Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، کاهش رعایت دستورالعمل های بهداشتی توسط مردم یکی از مهمترین دغدغه های مسوولان دانشگاه علوم پزشکی و ستاد استانی کرونا است که این کم توجهی ها به افزایش انتشار ویروس و در نتیجه ازدیاد تعداد مبتلایان، بستری ها و فوتی ها منجر شده و طبق گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شرایط کرونا در ایلام هرذ لحظه در حال وخیم تر شدن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرچند تزریق واکسن کرونا در سطح استان همچنان در حال انجام است اما بازهم به علت شیوع پیک جدید کرونا از نوع دلتا میزان درگیری های ناشی از این ویرس همچنان در حال گسترش است و هم اکنون شهرستان های چرداول، بدره، ایلام، دهلران، آبدانان، دره شهر، مهران، ایوان، چوار، بدره و چرداول در وضعیت قرمز قرار دارند.

باتوجه به آغاز آیین های عزاداری ماه محرم، رعایت شیوه نامه های بهداشتی توسط هیات ها از مهمترین خواسته های مسوولان است و اقامه عزاداری های محرم رعایت دستورالعمل های بهداشتی به کرات در سخنرانی های مسوولان استان بیان و تاکید شده است.

هفته گذشته با حضور استاندار ایلام فرمانداری ویژه دهلران آغاز به کار کرد و در این آیین استاندار ایلام گفت: تبدیل دهلران به فرمانداری ویژه نقشی مهم در توسعه این منطقه خواهد داشت.

ظرفیت بستری بیمارستان های ایلام تکمیل است

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: شرایط مراکز بیمارستانی استان بغرنج شده و تمام ظرفیت بستری ها تکمیل و دارو و تجهیرات پزشکی بیماران و کادر درمان با سختی در حال تامین است.

به گزارش ایرنا، دکتر محمد کریمیان روز سه‌شنبه در جلسه فوق العاده کرونای استان ایلام اظهار داشت: اگر برخی مراکز درمانی مداوای سرپایی وجود نداشت، بیمارستان ها پاسخگوی تعداد بیماران بستری نبودند و ظرفیت بیمارستان ها فقط برای بیماران باحال با وضعیت وخیم است که اکنون این ظرفیت ها با توجه به کثرت بیماران پر شده است.

شرایط کرونا در ایلام هر روز بدتر می شود

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: امروز با ۲ برابر شدن آمار فوتی ها روز بسیار بدی برای استان بود و روز به روز شرایط در ایلام بدتر می شود.

به گزارش ایرنا، دکتر جمیل صادقی فر روز چهارشنبه در نشست قرارگاه استانی کرونا اظهار داشت: بدون شک دیدن آمار فوتی ها در لیست های روزانه و مرگ عزیزان بدترین لحظات را برای همه به ویژه کادر درمان که ناتوان در برابر بحران کرونا شده اند، رقم می زند.

۱۰۶ هزار و ۵۳۴ دُز واکسن کرونا در ایلام تزریق شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: ۱۰۶ هزار و ۵۳۴ دُز  واکسیناسیون گروه‌های سنی و افراد واجد شرایط از ابتدای آغاز واکسیناسیون در سطح استان تاکنون انجام شده است‌.

به گزارش ایرنا، دکتر محمد کریمیان روز یکشنبه در کارگروه رسانه ای کرونا استان ایلام اظهار داشت: روز گذشته با ثبت چهار هزار و ۷۲۷ تزریق واکسن کرونا در ایلام رکورد جدیدی از واکسیناسیون عمومی در سطح استان ثبت شد.

استاندار ایلام: برگزاری مجالس عزای حسینی در فضای باز الزامیست

استاندار ایلام با بیان اینکه وضعیت همه گیری کرونا در استان بحرانی و خطرناک است، گفت: بر اساس تصمیم ستاد کرونای استان تمامی مجالس عزاداری حسینی در استان بجز مصلی باید در فضاهای باز برگزار شود.

به گزارش ایرنا، محمد نوذری روز سه شنبه در جلسه فوق العاده کرونا به مناسبت شروع اقامه عزای اباعبدالله الحسین(ع)، اظهار داشت: باید مجالس عزاداری در فضاهای باز و با رعایت تمام شیوه نامه های بهداشتی با حفظ فاصله اجتماعی، ماسک و همچنین تعداد محدود افراد برگزار شود.

