Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@14:43:22 GMT

بیش از هزار سرباز میانماری در دو ماه گذشته کشته شدند

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۱۳۳۱۳

بیش از هزار سرباز میانماری در دو ماه گذشته کشته شدند

به گزارش روز شنبه ایرنا از روزنامه « استریت تایمز » سنگاپور، وزارت دفاع دولت در سایه میانمار افزود: این در حالی است که در همین مدت  بیش از ۳۵۰ غیرنظامی کشته و نزدیک به ۱۴۰ نفر مجروح شدند.

یک منبع محلی روز پنجشنبه از کشته شدن دستکم ۵ سرباز نیروهای حکومت نظامی در منطقه « ساگائینگ » توسط گروه « نیروهای دفاعِ محلی » و به دنبال آن فرارِ روستاییان منطقه از خانه هایشان خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

با این وجود، تلاش ها برای تایید ژنرالِ ارشد « زاو تون » سخنگوی دولت درباره  این گزارش بی نتیجه ماند.

همزمان « تئین تون او » مدیر اجرایی موسسه مطالعات استراتژیک تینینگا که از طرفدارانِ ارتش می باشد، معتقد است این آمار توسط دولت سایه بزرگنمایی شده است. وی در ادامه اضافه کرد: « ممکن است تلفاتِ ارتشی وجود داشته باشد اما اینکه بگوییم هزاران نفر بوده، بسیار زیاد است. در واقع این امر باعث می شود به نظر برسد تقسیم کل ارتش محو شده باشد. این اعداد بالاتر گزارش شده اند.» 

در همین حال « یی مون » وزیر دولت در سایه نیز برای تایید این گزارش در دسترس نیست.

از سوی دیگر « هلا کیاوا زاو » تحلیل گر سیاسی امور میانمار در چین در گفت و گو با این رسانه گفت: ژنرال « مین آنگ هلینگ » رهبر کودتای اول فوریه ( ۱۳ بهمن ) در میانمار و ارتشش مسئولیت کامل تشدید مناقشات در این کشور و افزایش شمارِ مرگ و میر غیرنظامیان در این کشور را به عهده دارند.

ارتش میانمار اول فوریه (۱۳ بهمن) به بهانه تقلب در انتخابات در این کشور، «آنگ سان سوچی» و دیگر مقام‌های ارشد دولت را بازداشت کرد و خود قدرت را در اختیار گرفت.

از زمان وقوع کودتای ارتش، مردم میانمار در شهرهای مختلف دست به اعتراض زده و خواستار آزادی مقامات دولت سابق این کشور و کنار رفتن نظامیان هستند.

برچسب‌ها نظامی میانمار جنگ غیرنظامیان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نظامی میانمار جنگ نظامی میانمار جنگ غیرنظامیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۱۳۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انگلیس قصد دارد ارتش خود را با موشکهای ساخت داخلی مجهز کند

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه تلگراف گزارش داد که انگلیس به شرط تأمین بودجه لازم، قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ ارتش خود را به موشک‌های مافوق صوت مجهز کند.

این روزنامه انگلیسی به نقل از منابع آگاه در دولت این کشور گفت: وزارت دفاع انگلیس اصرار دارد که تسلیحات جدید به طور کامل در خاک انگلیس توسعه و تولید شود و ۲۰۳۰ به عنوان آخرین مهلت برای آن تعیین شده است

تلگراف با این حال افزود این طرح‌های انگلیس در حال حاضر در مرحله اول است و هنوز مشخص نیست که آیا چنین طرح‌هایی اجرایی خواهد شد یا نه.

یک منبع نظامی در دولت انگلیس دراین‌باره افزود که در صورت روی کار آمدن «کایر استارمر» رهبر حزب کارگر انگلیس ارتش مجبور خواهد شد پروژه توسعه موشکی خود را به دلیل کمبود سرمایه گذاری متوقف کند.

کد خبر 6091321

دیگر خبرها

  • زخمی شدن 10 نظامی اسرائیلی در غزه
  • سربازان زن صهیونیست دچار حملات پانیک می‌شوند
  • ۲ افسر دیگر اسرائیل در غزه کشته شدند
  • هلاکت ۲ نظامی صهیونیست در غزه
  • کشته شدن 2 فرمانده ارتش اسرائیل در مرکز نوار غزه
  • ۸۰۵ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند
  • انگلیس قصد دارد ارتش خود را با موشکهای ساخت داخلی مجهز کند
  • انفجار مهمات در پایگاه نظامی کامبوج/ ۲۰ سرباز کشته شدند
  • روش ویژه سرباز روس برای فرار از پهپاد قاتلی که به سراغش آمد | فیلم
  • ۸۳۶ مصدوم و ۵۴ فوتی در تصادفات هفته گذشته در کشور