Web Analytics Made Easy - Statcounter

باران‌های سیل آسا در نقاط مختلف ژاپن به تازه ترین نگرانی مقامات این کشور پس از وقوع کرونا و برگزاری المپیک تبدیل شده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از ان اچ کی، مسئولان سازمان هواشناسی ژاپن برای استان های ساگا، ناگاساکی، فوکوئوکا و هیروشیما در جنوب غرب این کشور، بالاترین سطح هشدار اضطراری در برابر بارندگی شدید را صادر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئولان از ساکنان این مناطق می خواهند تا آمادگی لازم را در برابر احتمال رانش زمین و جاری شدن سیلاب داشته باشند، و از چگونگی و مکان مورد نظر خود برای تخلیه اضطراری اطلاع حاصل کنند.

رانش زمین ناشی از وقوع سیل در غرب ژاپن امروز (شنبه) منجر به تخریب چندین خانه و در نهایت کشته شدن دستکم یک نفر و مفقود شدن دو تن دیگر شده است.

مسئولان سازمان هواشناسی از نزدیک نواری از ابرهای باران زا بر فراز شمال منطقه کیوشو را تحت نظر دارند. بامداد شنبه، در برخی از شهرها تنها در عرض یک ساعت حدود 40 میلیمتر بارندگی گزارش شد. طغیان یک رودخانه در استان ساگا باعث جاری شدن سیلاب در مناطق مسکونی شده است.

مسئولان سازمان هواشناسی می گویند که امکان بارندگی تا 250 میلیمتر در منطقه کیوشو طی 24 ساعت تا بامداد یکشنبه وجود دارد.

انتظار بارندگی شدید در اکثر سایر مناطق ژاپن نیز می رود. انتظار می رود که این جبهه هوای باران زا به سمت شرق گسترده شده و تا پایان هفته آینده ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیل اخبار ژاپن سیل اخبار ژاپن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۱۳۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دزفول رکوردار بیشترین میزان بارندگی در خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، محمد سبزه زاری درخصوص آخرین میزان بارش باران در خوزستان گفت: تا ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه امروز، ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، در دزفول ۱۱۴.۷ میلیمتر ثبت شده است که رکورد بیشترین میزان بارش‌ها در استان را به خود اختصاص داد.   وی افزود: در سالند دزفول ۱۱۴.۴ میلیمتر، حسینیه اندیمشک ۹۷.۶ میلیمتر، صفی آباد دزفول ۸۶.۳ میلیمتر، بیدروبه اندیشمک ۷۱.۵ میلیمتر، اروندکنار ۶۴ میلیمتر، شوش ۵۶.۲ میلیمتر، چوئبده ۵۲ میلیمتر، اندیمشک ۵۱.۷ میلیمتر، بهبهان ۳۴.۶ میلیمتر، سردشت زیدون ۳۳.۷ میلیمتر، چم خلف ۳۰ میلیمتر و در ماهشهر ۲۹.۳ میلیمتر ثبت شد.     سبزه زاری ادامه داد: میزان بارندگی در هندیجان ۲۰.۱، آغاجاری ۱۹.۹ میلیمتر، بستان ۱۷.۹ میلیمتر، کشاورزی اهواز ۱۴.۸ میلیمتر، جایزان ۱۲.۱ میلیمتر، دزپارت ۱۰.۱ میلیمتر، امیدیه ۹ میلیمتر، مسجدسلیمان ۸ میلیمتر، لالی ۸ میلیمتر، سوسنگرد ۷.۵ میلیمتر و شوشتر ۷.۴ میلیمتر گزارش شده است.   سبزه زاری ادامه داد: میزان بارندگی در شادگان ۶.۱ میلیمتر، ایذه ۵.۴ میلیمتر، قلعه تل ۵ میلیمتر، ام دبس ۳.۵ میلیمتر، آبادان ۳.۵ میلیمتر و دانشکده نفت کارون ۳.۲ میلیمتر، فرهنگ شهر اهواز ۲.۲ میلیمتر، فرودگاه اهواز ۱.۵ میلیمتر، رامهرمز ۱.۴ میلیمتر و گتوند ۰.۶ میلیمتر به ثبت رسید.

دیگر خبرها

  • جمع آوری تمام آب‌های سطحی در دزفول طی سه ساعت
  • دزفول رکوردار بیشترین میزان بارندگی در خوزستان
  • بیشترین بارش باران در کوهپایه اصفهان ثبت شد/تداوم روند کاهشی دما
  • اعلام میزان بارش های اخیر در کهگیلویه و بویراحمد
  • میزان بارش باران در ۲۴ ساعت گذشته کرمان اعلام شد
  • خشکسالی یزد با بارندگی‌های اخیر برطرف نمی‌شود
  • رشد ۴۳ درصدی میزان بارش ها در استان یزد
  • رشد ۴۳ درصدی میزان بارش در استان یزد
  • استان مرکزی چه بهره‌ای از بارش‌های بهاره برد؟
  • آغاز بارش باران در غرب کشور؛ کم‌تر از ۲۴ ساعت تا ورود سامانه جدید