هیات های مذهبی پروتکل های بهداشتی کرونا را رعایت کنند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام تاکید کرد: مسوولان هیات های مذهبی و مردم پروتکل های بهداشتی را در مراسمات نظیر زمان تعیین شده عزاداری، برگزاری آیین در فضای باز بمنظور کاهش و قطع زنجیره کرونا رعایت کنند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین اله نور کریمی تبار در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر ایلام اظهار داشت: موج پنجم کرونا کادر درمان را خسته کرده و باید همه مردم در مراسمات عزاداری ابا عبدالله حسین (ع) برای حفظ سلامت خود و دیگران فاصله گذاری اجتماعی را رعایت و حضور در اجتماعات در فضاهای مسقف بپرهیز کنند.

رعایت نکات بهداشتی در محافل عزاداری ماه‌ محرم‌ اولویت دارد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام‌ گفت: هیات‌های مذهبی در برگزاری محافل عزاداری ماه محرم توجه ویژه‌ای به رعایت دستورالعمل های بهداشتی به ویژه برگزاری مراسم در فضای باز داشته باشند.

به‌ گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین الله نور کریمی تبار روز یکشنبه در همایش پیام آوران عاشورا ویژه عوامل برگزار کننده مراسم های ماه محرم افزود: این محافل باید در فضای باز و با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی برگزار شود.

۷۵ تخت جدید به تجهیزات کرونایی بیمارستان های ایلام افزوده شد

استاندار ایلام افزایش مبتلایان کرونا را نگران کننده دانست و گفت: ۷۵ تخت جدید به منظور پاسخگویی به نیاز بیماران کرونایی به تجهیزات بیمارستانی استان افزوده شده است.

به گزارش روابط عمومی استانداری ایلام، محمد نوذری روز دوشنبه در نشست ستاد کرونای استان خواستار رعایت پروتکل ها، اجرای دستورالعمل ها و زدن ماسک در اماکن عمومی شد و اظهار داشت: فرمانداران با برنامه ریزی و بهره گیری از تمام ظرفیت های شهرستان ضمن کنترل و مدیریت بیماری کرونا، مقدمات اجرای واکسیناسیون را فراهم آورند.

نظارت بر آرامستان شهر ایلام باید تشدید شود

استاندار ایلام خواستار تشدید نظارت بر آرامستان ها شهر ایلام شد و گفت: پیک پنجم کرونا بسیار خطرناک تر است و اگر مردم و مسوولان سهل انگاری کننده وارد شرایط بحرانی می شویم.

به گزارش ایرنا، محمد نوذری روز شنبه در نشست ستاد کرونای استان اظهار داشت: انسداد ورودی آرامستان ها و نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی توسط روسای ستاد کرونا هر شهرستان باید در دستور کار قرار گیرد.

فعالیت باشگاه های رزمی و پربرخورد در ایلام ۲ هفته تعطیل می شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام سلامت مردم را مهمترین اولویت در این شرایط بحرانی کرونا عنوان کرد و گفت: فعالیت باشگاه های رزمی و پر برخورد تا ۲ هفته در این استان تعطیل می شود.

به گزارش ایرنا، جهانگیر رستمزاد روز چهارشنبه در نشست قرارگاه استانی مبارزه با کرونا اظهار داشت: برای حفظ سلامت مردم هیچگونه اهمال و کوتاهی با شخص و یا صنفی نداریم.

ارتقا دهلران به فرمانداری ویژه سرعت توسعه منطقه را شتاب می بخشد

استاندار ایلام گفت: ارتقا دهلران به فرمانداری ویژه، نقش مهمی در توسعه همه جانبه شهرستان و ساختار اداری آن دارد.

به گزارش ایرنا، محمد نوذری روز پنجشنبه در آیین افتتاح فرمانداری ویژه دهلران افزود: ارتقا شهرستان به فرمانداری ویژه کار بزرگی بود که انجام گرفت و مسیر توسعه شهرستان هموارتر شد.

اعتبار ال سی برای تکمیل پتروشیمی دهلران گشایش یافت

نماینده حوزه جنوب استان ایلام در مجلس شورای اسلامی از گشایش اعتبار ال سی برای تکمیل کردن پروژه پتروشیمی شهرستان دهلران خبر داد.

به گزارش ایرنا، بهزاد علیزاده روز پنجشنبه در آیین افتتاح فرمانداری ویژه دهلران از گشایش اعتبارات ال سی برای پتروشیمی خبر داد و گفت: این کار باعث شد پیمانکاران اصلی پای کار بیایند.

بومی سازی محصول چوار ۶۵ در ایلام دستاوردی بزرگ در صنعت کشور است

مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام گفت: بومی سازی DMDS موسوم به چوار ۶۵ برای اولین بار در کشور توسط پتروشیمی ایلام دستاوردی بزرگ در حوزه صعنت نفت، گاز و پتروشیمی کشور است.

