Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-01@18:22:32 GMT

اجزای اصلی قفل دیجیتال استاندارد چیست؟

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۱۲۷۶۸

اجزای اصلی قفل دیجیتال استاندارد چیست؟

به طور کلی امنیتی که قفل های دیجیتالی و الکترونیکی ارائه می دهند، بسیار بیشتر از تصور عموم افراد می باشد.

 به گزارش گروه بازرگانی خبرگزاری دانشجو، به طور کلی امنیتی که قفل های دیجیتالی و الکترونیکی ارائه می دهند، بسیار بیشتر از تصور عموم افراد می باشد. قفل های دیجیتال یک سیستم  امنیتی می باشد که از جریان الکتریکی برای باز و بسته کردن قفل استفاده می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ممکن است شما برای خرید قفل های دیجیتال و درب ضد سرقت باکفیت مجبور باشید هزینه نسبتا بالایی را در مقایسه با درب های معمولی پرداخت کنید. اما نکته قابل توجه این قفل ها این می باشد که عمر طولانی دارند و تا چندین سال نیازی به تعویضشان ندارید.

عمده تفاوت مغزی قفل درب و قفل دیجیتال با درب های معمولی در این می باشد که اجزای قفل دیجیتال ضد سرقت از چندین زبانه تشکیل شده است و با چرخیدن کلید در آن، زبانه ها در چندین جهت داخل چهارچوب قرار می گیرد. همچنین جنس دیگر اجزای قفل دیجیتال مانند چشمی و قفل شب بند باید متناسب با سایر متریال های به کار رفته از کیفیت بالایی برخوردار باشد.

قفل دیجیتال ضد سرقت یکی از انواع قفل های امنیتی است که برای جلوگیری از ورود سارقان و امنیت محل زندگی یا محل کار مورد استفاده قرار می گیرد. در این مقاله به بررسی اجزای قفل دیجیتال و ساختار آن می پردازیم بنابراین توصیه می کنیم تا انتهای مقاله با ما همراه باشید. 

امنیت بیشتر اجزای قفل دیجیتال نسبت به قفل های معمولی

قفل های دیجیتال می توانند برای مکانهای اداری، مسکونی، تجاری، تفریحی و ورزشی مفید باشند. همچنین روش دسترسی به آنها که می تواند با استفاده از کارت، اثر انگشت یا رمز باشد که به وسیله این ارتباط، اطلاعات هویتی فرد تایید شده و فرد می تواند امکان تردد داشته باشد. برد اصلی این نوع قفل برقی بر روی بدنه داخلی قرار گرفته است و تمام فرآیند ذخیره سازی اطلاعات در این قسمت انجام می گیرد. بیشتر درب های ایرانی دارای دو قفل هستند که با توجه به تولید این کالا در ایران امکان سفارشی سازی آن‌ها و استفاده از نوع تک قفل امکان پذیر می باشد.

 

اجزاء قفل هوشمند دیجیتال بدنه قفل: به طور معمول جنس بدنه اجزای قفل دیجیتال هوشمند از جنس استیل می باشد که نوع دیگر آن از پلاستیک فشرده نیز ساخته می شود. صفحه کنترل: کیفیت برد مدار بر عملکرد قفل هوشمند تأثیر می گذارد. درواقع برد مدار  هسته قفل هوشمند می باشد.  موتور: موتور استفاده شده در قفل دیجیتال یک موتور کوچک می باشد که به قفل هوشمند متصل است. درواقع زمانی که رمز عبور یا اثر انگشت یا کارت برای باز کردن آن استفاده می کنید، صدای چرخش موتور را خواهید شنید. دسته: اجزای قفل دیجیتال شامل دو نوع دسته بلند و دستگیره گرد می باشد که بسته به نیازهای مختلف می توانید انواع دسته های قفل دیجیتال را خریداری کنید. صفحه نمایش: قفل هوشمند با صفحه نمایش بصری باعث می شود کارآیی آن آسان تر شود همچنین نمایشگر قفل دیجیتال به رنگ آبی و سفید است اما تمامی قفل های هوشمند مجهز به نمایشگر نیستند. ماژول اثر انگشت: به طور معمول به دو نوع اثر انگشت نوری و اثر انگشت نیمه هادی تقسیم بندی می شوند که قیمت اثر انگشت نیمه هادی از قیمت اثر انگشت نوری بیشتر است. سیلندر قفل: از آنجا که سطح ایمنی قفل دیجیتال عامل بسیار مهمی می باشد، سیلندر قفل در قیمت قفل هوشمند نقش مهمی دارد. جای باتری: که شامل مدل های 4 باتری و 8 باتری می باشد.

