز ستاد ملی تصریح کرد: از فردا، یکشنبه تا اطلاع ثانوی، ترددها به داخل شهرستان های استان با خودروهای غیربومی را ممنوع می کنیم و راه های فرعی(۵۹ معبر) با رعایت علائم و هشدارهای ترافیکی مسدود می شود. در هفته آتی که پیک بزرگتری خواهیم داشت این ممنوعیت به شکل کاملا جدی ادامه دارد.

وی در خصوص فعالیت هیئات مذهبی اظهار کرد: از روز پنجشنبه طبق گزارش نگران کننده از فعالیت هیئات مذهبی در کشور و عدم رعایت پروتکل ها از سوی این هیئات، ستاد ملی مقابله با کرونا مصوب کرد که تمامی مراسم ها در محیط بسته ممنوع شود، نیروی انتظامی حتما این مهم را اجرا کند و مسئولین قضایی نیز نسبت به این مصوبه توجیه شوند، فرمانداران بر روند اجرا نظارت جدی داشته باشند و اگر هیئتی تخلف کند قطعا مورد برخورد قرار می گیرد.

آقازاده با اشاره به تعطیلی ۶ روز آینده، افزود: از روز دوشنبه تعطیلی عمومی با اعمال مقررات شدید و منع تردد بین استانی خواهیم داشت و جزئیات آن بعد از جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام می شود. در واقع منع ترددها اولویت اول این تصمیم خواهد بود.

استاندار مرکزی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اولویت اول کشور در مقابله با کرونا، افزود: این فرمایشات باید در صدر همه امور قرار گیرد. مصوبات ستاد ملی در حکم قانون و مورد تاکید مقام معظم رهبری است، طرح شهید سلیمانی احیا شده است و باید در دستور کار استان قرار گیرد چراکه این طرح می تواند این پیک را کنترل کند و طرح مومنانه را نیز هدایت کند. در تلاش برای آماده کردن ۱۰۰ هزار بسته معیشتی تا پایان ماه صفر برای کمک به نیازمندان هستیم.

به گزارش ایسنا، بهروز اکرمی معاون سیاسی استاندار نیز در این جلسه اظهار کرد: تاریخ نسبت به ما قضاوت خواهد کرد، البته نباید نگران تاریخ بود، بلکه باید نگران خدا باشیم که بپرسد با جان بندگانش چه کردیم؟

وی با اشاره به روزهای عاشورا و تاسوعا، افزود: کدام هیات عزاداری راضی می شود که با یک چای یا غذا مرگ را رقم بزند؟ همه جا عنوان می شود که چرا به مراسم های عزاداری پیله کرده اید؟ چون انتظار تخلف از عزادار امام حسین(ع) نمی رود.

اکرمی تصریح کرد: در ۱۲ شهرستان استان ۱۲ فرماندار، ۱۲ رییس شبکه بهداشت، ۱۲ دادستان و ۱۲ فرمانده انتظامی داریم که اگر یکی از آنها بخواهد می تواند به مانند آب خوردن با متخلف برخورد کند. چرا باید این افراد در اتاق خود بنشینند؟ کافی است روزی ۲ ساعت این ۴ نفر در هر شهرستان بازدید انجام داده و با متخلف برخورد کنند.

وی با تاکید بر اینکه با نشستن در اتاق و خواهش و التماس نمی توان با بیماری مواجهه کرد، گفت: باید برای جان شهروندان خود تصمیم بگیریم و اقدام کنیم در غیر این صورت نمی توان فردای قیامت جواب خدا را داد، اگر این ۴ نفر در اتاق خود بنشینند راه به جایی نمی بریم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس استان مرکزی استان مرکزی ستاد ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۱۲۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل عملیات اجرای روکش آسفالت خیابان‌های شهید هاشمی‌نژاد و شهدا

مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان از تکمیل عملیات اجرای روکش آسفالت خیابان‌های شهید هاشمی‌نژاد و شهدا با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال خبر داد.

مهدی غلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در ادامه عملیات ترمیم و روکش آسفالت معابر اصلی و فرعی منطقه، عملیات روکش آسفالت خیابان‌های شهید هاشمی‌نژاد و شهدا به اتمام رسید.

وی با اشاره به لزوم رسیدگی و بهبود وضعیت شبکه معابر منطقه افزود: به منظور رفاه و آسایش شهروندان و در راستای گسترش و بهبود معابر ارتباطی محلات، تسریع عبور و مرور وسایل نقلیه، دسترسی آسان‌تر شهروندان به گذرگاه‌های اصلی، عملیات ترمیم و روکش آسفالت معابر با تلاش و نظارت معاونت فنی و عمرانی این منطقه در حال اجرا است.

مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان افزود: در ادامه عملیات ترمیم و روکش آسفالت معابر اصلی و فرعی منطقه، عملیات روکش آسفالت خیابان‌های شهید هاشمی‌نژاد و شهدا که از خیابان‌های اصلی و پر تردد منطقه به شمار می‌آیند، به همراه بعضی از معابر فرعی منطقه با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال انجام شد و مورد بهره‌برداری شهروندان قرار گرفت.

غلامی تصریح کرد: با توجه به پر تردد بودن این خیابان‌ها در راستای رفاه حال شهروندان اجرای عملیات با اطلاع‌رسانی قبلی و به‌صورت شبانه صورت پذیرفت.

وی خاطر نشان کرد: در برنامه و بودجه ۱۴۰۳ منطقه ۱۱ برای عملیات لکه گیری، ترمیم و روکش آسفالت معابر اصلی و فرعی اعتباری بالغ بر ۳۶۰ میلیارد ریال مصوب شده است و عملیات مربوطه با محوریت محلات منتخب با جدیت دنبال خواهد شد.

کد خبر 749706

دیگر خبرها

  • به احترام دیوید مویس، ورود مدیر فنی وست هم به باشگاه ممنوع شد
  • به دام افتادن کیف قاپ غیربومی در رشت
  • وزارت بهداشت تا پایان اردیبهشت باید حساب‌های بانکی خود را مسدود کند
  • تکمیل عملیات اجرای روکش آسفالت خیابان‌های شهید هاشمی‌نژاد و شهدا
  • از ۴ مکانی که آژانس مشکوک بود ۲ مکان باقیمانده که ... | ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم
  • ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم | آخرین وضعیت ۴ مکانی که آژانس مشکوک بود | چند بازرس مجازند در ایران باشند؟
  • رئیس سازمان انرژی اتمی: ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم
  • ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم
  • رمان اجتماعی معمایی «آفرودیت» در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود
  • ورود سامانه بارشی از سمت غرب کشور