Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-01@16:23:10 GMT

با این 24 دمنوش سلامت و شاداب باشید

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۱۲۸۱۳

با این 24 دمنوش سلامت و شاداب باشید

دمنوش های گیاهی مملو از آنتی اکسیدان ها و سایر مواد سالم ، انرژی را افزایش می دهند، به مبارزه با رادیکال های آزاد کمک می کنند و باعث ایجاد آرامش می شوند.

 

به گزارش پول نیوز، برای فشارهای عصبی ، خستگی جسمی و روحی و تحریک پذیری عالی است. بنفشه شیرین برای شکایت دستگاه گوارش نیز استفاده می شود و یک ضد التهاب مفید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چای گل گلی

مزایای سلامتی شامل توانایی کاهش اضطراب ، درمان اختلالات خواب و جلوگیری از افسردگی است.

چای آویشن

آویشن مملو از آنتی اکسیدان های فراوان ، ممکن است به کنترل التهاب و کاهش فشار خون کمک کند. همچنین دارای خواص ضد باکتریایی قوی است.

چای بابونه

به کاهش استرس و اضطراب کمک می کند و باعث آرامش سیستم عصبی پاراسمپاتیک می شود. همچنین می تواند برای درمان اختلالات گوارشی استفاده شود.

چای رویبوس

فشار خون و گردش خون را بهبود می بخشد. همچنین شناخته شده است که موها را قوی و سلامت پوست را حفظ می کند. Rooibos همچنین می تواند باعث کاهش وزن شود.

چای گزنه

بسیار مفید در مبارزه با عفونت ، سایر خواص چای گزنه شامل کاهش قند خون ، فشار خون و کلسترول بد است.

چای جوانه گل رز

برای پوست مفید است و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

چای زنجبیلی

زنجبیل تند به شل شدن روده ها در صورت سندرم روده تحریک پذیر کمک می کند. این می تواند از تهوع و استفراغ مرتبط با بیماری جلوگیری کند و همچنین در جلوگیری از سوزش سر دل موثر است.

چای یاسمن

چای یاسمن را برای کاهش وزن ، تقویت قلب سالم و بهبود سیستم ایمنی بدن بنوشید.

چای مریم گلی

مریم گلی برای مشکلات گوارشی از جمله کاهش اشتها ، درد معده و اسهال استفاده می شود. همچنین می تواند به عنوان یک ضد التهاب عمل کند.

چای اکالیپتوس

اکالیپتوس علاوه بر اینکه متحد بزرگی در مبارزه با عفونت های تنفسی است ، سفتی و تورم را تسکین می دهد و یک تقویت کننده انرژی عالی است.

چای قاصدک

چای قاصدک می تواند به محافظت در برابر کم خونی ، بهبود هضم و تقویت استخوان های قوی کمک کند. همچنین ممکن است به کاهش وزن کمک کند.

چای لیمو و زنجبیل

با کاهش تحریک ، تورم و التهاب ، درد را تسکین می دهد. ترکیب لیمو و زنجبیل نیز می تواند به هضم غذا کمک کند.

چای رزماری

چای رزماری در کاهش علائم سرماخوردگی ، سردرد ، بهبود حافظه و تقویت سیستم ایمنی و گردش خون مفید است.

چای نعنا فلفلی

نعناع فلفلی تهوع را تسکین می دهد و اغلب در برابر استفراغ موثر است.

چای برگ زیتون

برگ زیتون برای سلامت قلب و عروق و عملکرد مغز مفید است. حمایت از کاهش وزن و توانایی کاهش فشار خون از دیگر مزایای سلامتی است.

چای زالزالک

یک فنجان چای زالزالک انرژی شما را افزایش می دهد. مزایای دیگر آن شامل کمک به درمان بیماری های پوستی و تنظیم فشار خون است.

چای برگ تمشک

برای حالت تهوع و گرفتگی مفید است. همچنین برای آفتاب سوختگی ، اگزما ، بثورات و سایر تحریکات پوستی بنوشید.

چای شوید

روغن های موثر در شوید ، به عنوان خوشبو کننده نفس عمل می کند ، همچنین به آزادسازی گاز کمک کرده و در نتیجه نفخ را کاهش می دهد.

چای زردچوبه

زردچوبه برای خواص دارویی ، آنتی اکسیدانی و ضد التهابی خود هزاران سال است که مورد استفاده قرار می گیرد.

چای بادرنجبویه

چای بادرنجبویه باعث کاهش تحریک ناشی از بیماری آلزایمر شده است. اما استفاده رایج تر از آن به سادگی کمک به کاهش بی خوابی است.

چای والرین

والرین همچنین به عنوان داروی خواب آور مورد تشویق قرار می گیرد. علاوه بر این ، این گیاه همه کاره یک مسکن طبیعی است و می تواند اضطراب را کاهش دهد.

چای مالین

از عملکرد سالم ریه پشتیبانی می کند و به عنوان یک خلط آور طبیعی عمل می کند. مالین ممکن است التهاب ، به ویژه نای را کاهش دهد.

چای گل رز

گل رز با دارا بودن خواص عالی برای تقویت سیستم ایمنی ، در برابر عفونت های باکتریایی و ویروسی محافظت می کند. همچنین می تواند به کاهش وزن کمک کند.

چای جینسینگ

جینسینگ اصالتاً اهل کره است و به دلیل ترکیبات ضد سرطان زا و سهولت مبارزه با مشکلات معده و یبوست مشهور است.