مزایای قفل های دیجیتال

نحوه استفاده این قفل های هوشمند به این صورت است که اطلاعات فرد از قبل در حافظه قفل دیجیتالی به صورت الگوهای خاص ذخیره می شود. همچنین می توان عملیات تأیید هویت را از فاصله دور انجام داد. مورد دیگری که لازم به ذکر می باشد این است که در اجزای قفل دیجیتال، آهنرباهای مغناطیسی به کار گرفته می شود که با استفاده از جریان الکتریکی به آهنرباهای بسیار قوی تبدیل شده و مقاومت و استحکام آن از زبانه های معمولی بسیار افزایش می یابد.

اجزای قفل برقی شامل قطعاتی به نام “محرک ها” می باشد که استوانه یا پیچ را به موتور کوچکی وصل می کنند که درون درب یا قاب خود قرار می گیرند. علاوه بر آن درب های امنیتی این احساس را به وجود می آورند که خانه شما کاملاً امن می باشد بنابراین به عنوان یک عامل بازدارنده قوی برای مزاحمان عمل می کند.

ازجمله مزایای انواع قفل‌های دیجیتالی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:


سیستم تشخیص هویت

استفاده از قفل های دیجیتال بیشتر به درد کسانی می خورد که عاشق تکنولوژی هستند. اجزای قفل دیجیتال بر اساس تکنولوژی RFID طراحی شده اند و با استفاده از امواج رادیویی فرکانسی را برای ارتباط بین کارت تردد و دستگاه کارتخوان منتقل می کنند. ارتباط بین بخش خارجی و بخش داخلی توسط یک سیستم تشخیص هویت صورت می پذیرد که عملکرد قفل برقی به این سیستم وابسته می باشد. 

 

کنترل از راه دور

از مزایای دیگر این قفل ها این می باشد که می توان آنها را از راه دور کنترل کرد و آنها را قفل و یا باز کرد. اجزای قفل دیجیتال و کلیدها قابلیت انحصاری شدن را دارند به طوری که فقط یک یا چند نمونه قفل خاص را باز کند. قطعات داخلی مهمترین بخش در عملکرد قفل و برقراری ایمنی هستند که از دو بخش Fail به معنی غیر امن و Secure به معنی امن تشکیل شده اند. 

 

امکان تغییر قدرت قفل دیجیتالی

با توجه به این موضوع که در کویل جریان مغناطیسی قابل تغییر می باشد، در قفلهای الکترو مغناطیسی نیز می توان قدرت قفل را تغییر داد. قطعات قفل دیجیتال نیز همانند کلیه قفل های دیگر دارای یک ورودی است که به کاربران این امکان را می دهد که کنترل زبانه را در اختیار داشته باشند. اگر الگوی جدید با الگوی قبلی مطابقت داشته باشد، امکان تردد برای شخص فراهم می شود و قفل باز می شود. درصورتیکه حساسیت سنسورها بسیار بالا باشد، ممکن است مشکلاتی بابت تغییر چهره با مشخصات بایومتریک رخ دهد و هر بار مجبور به تغییر اطلاعات آن شوید.

 

گارانتی و خدمات پس از فروش

اغلب مدل های قفل برقی، دارای یک سال گارانتی تعویض و 3 سال گارانتی و 15 سال خدمات پس از فروش می باشند. تمام کادر فنی و تخصصی بخش خدمات و پشتیبانی قفل دیجیتال از بهترین متخصصان در این زمینه بوده که به تمام اطلاعات سرویس دهی مدل های مختلف قفل دیجیتال در جهان کاملا آشنا بوده و به راحتی می توانند مشکلات شما را در هر زمینه ای برطرف نمایند. به خاطر بسپارید محصول شما تنها در صورتی شامل گارانتی می‌شود که از مراکز معتبر و شرکت‌ها و فروشگاه‌های نام آشنای قفل دیجیتال، خرید کنید.

