Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/یزد شهردار میبد با اشاره به تغییر کاربری ۹۹۵ پرونده به صورت قانونی در کمیسیون ماده ۵، این اقدام را یکی از نقاط قوت زمان مدیریت خود در رابطه با صدور پروانه و کارهای زیرساختی شهر میبد ذکر کرد.

 «علیرضا نقوی» در نشست با خبرنگاران در مورد اقدامات شهرداری جهت جلوگیری از تخلف‌سازی، اظهار کرد: در گذشته‌ی نه چندان دور، شهرداری رأسا تغییر کاربری‌هایی را انجام می‌داد و این اقدام در دراز مدت باعث بروز مشکلاتی برای شهر و شهروندان شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در دوره‌ی پنجمین شورای اسلامی ۹۹۵پرونده را در کمیسیون ماده پنج استان به جریان انداختیم که توانستیم به صورت قانونی، تغییر کاربری این زمین ها را از شورای عالی معماری و شهرسازی بگیریم.

وی با اشاره به ۲۴۶ هزار و ۳۶۱مربع تغییر کاربری مسکونی در مدت مدیریت خود یعنی حدوداً ۳۰ ماه را یادآور شد و گفت: ۸۹ هزار مترمربع تغییر کاربری تجاری و خدماتی بود، چهار هزار و ۵۰۰ متر مربع فرهنگی مذهبی، ۳۹ هزار متر مربع اداری و برای توسعه‌ی مدارس شهرستان ۲۱هزار متر مربع آموزشی بود و این‌ها یکی از نقاط قوتی است که در صدور پروانه و کارهای زیرساختی شهر انجام شد.

نقوی راجع به سامانه‌ی شهرسازی سرا ۸ که در حوزه‌ی شهرسازی در شهرستان انجام می شود، گفت: این همان سامانه‌ای است که در مشهد، تهران، شیراز و یزد استفاده می‌شود با این تفاوت که ۱۲۰ لایه‌ی اطلاعاتی و دیتا به این سامانه اضافه کردیم و الان سامانه‌ی شهرسازی شهرداری میبد یکی از قوی‌ترین سامانه‌های شهرسازی استان هست.

وی با اشاره به فراهم شدن امکان روئیت همه شهر به صورت آنلاین، همشهریان می‌توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی esup.meybod.ir  محدوده‌ی شهر میبد را که عکس ۳۶۰ درجه آن گرفته شده را خیلی راحت رویت کنند. ضمن این که در تغییر کاربری و در بحث تخلفات ساختمانی و در بحث ارائه خدمات شهری این سایت می‌تواند یک نقطه قوت باشد.

شهدار میبد خاطرنشان کرد: یک زمانی اطلاعات ساده‌ای را اگر شهرداری میبد می خواست از ارگان ها بگیرد در اختیارش قرار نمی‌دادند، الان شهرداری با نیروی انتظامی، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، موسسه ژئوفیزیک و سازمان نقشه‌برداری ارتش جمهوری اسلامی ایران قرارداد تبادل اطلاعات دارد. ما اطلاعات از آن ها می‌گیریم و در اختیارشان قرار می‌دهیم و این قدرتمندتر شدن علمی و پشتیبانی فکری شهرداری میبد در عرصه شهرسازی و سامانه‌ی شهرسازی خودش هست.

وی با اشاره به این که اخیراً با همکاری سازمان نقشه‌برداری کشور از شهرستان عکسبرداری هوایی اانجام شده، ابراز امیدواری کرد این اطلاعات به زودی بارگذاری و اطلاات موجود کاملاً به روز شود.

نقوی در ادامه اظهار کرد: شهرداری میبد در سال ۹۸ با حضور مسئولین استانی و شهرستانی اولین پروانه‌ی تک برگ ضد جعل را در استان یزد رونمایی کرد و به بهره‌برداری رساند، گفت: دیگر دفترچه‌های سنتی سابق نیست، همه پروانه‌های ضد جعل هست، همه چیز مشخص و مدون و آمارگیری آن هم معین و مشخص هست.

وی در مورد سئوالی پیرامون بازارچه‌ی پشت ایستگاه اتوبوس‌رانی واقع در بلوار بسیج نیز اعلام کرد: آن مجموعه‌، حدود ۲۰ غرفه دارد که در حقیقت برای توسعه و رونق مشاغل خانگی به برخی از بانوان شاغل در این حوزه با اجاره بهای بسیار نازل واگذار شده است. اگر مشاهده شود که تخلفی در این حوزه صورت گرفته و می گیرید و متقاضیان به تعهدات خود عمل نمی کنند براساس مفاد قراردادی که وجود دارد قطعا ورود و برخورد می کنیم.

