Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان گفت: نقش آفرینی و همکاری مستمر باغداران با پلیس در بحث پیشگیری از سرقت پسته امری ضروری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  سرهنگ مهدی پور امینائی، فرمانده انتظامی شهرستان کرمان در نشست پیشگیری از سرقت در جمع باغداران پسته محور هفت باغ علوی شهر کرمان گفت: با توجه به نزدیکی فصل برداشت این محصول، باغداران پسته برای کاهش آمار سرقت در فصل برداشت پسته باید از افراد امین و خوش سابقه برای نگهبانی از باغات خود استفاده و از بکارگیری اتباع بیگانه در این زمینه خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اینکه تمهیدات خوبی برای پیشگیری از سرقت پسته اندیشیده شده است افزود: پلیس با اجرای تمهیدات لازم برای حفظ و حراست از دست رنج یک ساله کشاورزان تا پایان فصل برداشت پسته در کنار آنان خواهد بود و نقش آفرینی و همکاری مستمر باغداران پسته با پلیس در بحث پیشگیری و کاهش جرائم موثر و ضروری است.

سرهنگ امینائی با تاکید و درخواست از باغداران در معرفی افراد معتمد و فاقد سابقه در امر نگهبانی از باغات و انبار‌های پسته و تعین صلاحیت آن‌ها که اولین درخواست پلیس شهر کرمان از کشاورزان است گفت: با توجه به گستردگی باغات پسته با همکاری باغداران و قرار داد آن‌ها با شرکت انتظام و فعال کردن گشت‌های پلیس به صورت محسوس و نامحسوس و فعال کردن گشت‌های رضویون امسال باغات پسته به نگهبانان مسلح مجهز می‌شوند.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان گفت: بازرسی و کنترل مراکز خرید و فروش پسته در سطح شهر، با تاکید بر ایمن سازی این اماکن و نصب دوربین‌های مداربسته و کنترل مجرمان سابقه دار نیز در دستور کار پلیس قرار دارد.

او با اشاره به پشتیبانی دستگاه قضائی و جلسات تعاملی پلیس با قضات بیان داشت: در صورت دستگیری سارق پسته پس از هماهنگی با مرجع قضائی تا پایان فصل برداشت پسته به زندان معرفی می‌شوند و طی هماهنگی‌های انجام شده سارقانی که اعتیاد به مواد مخدر داشته باشند در صورت دستگیری حتی با نداشتن شاکی خصوصی به مدت سه ماه به کمپ اجباری ترک اعتیاد معرفی خواهند شد.

سرهنگ امینائی به کشاورزان، مغازه داران و تاجران پسته توصیه کرد:لازم است برای جابجایی محصول پسته با کلانتری یا پاسگاه محل خود هماهنگ و حتما به توصیه ها، آموزش‌ها و هشدار‌های پلیس توجه کنند.

او در پایان از باغداران و مردم خواست:انبار‌های پسته و اماکن حساس خود را به مرکز هشدار الکترونیک متصل و هرگونه مورد مشکوک را به ۱۱۰ اطلاع رسانی کنند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: فرمانده انتظامی شهرستان کرمان سرهنگ پورامینایی پیشگیری از سرقت فصل برداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۱۲۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کار برداشت گل محمدی از باغات شهرستان خاش آغاز شد

 مجتبی خاشی مدیر جهاد کشاورزی خاش، گفت: در راستای تغییر الگوی کشت و با توجه به ارزش اقتصادی بالا و نیاز آبی کم گل محمدی و سازگاری به اقلیم منطقه، توسعه باغات گل محمدی در برنامه کاری این مدیریت قرار گرفته و در سال گذشته چهار هکتار باغ جدید گل محمدی احداث و  سطح زیر کشت گل محمدی شهرستان به ۱۱ هکتار افزایش یافت.

مجتبی خاشی افزود: پیش بینی شده امسال ۱۱ تن گل محمدی از سطح باغات شهرستان خاش برداشت شود.

وی تصریح کرد گل محمدی پس از فرآوری در منطقه به صورت گلاب و گل خشک شده به بازار عرضه می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • پیش بینی برداشت بیش از سه هزار تن انگور امسال از تاکستانهای مهاباد
  • باغات مرکبات مازندران شناسنامه‌دار می‌شوند
  • برداشت گل گاوزبان از باغات اشکورات رودسر
  • کاهش ۱۸ درصدی وقوع سرقت در کرمانشاه
  • اعلام عوامل کاهش سرقت در کرمان
  • کار برداشت گل محمدی از باغات شهرستان خاش آغاز شد
  • برداشت گل محمدی از شهر همسایه قله تفتان
  • بازداشت سرایدار خیانتکار یک مزون در شمال تهران
  • بیشترین و کمترین سرقت‌ها در کدام شهرهای استان کرمان رخ می‌دهد؟
  • دستگیری باند سرقت از مغازه و فروشگاه‌های پوشاک