Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-30@14:39:45 GMT

جنجال بر سر توریست‌های ورزش ایران در توکیو

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۱۲۶۷۴

جنجال بر سر توریست‌های ورزش ایران در توکیو

در شرایطی که حدود یک هفته از پایان المپیک توکیو می‌گذرد، هنوز هم بحث بر سر نفرات اعزامی به ژاپن داغ است. بعد از صحبت‌های تند نماینده مجلس، کمیته ملی المپیک درباره نفرات حاضر در کاروان توضیحاتی را ارایه کرده است.

ادعای جنجالی نماینده مجلس درباره مسئولان اعزامی

به گزارش شهروند آنلاین، «علیرضا سلیمی» در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی با اشاره به سفر تعدادی غیر ورزشکار به بازی‌های المپیک توکیو عنوان کرده بود: «در بازی‌های المپیک توکیو ۶۵ ورزشکار اعزام شدند، ولی همراهان ورزشکاران ۱۸۸ نفر بودند که بسیاری از آن‌ها مربی و رئیس فدراسیون هم نبودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مسابقات المپیک این دوره رئیس فدراسیون اسکی با چه هدفی اعزام شده است یا وقتی تیم هندبال به این مسابقات اعزام نشده، رئیس فدراسیون هندبال برای انجام چه کاری به محل برگزاری مسابقات رفته است؟»

او با اشاره به حضور روسای سابق فدراسیون‌های دوومیدانی و تنیس در المپیک ۲۰۲۰ می‌گوید: «این افراد با چه هدفی به توکیو رفتند. همچنین وزیر ورزش و جوانان به چه منظور با خود بادیگارد به ژاپن برده است؟ آیا قرار بود در توکیو آقای وزیر دچار تهدیدی شوند؟ همچنین رئیس فدراسیون شنا تا دوهفته بعد از بازگشت ورزشکاران این رشته با پول بیت‌المال در توکیو مانده است.»

سلیمی از هیأت‌رئیسه مجلس خواست که به کمیسیون فرهنگی و فراکسیون ورزش دستور دهد این سفر‌های نجومی و بی‌ربط برخی از ورزشی‌ها را هم که در این دوره از بازی‌های المپیک صورت گرفته، مورد بررسی قرار دهند.

واکنش کمیته المپیک با آمار و ارقام

کمیته ملی المپیک با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد به وعده خود قبل از شروع بازی‌ها عمل کرده و درخصوص نفرات اعزامی شفاف‌سازی می‌کند. در بخشی از اطلاعیه کمیته ملی المپیک آمده است: «لازم است به اطلاع مردم شریف و جامعه فهیم ورزش برسانیم که کل اعضای کاروان اعزامی به مسابقات المپیک ۲۰۲۰ توکیو ۱۸۰ نفر بودند که از این تعداد ۱۳۳ نفر ورزشکار، سرمربی مربی، آنالیزور کادر‌های پزشکی و فنی مرتبط با مسابقات ورزشی و رشته‌های مختلف ورزشی و فدراسیون‌ها بودند.

همچنین ۲۱نفر خبرنگار از رسانه‌های مختلف کاروان را همراهی می‌کردند و ۱۱نفر هم اعضای کادر سرپرستی شامل سرپرست، تدار کات امور مالی پشتیبانی، مترجم و بخش‌های لجستیک و ۱۳نفر نیز مدیران ذیربط کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش عضو کاروان بودند که در مقایسه با کاروان‌های اعزامی دوره‌های گذشته حتی نفرات کمتری هم اعزام شده است.»

کمیته ملی المپیک همچنین با انتشار جدولی تعداد دقیق نفرات اعزامی را اعلام و آن‌ها را با المپیک ریو مقایسه کرده است. طبق این جدول کاروان ایران نسبت به دوره قبلی سه نفر کمتر در دل خود جای داده بود. در واقع در دوره قبلی ۱۸۳ نفر راهی برزیل شده بودند؛ درحالی که دو ورزشکار هم نسبت به این دوره کمتر در کاروان ایران جای داشت، اما در این دوره ۱۸۰ نفر با دو ورزشکار بیشتر در توکیو حاضر شدند.