شهردار در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه علی رغم تحریم‌ها و تنگناهای اقتصادی و گران شدن قیر، بهسازی معابر انجام شده است، ادامه داد: درشروع دوره پنجم قیر تنی ۸۰۰ تا ۹۰۰ میلیون ریال بود  و به دنبال تحریم‌ها به تنی ۹ تا ۱۱ میلیارد ریال رسید و شهرداری میبد با قیر تنی ۷ تا ۸ میلیارد ریال در دوره ۳۱ ماهه ۶۷۲ هزار ۶۹۰ متر مربع معابر شهری را بهسازی کرد.

نقوی ادامه داد: با توجه به اینکه کارخانه آسفالت بیش از ۲۵ سال کار کرده و آسفالت با کیفیت تولید نمی‌کند، کارخانه آسفالت جدید  ۱۲۰ تنی  با داشتن آخرین استاندارهای روز به مبلغ چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان خریداری شده و به زودی آغاز به کار می‌کند.

این مسئول در ادامه به ساخت اسکلت ساختمان ارگ شهرداری که در زمینی به مساحت هشت هزار متر مربع و هفت هزار و ۳۰۰ متر مربع زیر بنا در ۴ طبقه  در مرداد سال ۹۹ کلنگ زنی شد، اشاره و عنوان کرد: تاکنون سه طبقه آن ساخته شد و با توجه به مواجه شدن با کمبود سیمان با یک ماه تاخیر با توجه قول داده شده در چهار طبقه اسکلت سازی ساختمان تکمیل می‌شود.

وی به اتمام فاز یک مجموعه گردشگری بام میبد به عنوان یک پروژه محرک توسعه از منابع داخلی شهرداری اشاره کرد و گفت: برای راه‌اندازی بزرگترین شهربازی‌های استان یزد با یک سرمایه گذار به میزان  ۱۲ میلیارد تومان قرار داد منعقد شد، همچنین برای ایجاد رستوران فضاهای گردشگری فراخوان جذب سرمایه گذار داده شده و همه اینها فعالیت‌های انجام شده توسط شورای اسلامی‌شهر پنجم است.

نقوی به برگزاری برنامه‌های فرهنگی یادواره بزرگداشت شهدا و همچنین برگزاری کارگاه‌های خانواده و ارایه تسهیلات به زوج‌های جوان با رعایت موازین قانونی و راه اندازی کلینیک حقوق کودک همزمان با یزد نیز اشاره کرد که انجام گرفته‌است.

شهردار گفت: بودجه شهرداری  از محل دریافت منابع مالی درابتدای دوره پنجم ۳۲ میلیارد تومان بود و در سال ۹۹  بدون فشار آوردن به اقشار آسیب پذیر و با تعریف منبع‌های درآمدی  به بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان رسید.

به گفته‌ی نقوی، شهرداری میبد در سال ۹۹ رشد بیش از ۱۰۰ درصدی جذب منابع مالی و بودجه داشته و این موضوع نشان دهنده این است که با برنامه محوری بودجه شهرداری قابل افزایش است.

وی با یادآور شدن اینکه فروش زمین در جذب بودجه شهرداری کمترین سهم داشته است، گفت: از سال ۹۷  و درکل دوره ۳۱ ماهه که در شهرداری میبد مشغول به کار شدم فقط یک پلاک زمین از طریق مزایده به مبلغ ۲۴ میلیون تومان به فروش رفته و  ۱۰۰ درصد هزینه طرح‌های عمرانی شده‌ است.

شهردار میبد خاطرنشان کرد: با همکاری همه پرسنل و مدیران و معاونان عملکرد بودجه شهرداری با صرفه جویی‌های انجام شده و کم کردن هزینه‌های جاری و افزودن به بودجه‌های عمرانی در سال ۹۹، ۷۹ درصد بودجه شهرداری عمرانی  و ۲۱ درصد جاری است.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: این شهر ۲۱ سال پیش به عنوان اولین شهر دارای بافت تاریخی ثبت ملی شد اما در این مسیر با تهدیدهایی مواجه شد از جمله تردد بالا، مباحث پارک و عرض کم بافت همچنین با تغییر سکونتگاه مردم به شهرک ها و مناطق جدید که موجب ترک بافت تاریخی بود. البته در این مدت آسیب های اجتماعی نیز داشتیم و برخی مصوبات و طرح ها باعث شد که عملا نتوانیم خشت از خشت برداریم، در دور پنجم شورای شهر اقدامات تشویقی برای شهر رخ داد که نمونه آن اجرای طرح راسته بازار است که احیا شد.همچنین بحث تسهیلگرهای محلی که در بسیاری از شهرهای کشور تجربه آن را داریم نیز دنبال شد که بر اساس تعامل با مالکان اقداماتی در دست انجام است و بخشی از بازآفرینی از این طریق دنبال می شود.

وی اضافه کرد: قراردادی مکمل نیز در کنار برخی پهنه ها برای جداسازی بافت ناکارآمد از بافت ارزشمند و قابل سکونت و احیا در دستور کار است که بتوانیم بافت را با زندگی و طراوت اداره کنیم و حیات در بافت تاریخی میبد ادامه داشته باشد.