 


جمع بندی

توصیه می کنیم هنگام خرید قفل درب ضد سرقت توجه داشته باشید که حتما خدمات پس از فروش داشته باشد. قفل های دیجیتالی، راحتی و سهولت و امنیت قالب توجهی را برای شما به ارمغان می آورند بخش های مختلف قفل دیجیتال به دلیل داشتن قطعات کمتر و کیفیت بالای قطعات داخلی، عمر بیشتری دارند. در انتها باید به این موضوع اشاره کنیم که حافظه دستگاه و سیستم هوشمند قفل های دیجیتال برای نگهداری الگوهای مختلف به کار گرفته می شود و این امکان را به شما خواهند داد که از راه دور، تنها با داشتن یک گوشی هوشمند، هشدارهای لازم و ورود و خروج به منزل را به خوبی کنترل کنید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: قفل درب قفل های دیجیتال قفل های دیجیتالی قفل های دیجیتال قفل هوشمند اثر انگشت قفل برقی ضد سرقت قفل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۱۲۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کالامارکت چیست؟ مارکت پلیس فروش اقساطی کالای دیجیتال و لوازم خانگی

اگر بتوانید کالای مورد نیازتان را به‌صورت اقساطی، بدون واسطه از فروشندگان معتبر محصولات دیجیتالی و لوازم خانگی بخرید چطور؟ آیا حاضر هستید وارد وب‌سایتی شوید که شما را با مجموعه‌ای از برندهای معتبر این محصولات آشنا می‌کند و با تیم پشتیبانی خود به شما کمک می‌کند تا بتوانید به راحت‌ترین شکل ممکن کالای مورد نیازتان را خریداری کنید؟ اگر جواب شما بله است، این مقاله را از دست ندهید. در این مقاله قصد داریم به شما وب‌سایتی را معرفی کنیم تا خیالتان از بابت خرید محصولات لوازم دیجیتال و خانگی راحت شود و با همین مقدار پولی که الان دارید، خرید خود را انجام دهید.

با کالامارکت بیشتر آشنا شوید؟

کالامارکت یک مارکت پلیس یا بازارگاهی است که در آن تعداد زیادی از فروشندگان محصولات دیجیتال و خانگی انواعی از محصولات خود را به مشتریانی که به دنبال خرید اقساطی هستند و می‌خواهند کالاهای با کیفیتی را خریداری کنند، عرضه کرده‌اند. شما با مراجعه به کالامارکت می‌توانید به‌صورت اقساطی، همین الان کالای موردنظر خود را خریداری کنید. فرقی نمی‌کند که در کدام شهر از ایران هستید، بعد از خرید، کالای مورد نظرتان در سریع ترین زمان ممکن به در منزل شما ارسال میشود.

اگر نسبت به کیفیت محصولات عرضه شده در کالامارکت شک دارید، باید بدانید که محصولات ارائه شده در این وبسایت دارای گارانتی هستند. مزایای خرید از کالامارکت به این موارد محدود نمی‌شود در بخش بعدی مقاله به طور کامل مزایای خرید از این مارکت پلیس را معرفی می‌کنیم.

مزایای خرید از کالا مارکت اگر پول کافی برای خرید محصولات خانگی و دیجیتال مورد نیازتان را ندارید کالا مارکت برای شما مناسب است. بدون نیاز به ضامن تنها با داشتن چک صیادی بنفش می‌توانید وام بگیرید و کالای موردنظر خود را خریداری کنید و وام خود را در اقساط تعیین شده پرداخت کنید. برای بازپرداخت اقساط وام خود کمترین کارمزد برای شما در نظر گرفته می‌شود. بعد از دریافت کالای خریداری شده، ۷ روز امکان بازگشت کالا برای شما وجود دارد. تنوع محصولات دیجیتال و خانگی کالا مارکت شما را از سر زدن به وب‌سایت‌های دیگر بی‌نیاز می‌کند. وب‌سایت کالا مارکت دارای نشان اعتماد الکترونیک یا اینماد است و با خیال راحت میتوانید هزینه کالای موردنیازتان را از درگاه‌های بانکی این وب‌سایت بپردازید. در هر کجای ایران که باشید، بعد از خرید می‌توانید کالای خود را در منزل تحویل بگیرید. تمامی کالاهای ارائه‌شده در کالامارکت دارای گارانتی هستند تا مشتریان از خرید خود اطمینان کافی داشته باشند. اگر قبل از خرید، حین خرید یا حتی بعد از خرید سؤالی داشتید، میتوانید هفت روز هفته، از ساعت ۹ صبح تا ۱ بامداد، از راهنمایی تیم پشتیبانی کالامارکت استفاده کنید.

