Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت: تا کنون بیش از ۲۴ هزار بیمار خاص و صعب‌العلاج در استان فارس، واکسن کووید ۱۹ دریافت کرده اند.

به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، دکتر «عبدالرسول همتی» گفت: بیماران خاص و صعب‌العلاج از جمله گروه‌ های در معرض خطر برای ابتلا به بیماری کرونا هستند و یکی از اهداف کمیته واکسیناسیون دانشگاه، ایمن سازی تمامی مبتلایان به بیماری‌های خاص و صعب العلاج بر علیه بیماری کووید۱۹ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
او افزود: وجود بیماری زمینه ‌ای از یک سو سبب ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن این افراد می‌شود و از سوی دیگر به دلیل مراجعه مکرر این بیماران به مراکز درمانی برای دریافت خدمت، ریسک مواجهه آنان با کروناویروس در مقایسه با افراد سالم جامعه نیز بیشتر است. دکتر همتی ادامه داد: بر همین اساس، مبتلایان به بیماری‌های خاص و صعب العلاج، از گروه های اولویت ‌دار دریافت واکسن کووید ۱۹ بوده و تلاش کمیته واکسیناسیون دانشگاه، ایمن سازی تمامی مبتلایان به بیماری‌های خاص و صعب العلاج بر علیه بیماری کروناست. او توضیح داد: در این راستا و با همکاری معاونت درمان دانشگاه، بیماران مبتلا به سرطان، دیالیز، هموفیلی، تالاسمی، MS (ام اس)، CF(فیبروزکیستیک)،SMA (آتروفی عضلانی نخاعی)، اوتیسم، پیوند اعضا، PID (نقص سیستم ایمنی بدن) و EB (پروانه ای) به عنوان گروه‌های پُرخطر شناخته شده و به صورت مرحله‌ای واکسن کرونا دریافت کرده اند. بیماران مبتلا به دیابت واکسینه می شوند معاون بهداشت دانشگاه با اعلام اینکه با برنامه ریزی و تلاش های انجام شده، ۳۴ هزار و ۸۱۳ دوز واکسن کرونا برای ۲۴ هزار و ۲۶۰ بیمار خاص و صعب العلاج نیز تزریق شده است، ادامه داد: در حال حاضر نیز، بیماران مبتلا به دیابت که انسولین دریافت می‌کنند، در اولویت دریافت واکسیناسیون بر علیه کووید ۱۹ قرار گرفته اند. دکتر همتی یادآور شد: بیماران مبتلا به دیابت و دیگر بیماران غیرواگیر زمینه ای و صعب العلاج که تحت پوشش پزشک خانواده قرار دارند، می توانند برای دریافت واکسن کرونا به پزشک خانواده خود مراجعه و برای دریافت واکسن معرفی نامه دریافت کنند. او اضافه کرد: اگر بیماری پزشک خانواده ندارد، اما مدارک و مستندات پزشکی مبنی بر ابتلا به بیماری دیابت و دیگر بیماری های غیرواگیر زمینه ای و صعب العلاج در دست دارد، می تواند برای دریافت معرفی نامه به پزشکان مستقر در پایگاه های سلامت مراجعه کند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: فارس بیماران مبتلا خاص و صعب العلاج برای دریافت کووید ۱۹ بر علیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۱۳۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز ۱۹۴ بیمار هموفیلی استان همدان به داروی مستمر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ متخصص بیماری‌های داخلی و مدیر نظارت و اعتبار بخشی امور درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: در استان همدان ۲۶۹ بیمار مبتلا به هموفیلی داریم که ۱۹۴ نفر از آنها نیازمند دریافت دارو به صورت مستمر هستند.

طوس کیانی افزود: این بیماری نوعی اختلال در خونریزی به طور وراثتی است و بیشتر با علائم کاهش انعقاد خون و کبودی‌های بدن پس از ضربه مشخص می‌شود.

به گفته این متخصص داخلی، هموفیلی با خونریزی مفصلی و تغییر شکل مفاصل و گاهی گوارشی و مغزی همراه می‌شود.

دکتر کیانی افزود: راه درمان این بیماری دریافت فاکتور‌های خونی به ویژه فاکتور‌های ۸ و ۹ است که از فراوده‌های خونی در کشور ما هم تهیه می‌شود و با تزریق به بیمار منتقل می‌شود، تا آنزیم‌های خون مبتلا به هموفیلی مشابه افراد سالم شود.

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون دام‌ها علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک
  • یک موضوع مهم درباره آلرژی که خیلی‌ها نمی‌دانند | در مواجهه با آلرژی برخی پزشکان، بیماران را دچار سوءتغذیه می‌کنند
  • هشدار افزایش ابتلا به سرخک در رفسنجان
  • نیاز ۱۹۴ بیمار هموفیلی استان همدان به داروی مستمر
  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان
  • جذب ۱۱۰۰ میلیارد ریال برای بیماران خاص و صعب العلاج در کرمانشاه
  • پیشگیری از دومیلیون مرگ کودکان با استفاده واکسن‌های موجود
  • مجازات دریافت وجه اضافی از بیماران چیست؟
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • بهره مندی ۳ هزار و ۷۰۰ بیمار صعب العلاج و خاص از تسهیلات درمان در گلستان