وی همچنین گفت: بر اساس طرح پنج ساله و افق ۲۰ ساله که از چند برنامه پنج ساله شکل می گیرد برای احیای بافت تلاش داریم و چه بخواهیم و نخواهیم، میبد دارای معماری اسلامی و بافت ارزشمندی است که باید از تهدید نجات یابد و با تبدیل به فرصت، برای پویایی اقتصاد شهر به نفع مردم داشته باشیم.

نقوی در پایان خاطرنشان کرد: در ۳۰ ماه گذشته در حوزه گردشگری اتفاقات خوبی رقم خورد و نخستین نشست شهرداران و شهرهای جهانی میبد را میزبان بودیم که ارتباطات خوبی هم با وزراتخانه شکل گرفت و در ۱۴ شهر نیز پایگاهی برای صنایع دستی میبد خواهیم داشت.

گفتنی است، در این نشست «محمدجواد فیاضی» رئیس شورای ششمین دوره شورای اسلامی شهر میبد نیز توضیحاتی در خصوص ابقای شهردار شهر میبد یا جایگزینی شهردار عنوان و اعلام کرد: بر اساس اولویت ها با افراد مختلف و حتی شهردار فعلی صحبت هایی شده و گزینه های متعددی برای تصدی این پست داریم اما در حال حاضر تصمیم جدی گرفته نشده است.

رئیس شورای شهر میبد با بیان اینکه اولویت برنامه های ما در شهرستان میبد انجام کار تحقیقاتی برای افق ۵ ساله و ۲۰ ساله است که از محورهای کاری ما در زمان تبلیغات نیز بود افزود: البته در شورای ششم شهر با شروع کار مصوبه ای داشتیم که اولین مصوبه ما نیز ایجاد مرکز پژوهش شورای شهر میبد بود که با راه اندازی آن برای یک برنامه خوب پنج ساله اقدام خواهد شد.

فیاضی گفت: برای مدیریت شهر برنامه بلندمدت داریم و به محض آغاز فعالیت برای این برنامه، جزئیات آن نیز اعلام خواهد شد اعضای شورا به این نتیجه رسیدیم برای تحقق برنامه ها باید اتاق فکری داشته باشیم که با شهردار نیز مذاکراتی شده تا این اتاق فکر فعال شود و بتوانیم زیرساخت های افق ۴ ساله شهر را تدوین کنیم و در نشست بعدی اعلام خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها شهرداري میبد بودجه شهرداری شهرداری میبد تغییر کاربری ی شهر میبد انجام شده ی شهرسازی انجام شد هزار متر متر مربع سال ۹۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۱۲۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

39 تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،سید اسماعیل علوی اظهار کرد: برای حفظ کاربری اراضی کشاورزی و اجرای حکم تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی سال گذشته 39 فقره تغییر کاریری غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان ساری قلع و قمع شد.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری تصریح کرد: با قلع و قمع این تغییر کاریری های غیرمجاز 228 هزار و 970 متر مربع به اراضی کشاورزی این شهرستان چرخه تولید بازگشت.

 

 وی با بیان اینکه هرگونه تغییرکاربری و تفکیک اراضی کشاورزی، ساخت و ساز و دیوارکشی در مزارع و باغ‌ها بدون اخذ مجوز از جهاد کشاورزی ممنوع است، افزود: بر اساس قانون علاوه بر قلع و قمع بنا‌های احداثی با متخلفان مطابق قانون برخورد خواهد شد. 

 

علوی گفت: ساخت و ساز در زمین های کشاورزی، امنیت غذایی را تهدید می کند و بهتر است مردم از خرد کردن اراضی زراعی و تبدیل آن به ویلا بپرهیزند و سرمایه خود را هدر ندهند. 

   

دیگر خبرها

  • پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود | تا شایعات هست نباید اصرار بر حضور در نماز جمعه داشت
  • بیگی نماینده مجلس : پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود / تا زمانی که شایعات وجود دارد نباید اصرار بر حضورش در نماز جمعه داشت
  • ۸۴۲ هکتار از اراضی ملی به شهرک‌های صنعتی و کشاورزی واگذار شد
  • قیمت گذاری پرونده زمینهای تغییر کاربری یافته در آمل
  • علیرضا بیگی : پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود / تا زمانی که شایعات در این باره وجود دارد نباید اصرار بر حضورش در نماز جمعه داشت
  • پیشگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • علیرضا بیگی: پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود
  • علیرضا بیگی: پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود /تا زمانی که شایعات دراینباره وجود دارد نباید اصرار بر حضورش در نماز جمعه داشت
  • برخورد با متخلفین تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در مهریز
  • 39 تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد