Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@18:23:29 GMT

قهر مردم با بازار لوازم خانگی/ خبری از مشتری نیست

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۱۲۶۱۱

قهر مردم با بازار لوازم خانگی/ خبری از مشتری نیست

درحال حاضر بازار لوازم خانگی بنا به گفته فعالان بازار در رکود مطلق به سر می برد به نحوی که اکثر فروشندگان برای فروش محصولات خود اقدام به ارائه جشنواره های مختلف و حتی تخفیف هایی کرده اند ولی هنوز مشتری رغبتی به خرید لوازم خانگی ندارد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، کسب و کارشان راکد شده و کمتر خریداری به مغازه ها برای خرید لوازم خانگی مراجعه می کند این درحالیست که حجم هزینه های مالیاتی و بیمه هر روز برای واحدها افزایش پیدا کرده و خبری از حمایت از سوی دولت نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درحال حاضر بازار لوازم خانگی بنا به گفته فعالان بازار در رکود مطلق به سر می برد به نحوی که اکثر فروشندگان برای فروش محصولات خود اقدام به ارائه جشنواره های مختلف و حتی تخفیف هایی کرده اند ولی هنوز مشتری رغبتی به خرید لوازم خانگی ندارد.

اما نکته مهم اینجاست همچنان حجم لوازم خانگی قاچاق در بازار فراوان بوده و در این شرایط اگر مصرف کننده تمایل به خرید کالایی داشته باشد بیشتر به سمت خرید لوازم خانگی قاچاق می رود چرا که متاسفانه در محصولات ایرانی نه تنها افزایش بسیار بالای قیمتها وجود دارد بلکه عدم نظارت در تولید و نبود یک چشم انداز روشن در این صنعت عاملی شده تا لوازم خانگی توسط تولیدکنندگان به صورت سلیقه ای تولید شود.

فعالان بازار می گویند یک شبه لباسشویی هفت کیلویی تبدیل به هشت کیلویی می شود کیفیت بسیار افت پیدا کرده و تولیدکنندگان برای جبران هزینه های خود با اعمال تغییراتی اندک کد محصولات را تغییر و آنها را به عنوان یک محصول جدید و با قیمتی بالاتر راهی بازار می کنند با این وجود مصرف کننده تمایلی به خرید ندارد چرا که قیمت کالای قاچاق برای او به صرفه تر است.

البته فروشندگان لوازم خانگی معتقدند فروش کارخانجات به واحدهای توزیع با تغییراتی همراه شده چرا که تا پیش از این خریدها به صورت چکی در اختیار واحدهای توزیعی قرار نمی گرفت اما درحال حاضر فروشندگان مجبورند برای فروش محصولات خود کالاها را به صورت چکی به فروش برسانند.

در حال حاضر با وجود افزایش حجم تولید هنوز خبری از رونق در بازار لوازم خانگی نیست که به نظر می رسد باید با یک سیاست گذاری روشن بازار به سمت رونق پیش رفته و البته کیفیت لوازم خانگی ایرانی نیز افزایش پیدا کند چرا که در غیر این صورت مصرف کننده ترجیح می دهد کالای قاچاق اما با کیفیت بهتر را خریداری نماید.

بنا به گفته فعالان بازار رکود باعث شده تا واحدهای تولیدی فعلا تصمیمی به افزایش قیمتها نداشته باشند اما باید این را درنظر گرفت که با روند افزایش قیمت ارز و افزایش هزینه های تولید چشم انداز قیمت گذاری محصولات لوازم خانگی در بازار آن هم طی ماه های آینده چه تغییراتی خواهد کرد.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بازار لوازم خانگی بازار لوازم خانگی بازار لوازم خانگی خرید لوازم خانگی فعالان بازار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۱۲۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارندگی قیمت محصولات جالیزی در مشهد را افزایش داد

محمد قنبری گفت: به عنوان مثال قیمت هر کیلو گوجه فرنگی از ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار ریال طی ۲ روز گذشته به ۳۲۰ هزار ریال رسیده، قیمت بادمجان نیز تا حدی نوسان داشته است، اما این افزایش قیمتها موقتی بوده و طی چند روز آینده قیمت محصولات جالیزی فروکش خواهد کرد.

وی همچنین قیمت نوبرانه های بهاری امسال میادین بار مشهد مانند گوجه سبز را رو به کاهش دانست و گفت: روزهای پرفروش این محصولات رو به پایان است و در کنار عرضه فراوان آن در بازار قیمت شان کاهش یافته است.

رییس اتحادیه بارفروشان مشهد در پاسخ به سوال ایرنا مبنی بر نوسان قیمتهای میوه و تره بار در بهار امسال اظهار کرد: با توجه به قیمت تمام شده تولید و همچنین افزایش نرخ کرایه حمل نمی توان قیمتهای میوه و تره بار را در بازار زیاد دانست و در واقع گرانی در این بخش رخ نداده است.

وی ادامه داد: امسال بازار میوه و تره بار در مشهد نسبت به سال گذشته با عرضه بیشتری مواجه شده، در مقابل میزان خریدار کمتر شده و همین موضوع بر قیمتهای آن تاثیر گذاشته است و میانگین قیمتها نسبت به شرایط بازار کمتر است. این در حالی است که قیمت برخی میوه های وارداتی مانند موز متناسب با افزایش نرخ دلار رشد داشته است.

قنبری با اشاره به اینکه روزانه بین چهار تا پنج هزار تن بار میوه و تره بار وارد میادین بار سه‌گانه زیر مجموعه صنف بارفروشان شهر مشهد می شود، بیان کرد: آنچه مردم گرانی میوه و تره بار می دانند به شرایط اقتصادی کشور مربوط می شود.

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد نیز گفت: قیمت میوه و تره بار با وجود نوبرانه های بهار از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون بازار آرامی را پشت سر گذاشته و چندان تغییری نداشته، افزون بر این قیمت سیب زرد و توت فرنگی کاهش ۱۰ درصدی و فقط قیمت گوجه و پیاز افزایش ۱۰ درصدی داشته اما قیمت سایر اقلام میوه ثابت بوده است.

محسن صیادی اظهار کرد: مدیریت بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد در گشتهای مشترک خود از ابتدای امسال، ۶۵۰ واحد صنفی در حوزه میوه و تره بار را بازرسی کرد، در این بازرسی ها ۸۲ فقره پرونده تعزیری تنظیم و یک واحد صنفی نیز پلمب شده است.

روزانه پنج هزار تن میوه و تره بار در سه میدان بار مشهد به فروش می‌ رسد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • برنامه های و اهداف شرکت گلتاش در سال ۱۴۰۳
  • محکومیت بیش از یک میلیارد ریالی قاچاقچی لوازم خانگی در مهاباد
  • قیمت خودرو امروز ۱۷ اردیبهشت + جدول
  • ایران دومین مصرف کننده لوازم آرایشی در خاورمیانه / کدام برندها حاوی فلزات سنگین هستند؟
  • در صحن شورای شهر همدان چه گذشت؟
  • مجازات قاچاقچی لوازم خانگی در مهاباد
  • توزیع اقلام لوازم خانگی بین مددجویان بسطام
  • بارندگی قیمت محصولات جالیزی در مشهد را افزایش داد
  • عوامل موثر بر قیمت ورق اکسین
  • با «ساخت ایران» مشکل دارند!