منبع: شفقنا

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: کاهش وزن زیتون چای رزماری اسهال اختلال خواب همچنین می تواند سیستم ایمنی کاهش وزن فشار خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۱۲۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارک لازم برای تعویض شناسنامه در ۱۴۰۳ + جزئیات

ما ایرانی‌ها در این برهه از زمان به ۲ گروه تقسیم می‌شویم، آنهایی که شناسنامه جدید با جلد قهوه‌ای سوخته دارند و آنهایی که شناسنامه جلدقرمز دستشان است. البته متولدین سال‌های اخیر شناسنامه با جلد سبز رنگ دارند. به هر ترتیب گروه اول کسانی هستند که همت کرده‌اند و همان چند سال پیش رفته‌اند شناسنامه قدیمی‌شان را تعویض کرده‌اند و حالا مشکلی ندارند، اما گروه دوم ما‌هایی هستیم که تعلل کرده‌ایم و تنبلی اجازه نداده برای تعویض شناسنامه اقدامی بکنیم.

راستش را بخواهید، دیگر زمان تنبلی به پایان رسیده و با توجه به تأکید سازمان ثبت احوال بر تعویض شناسنامه‌های قدیمی، همه ما که شناسنامه جلد قرمز داریم، باید برای تعویض شناسنامه هرچه زودتر اقدام کنیم. البته که اجباری وجود ندارد، اما بهتر است شناسنامه جدید داشته باشید تا یک‌وقت جایی به مشکل برنخورید. اگر سردرگم هستید و نمی‌دانید باید از کجا شروع کنید، این مطلب برای شماست.

۱- اولین کار این است که برای درخواست صدور شناسنامه جدید به‌صورت حضوری به ثبت احوال و یا یکی از دفاتر پیشخوان بروید و پس از دریافت فرم تعویض شناسنامه و پرداخت هزینه‌های قانونی، درخواست خود را ارائه کنید. این کار می‌تواند توسط خود فرد، پدر، جد پدری، مادر (تا زمانی که در زوجیت پدر باشد) یا قیم برای افراد زیر ۱۸سال انجام شود. این را هم بگوییم که در سال‌های گذشته، خدمات تعویض شناسنامه و دریافت شناسنامه المثنی به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان ثبت احوال کشور انجام می‌شد و امکان پیگیری صدور شناسنامه با کد ملی هم وجود داشت، اما فعلا این خدمت در لیست خدمات الکترونیکی سایت ثبت احوال وجود ندارد.

۲- بعد از رفتن به اداره ثبت احوال یا دفتر پیشخوان، وقت ارائه مدارکی است که باید با خودتان همراه داشته باشید؛ یعنی اصل شناسنامه و ۳قطعه عکس۴×۳ تمام‌رخ جدید (برای اشخاص ۱۵سال به بالا). بعد هم باید هزینه مربوطه را طبق تعرفه جاری پرداخت کنید. به این نکته هم توجه داشته باشید که اگر شناسنامه‌ای که برای تعویض با خودتان برده‌اید عکس نداشته باشد، ارائه اصل مدارک معتبر عکس‌دار از قبیل گذرنامه، کارت پایان خدمت وظیفه عمومی یا معافیت، گواهینامه‌رانندگی، کارنامه عکس‌دار دوره‌های تحصیلی راهنمایی به بالا، معرفی‌نامه عکس‌دار دانش‌آموزان از سوی مدرسه‌ای که مشغول تحصیل هستند یا کارت شناسایی عکس‌دار کارکنان دوایر دولتی با ذکر مشخصات سجلی هم کارتان را راه می‌اندازد. اگر هم هیچ کدام از این مدارک را نداشتید، شما را به نیروی انتظامی معرفی می‌کنند تا درخواست تأیید عکس برایتان بیاید.

۳- اگر چند سال قبل برای گرفتن شناسنامه جدید به ثبت‌احوال می‌رفتید، باید حدود ۲‌ماه صبر می‌کردید تا شناسنامه جدیدتان صادر شود. اما امروزه تعویض شناسنامه در اداره ثبت‌احوال و دفاتر پستی به‌صورت لحظه‌ای انجام می‌شود. البته به‌دلیل افزایش تقاضا برای صدور شناسنامه جدید، این کار ممکن است با تأخیری حداکثر ۱۵روزه هم مواجه شود.

۴- هزینه تعویض شناسنامه امسال ۵۰هزار تومان است. حالا اگر شناسنامه جدید دوباره گم شود، برای صدور شناسنامه جدید ۱۰۰‌هزار تومان از شما می‌گیرند و اگر برای سومین بار برای صدور شناسنامه جدید دست‌به‌کار شوید، این دفعه هزینه پرداختی ۱۵۰‌هزار تومان می‌شود. از مرحله سوم به بعد، هزینه صدور شناسنامه ۳۵۰‌هزار تومان محاسبه می‌شود.

منبع: همشهری آنلاین

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • مراقب «کلاهک‌های مرگ» باشید
  • تمرین شاداب پرسپولیس قبل از دیدار حساس برابر سپاهان
  • به محض ترک قند و شکر در بدن چه می‌شود؟
  • 56 راز سلامت مردان که حتما باید بدانید
  • تمرین شاداب پرسپولیسی‌ها پیش از دیدار با سپاهان 
  • درمان کسانی که زود از کوره در می‌روند
  • کسانی که زود عصبانی می‌شوند سراغ این دمنوش بروند
  • مدارک لازم برای تعویض شناسنامه در ۱۴۰۳ + جزئیات
  • آیا می‌توانید در سنین بالا عضلاتتان را بسازید؟
  • تمرین چالش برانگیز پرسپولیس شاداب شد