به گزارش ایرنا، حسن نجفی سمنانی روز دوشنبه در حاشیه بازدید خبرنگاران از بخش های مختلف مجتمع پتروشیمی ایلام اظهار داشت: DMDS همواره خارج  از کشور وارد می شد اما اکنون با بومی سازی این فرایند نیاز کشور به خارج از کشور کاهش می یابد و این محصول در حوزه های صنعتی و کشاورزی کاربرد دارد.

نقش رسانه در همه بخش ها اساسی و اثرگذار است

،معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام گفت: نقش رسانه در همه بخش ها اساسی و اثرگذار است.

به گزارش ایرنا، الیاس فتاحی روز یکشنبه به مناسبت ۱۷ مرداد روز خبرنگار در دیدار با خبرنگاران ایرنا مرکز ایلام اظهار داشت: تلاش و زحمات خبرنگاران در عرصه های سیاسی و انتخابات، توسعه و زیرساخت ها، تولید و اشتغال، مسایل اجتماعی و فرهنگی و آموزشی و فناوری بر کسب پوشیده نیست.

۶۳ سکه ساسانی در ایوان کشف شد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام گفت: ۶۳ قطعه سکه مربوط به دوران ساسانی با همکاری نیروی انتظامی از یک حفارغیرمجاز اشیای تاریخی در شهرستان ایوان کشف و ضبط شد.

به گزارش روابط‌عمومی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام، عبدالمالک شنبه زاده روز سه‌شنبه اظهار داشت: پس از انجام کارشناسی‌های فنی انجام شده از سوی کارشناسان میراث فرهنگی مشخص شد سکه های مکشوفه از جنس آلیاز آهن به رنگ زرد مربوط به دوران ساسانی هستند.

دام حذفی عشایر ایلام با قیمت تضمینی خریداری می شود

مدیرکل امور عشایر ایلام با اشاره به آغاز خرید دام حذفی از عشایر استان گفت: در سهمیه مرحله اول ۶۵ هزار راس دام خریداری می شود.

فرشاد یاسمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: خرید دام حذفی مازاد عشایر از شهرستان بدره آغاز شده و به صورت چرخشی در مدت سه ماه تمام شهرستان های استان احشام حذفی بز و گوسفند خریداری می شود.

برچسب‌ها ایلام ویروس کرونا ماه محرم اخبارنامه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایلام ویروس کرونا ماه محرم ایلام ویروس کرونا ماه محرم دستورالعمل های بهداشتی فرمانداری ویژه دهلران دانشگاه علوم پزشکی فرمانداری ویژه ایلام اظهار استاندار ایلام گزارش ایرنا کرونا در ایلام دستورالعمل ها کرونای استان بیمارستان ها شنبه در نشست استان ایلام فضای باز ستاد کرونا ایلام گفت پروتکل ها ماه محرم هیات ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۱۳۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل بیش از ۴۲ درصد از ظرفیت سد‌های استان گلستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ ایرج حیدریان افزود: پارسال در چنین روزی، میانگین آب مخازن سد‌های استان ۶ و سه دهم درصد بود.

حیدریان ادامه داد: آب سد گلستان در آستانه سرریز و از امروز، رهاسازی درحال انجام است.

وی اضافه کرد: ذخیره سد بوستان ۶۲ درصد، وشمگیر ۳۲ درصد و نگارستان نیز ۶۰ درصد است.

استان گلستان دارای ۱۴ سد بزرگ مخزنی به نام‌های کوثر، شهیدچمران، بوستان، گلستان، وشمگیر، نگارستان، شهید ایمری، شهید قربانی، شهید دستغیب، کرند، دانشمند اینچه برون، آلماگل و آلاگل است.

دیگر خبرها

  • تکمیل ۳۳ طرح نیمه تمام ورزشی در ایلام
  • خرید شبانه روزی گندم از کشاورزان دهلران
  • ظرفیت جوانان در رونق اقتصادی بکار گرفته شود
  • کشف پیکر مطهر پنج شهید دیگر در دهلران
  • اجرای ۹۶ درصد از مصوبات سفر رئیس‌جمهور به ایلام
  • طرح های بزرگ اقتصادی اشتغال محور در ایلام تکمیل می شوند
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • ۹۶ درصد مصوبات سفر رئیس‌جمهور به ایلام اجرایی شده است‌
  • ۹۶ درصد از مصوبات سفر ریاست جمهوری به ایلام اجرایی شد
  • تکمیل بیش از ۴۲ درصد از ظرفیت سد‌های استان گلستان