هیأت اجرایی چرا باید سه هفته در توکیو می‌ماند؟

به نظر می‌رسد به جز چند معاون وزیر ورزش، بحث اصلی منتقدان روی اعضای هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک باشد. نفراتی همچون مجید کیهانی، مجید شایسته، محسن رضوانی، علیرضا رحیمی و عبدی افتخاری بدون هیچ شرح وظیفه مشخصی حدود دو تا سه هفته در توکیو حضور داشتند و مردم هم فقط عکس‌های آن را روی سکو و در حین تشویق ورزشکاران مشاهده می‌کردند. شاید بهتر باشد کمیته ملی المپیک بیشتر در خصوص چرایی اعزام این نفرات و شرح وظیفه آن‌ها در توکیو توضیح بدهد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: کمیته ملی المپیک مجلس شورای اسلامی المپیک توکیو کمیته ملی المپیک رئیس فدراسیون بازی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۱۲۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر وزیر ورزش از مهدی الفتی بعد از کسب سهمیه المپیک

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، مهدی الفتی ملی‌پوش تیم ژیمناستیک کشورمان که اخیرا موفق به کسب سهمیه المپیک پاریس شد امروز با حضور در وزارت ورزش و جوانان با کیومرث هاشمی دیدار و گفتگو کرد.

کیومرث هاشمی در این دیدار با ابراز خوشحالی از موفقیت اخیر ژیمناستیک کشور اظهار کرد: این موفقیت و کسب سهمیه می‌تواند شروعی باشد برای رشته‌هایی که شاید تا پیش از این هیچکس به موفقیت آن فکر نمی‌کرد و اینکه بتوانیم در رویداد‌های مهم کسب مدال کنیم. با استعداد‌هایی که وجود دارد و زحماتی که مجموعه فدراسیون انجام داد توانستیم به این موفقیت برسیم.

وی افزود: مهدی الفتی با سهمیه‌ای که به دست آورد و مدالی که در بازی‌های آسیایی کسب کرد نشان داد که اگر به این رشته‌ها توجه شود این استعداد‌ها قطعا به افتخارات بزرگی دست پیدا خواهند کرد. حضور در المپیک یک افتخار برای کشور‌ها و ورزشکار محسوب می‌شود و بهترین‌های دنیا در این رویداد بزرگ حضور پیدا می‌کنند.

وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه حضور در المپیک یک اتفاق بزرگ برای هر ورزشکار است اظهار کرد: آن چیزی که در ابتدا مهم است حضور این ورزشکاران به عنوان سفیران کشور در این رویداد است و در مرحله بعدی گرفتن نتیجه از این مسابقات مهم است. تا همین جا که این سهمیه به دست آمده یعنی ورزشکار توانسته شایستگی‌های خود را نشان دهد. از همه دوستانی که برای این رشته مادر تلاش می‌کنند تقدیر و تشکر می‌کنم و همدلی همه دوستان منجر به کسب موفقیت می‌شود.

وزیر ورزش و جوانان درباره وضعیت ژیمناستیک اظهار کرد: از ابتدا یک سیاست را سعی کردیم به فدراسیون‌ها انتقال دهیم و آن هم ایجاد آرامش در جامعه ورزش است. در شرایط آرامش است که ورزشکار و کادر فنی و مجموعه فدراسیون می‌توانند فعالیت کنند.

وی افزود: موفقیت ورزشکار باعث خوشحالی مردم می‌شود و خوشحالی مردم نیز یکی از سیاست‌های اصلی دولت سیزدهم است. سلایق و رفتار‌های مختلف همیشه وجود دارد و اختلاف سلایق‌ها نباید منجر به ایجاد حواشی و لطمه خوردن به تیم ملی شود.

کیومرث هاشمی اظهار کرد: آن چیزی که خواست جامعه ژیمناستیک و پیشکسوتان این رشته است که در سایه همدلی و ثبات این رشته بتواند به موفقیت‌های دوچندان دست پیدا کند. باید همگی به فضای آرامش کمک کنیم و حیف است که این موفقیت‌ها به هدر برود.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما حمایت از فدراسیون‌ها است و پیش‌بینی کرده‌ایم که ناوگان تجهیزات فدراسیون‌ها به روز شود. به فدراسیون‌ها اعلام کردیم که نیاز‌های اولیه را برای تجهیز کمپ‌های تیم ملی به ما اعلام کنند.

زهرا اینچه درگاهی  نیز در این دیدار با تقدیر از حمایت‌های وزیر ورزش از رشته ژیمناستیک اظهار داشت: ممنونیم که این فرصت به رشته ژیمناستیک داده شد. دوستان زیادی در مجموعه فدراسیون در کسب این موفقیت سهم دارند و با تلاش گروهی فدراسیون و کادر فنی امروز شاهد این اتفاق تاریخی و کسب سهمیه هستیم.

رئیس فدراسیون ژیمناستیک در ادامه افزود: در این چند سال توفیقات بسیار خوبی برای ژیمناستیک ایران به دست آمد و همه هدف ما ایجاد همدلی و موفقیت این رشته مادر است که استعداد‌های بیشماری در آن وجود دارند. همه این موفقیت‌ها باعث سرافرازی ژیمناستیک است و خوشحالیم که در اعتلای ورزش کشور سهیم بوده‌ایم.

وی ادامه داد: حضور آقای هاشمی در موفقیت ژیمناستیک بسیار تاثیرگذار بوده است و خوشحالیم که با حضور ایشان حال ورزش عوض شد، چون دغدغه ورزشکاران را داشتند. وزیر ورزش پیگیر وضعیت ژیمناستیک بود و این پیگیری باعث شد که الان شاهد این افتخار بزرگ برای ژیمناستیک باشیم.

مهدی الفتی ملی‌پوش تیم ژیمناستیک کشورمان در این جلسه با تقدیر از حمایت‌های وزارت ورزش اظهار کرد: خیلی خوشحالم که وزارتخانه و شخص وزیر توجه ویژه‌ای به رشته ژیمناستیک دارد و با این حمایت موفق شدم برای کشورم افتخار بزرگی را به دست آورم.

معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش، مدیرکل حوزه وزارتی، سلیمانی دبیر فدراسیون ژیمناستیک و رضا خیرخواه سرمریی تیم ژیمناستیک هنری نیز در این جلسه حضور داشتند.

در پایان این دیدار وزیر ورزش از مهدی الفتی به دلیل افتخاری که برای کشور به دست آورد تجلیل کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ممنوعیت حجاب در المپیک پاریس برای زنان فرانسه!
  • کیومرث هاشمی: با زحمات فدراسیون ژیمناستیک، سهمیه المپیک کسب شد
  • تقدیر وزیر ورزش از مهدی الفتی بعد از کسب سهمیه المپیک
  • ایران در المپیک پاریس چند ورزشکار دارد
  • هاشمی: درباره اسم و شعار کاروان هفته آینده تصمیم می‌گیریم/ بودجه کمیته المپیک در پایان اسفند ابلاغ نشد+ فیلم
  • نشست مشترک کارگروه ورزش حزب موتلفه اسلامی و مسئولین کمیته ملی المپیک
  • محمود خسروی وفا: می توانیم در المپیک ناگویا ژاپن شانس پنجمی داشته باشیم؛ کشتی امید اول ماست
  • خسروی‌وفا: توان ورزش ما بسیار فراتر از اینهاست
  • خداحافظی 4 قهرمان توکیو با المپیک پاریس!
  • برگزاری نشست کارگروه ورزش حزب موتلفه و کمیته ملی المپیک