چه محصولاتی در کالامارکت به فروش می رسد؟

محصولات ارائه شده در کالا مارکت را می‌توان به چهار دسته زیر طبقه‌بندی کرد:

۱. لوازم خانه و آشپزخانه: اگر به دنبال تهیه جهیزیه هستید یا می‌خواهید وسایل خانه خود را تکمیل یا تغییر دهید، می‌توانید در کالامارکت انواعی از وسایل مختلف نظیر ماشین لباس‌شویی، ماشین ظرف‌شویی، یخچال و فریزر، جاروبرقی، کولر گازی را که توسط شرکت‌های معتبری نظیر دوو، جی پلاس و اسنوا ساخته شده‌اند، تهیه کنید.

۲. کالاهای دیجیتال: اگر به دنبال خرید موبایل، لپ‌تاپ، هدفون، ساعت و مچ بند هوشمند و کنسول بازی آن‌هم به‌صورت اقساطی هستید، کالامارکت برای شما مناسب است.

۳. لوازم صوتی و تصویری: انواعی از برندهای مختلف تلویزیون، اسپیکر، ساندبار و بلندگو را می‌توانید در کالامارکت پیدا کنید.

۴. شمش و طلای گرمی: اگر به دنبال خرید شمش‌های طلای ۱۸ عیار در وزن‌های مختلف (بالای یک گرم) هستید، در کالامارکت تنوعی از این محصول را پیدا خواهید کرد.

چگونه از کالامارکت به صورت اقساطی خرید کنیم؟

برای خرید اقساطی کالاهای موجود در بازارگاه کالامارکت لازم است که مراحل زیر را طی کنید:

در ابتدا باید مراحل دریافت وام را از تأمین‌کننده اعتبار در وب‌سایت «مانیسا» طی کنید و وام موردنظر خود را با داشتن چک صیادی بنفش دریافت کنید. سپس باید وارد سایت کالامارکت شوید و با وارد کردن شماره تلفن همراه خود ثبت‌نام را انجام دهید. در مرحله بعد می‌توانید کالای موردنظر خود را انتخاب و ثبت سفارش کنید. در هنگام انتخاب شیوه پرداخت باید پرداخت اعتباری را انتخاب کنید. جمع بندی

اگر می‌خواهید کالاهای دیجیتال و لوازم خانگی موردنظر خود را به‌صورت اقساطی خریداری کنید، به کالامارکت مراجعه کنید. کالامارکت یک مارکت پلیس یا بازارگاه فروش محصولات با کیفیت خانگی و دیجیتال است. در این وب‌سایت فروشندگان معتبر محصولات متنوعی از کالاهای خود را به دست مشتریان میرسانند. داشتن پشتیبانی از ساعت ۹ صبح تا ۱ بامداد، ضمانت هفت روزه برای بازگشت کالا، گارانتی و نماد اعتبار الکترونیک خیال شما را از بابت یک خرید مطمئن راحت می‌کند.

کد خبر 848639

دیگر خبرها

  • کالامارکت چیست؟ مارکت پلیس فروش اقساطی کالای دیجیتال و لوازم خانگی
  • ظهور شاه‌کلید قفل‌های دیجیتال/ رایانه‌های کوانتومی رمزگذاری را بی‌معنا می‌کنند
  • پتانسیل ایران در استخراج رمزارز از گاز فلر
  • روند نزولی بیت کوین آغاز شد؟
  • قوانین سختگیرانه اتحادیه اروپا یقه آیپد را گرفت!
  • بانک شهر عضو متولی ریال دیجیتال شد
  • آدم‌ربایی برای ۵۰۰ میلیارد ریال ارز دیجیتال
  • فناوری‌هایی که استاندارد امنیتی ضعیف دارند ممنوع می‌شوند
  • ۸۵ درصد نمایندگان پست با گوشی هوشمند توزیع مرسوله می‌کنند
  • کمبود کلانتری در تهران/ کلانتری‌ها دیجیتال می‌شوند