Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@01:02:23 GMT

اعتراضات اکتبر پشت دروازه‌های الانبار ماند

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۱۳۳۵۷

اعتراضات اکتبر پشت دروازه‌های الانبار ماند

به گزارش ایرنا، مخالفت سران عشایر و فرماندهی عملیات امنیت الانبار و عموم مردم این استان با برگزاری این اعتراضات و بیانیه های پیشدستانه مخالفت با ورود تظاهرکنندگان از استان های جنوب و مرکز عراق به شهر «الرمادی» (مرکز استان الانبار) در ۱۱۰ کیلومتری غرب بغداد، باعث شد که این تظاهرات به شکست انجامد.
یکی از فعالان اجتماعی استان بابل (جنوب الانبار) به نام «ضرغام الماجد» خبر داد که با وجود حرکت اتوبوس هایی از معترضین از بابل و دیگر استان های جنوب و مرکز عراق به سمت الرمادی اما فرماندهی عملیات امنیت الانبار از ورود آنها به داخل شهر جلوگیری به عمل آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ویدئوهای مختلفی از گفت وگوی این فعال اجتماعی با تعدادی از سران عشایر و مقامات امنیتی الانبار امروز شنبه در فضای مجازی منتشر شده که طی آن شیوخ عشایر و فرماندهان امنیتی استان با وجود اصرار تظاهرکنندگان به ورود به داخل شهر، با آنها مخالفت کردند.
نیروهای عملیات امنیت الانبار همزمان مانع ورود تظاهرکنندگان به داخل شهر الرمادی شدند امری که در نهایت منجر به شکست این اعتراضات در این استان شد.
سرلشکر «ناصر الغنام» فرمانده عملیات امنیت الانبار پیشتر در بیانیه ای گفته بود: «مردم الانبار مطمئن باشند، نیروهای امنیتی اجازه نخواهند داد کسی به امنیت و ثبات در این استان لطمه ای بزند.»
تعدادی از سران عشایر الانبار نیز پیشاپیش در بیانیه ای تاکید کردند که استان الانبار به تازگی از جنگ ویرانگر با گروه تروریستی داعش خارج شده و هنوز اهالی آن آواره هستند و اجازه نمی دهند که اعتراضات اکتبری ها، بیش از پیش، اوضاع استان را دچار بی ثباتی کند.
درباره اهداف برپایی اعتراضات در الرمادی، دیدگاه های مختلفی بیان شده که از دید برخی از رسانه های عراق، ناشی از رقابت شدید سیاسی بین دو قطب سیاسی اهل سنت «خمیس الخنجر» رهبر ائتلاف انتخاباتی «العزم» و «محمد الحلبوسی» رهبر ائتلاف انتخاباتی «تقدم» و رییس پارلمان عراق است.
این گزارش حاکی است که الخنجر، این فعال اجتماعی اهل بابل (ضرغام الماجد) را تشویق کرده تا در خاستگاه الحلبوسی ( الانبار ) دست به اعتراضات زده و رقیب سیاسی خود را تخریب کند.
در عین حال، گروه های اعتراضی اکتبر در فراخوان های خود در شبکه های اجتماعی گفته اند که به سبب حل نشدن مشکل برق، کاهش نیافتن قیمت دلار در برابر دینار عراقی، برکنار نشدن استانداران فاسد و همچنین عذرخواهی نکردن الحلبوسی به دلیل توهین به معترضین اکتبر، خواهان این اعتراضات در الرمادی شده اند.
تظاهرات پویش اکتبر، در حالی در استان سنی نشین الانبار (غرب عراق) با شکست مواجه شده که همچنان استان های جنوب و مرکز عراق - خاستگاه تاریخی شیعیان – به ویژه «ناصریه» مرکز استان ذیقار، صحنه روزانه اعتراضات خیابانی گروه های مرتبط با پویش اکتبر است.

برچسب‌ها گروه تروریستی داعش محمد الحلبوسی بابل عراق بغداد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گروه تروریستی داعش محمد الحلبوسی بابل گروه تروریستی داعش محمد الحلبوسی بابل عراق بغداد عملیات امنیت الانبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۱۳۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طوفان ‎الاقصی و جنگ غزه محبوبیت حماس را در لبنان افزایش داده است

به گزارش جام جم آنلاین، روزنامه گاردین با تعدادی از فلسطینیان حاضر در اردوگاه‌ فلسطینی برج البراجنه بیروت دیدار کرد.

یک جوان ۲۵ ساله فلسطینی به گزارشگر این روزنامه گفت:‌ «ما از اقدام حماس احساس غرور می کنیم و آگاهی ما از مقاومت آنها بیشتر از پیش شده است.»

این جوان ۲۵ ساله که به نقاشی‌های دیواری در اردوگاه معروف است تصویر «مثلث قرمز وارونه»، «چتربازهای حماس در ۷ اکتبر» و «ابوعبیده» را به عنوان نماد مقاومت روی دیوارهای اردوگاه کشیده است.

گزارشگر روزنامه انگلیسی گاردین در ادامه گزارش خود می‌گوید «تا پیش از عملیات ۷ اکتبر نقاشی‌ها و شعارهای روی رنگ رو رفته‌ای را در اردوگاه مشاهده می‌کردیم اما پس از عملیات حماس جوان‌ها انگیزه بیشتری پیدا کردند و دیوارنگاره‌های حماسی را در ستایش عملیات حماس در سرتاسر اردوگاه می توان مشاهده کرد»

این روزنامه‌نگار خاطرنشان کرد: «فلسطینی‌ها در لبنان عملیات طوفان‌الاقصی را اقدامی الهام‌بخش می‌بینند که زنجیر زندان را پاره کرد و مثلث سرخ، تصویر ابوعبیده و چتربازها بخشی از فرهنگ عامه، تزئین لباس مردم شده است.»

این روزنامه‌نگار توضیح داد که محبوبیت جنبش فتح به دلیل اتهام به فساد و عمل نکردن به وعده‌هایش پس از توافق اسلو رو به افول است.

یکی از رزمندگان حماس در اردوگاه که از افشای هویت خود امتناع کرد، گفت که پس از آغاز تجاوز به غزه، مردان جوان برای پیوستن به جنبش حماس در اردوگاه صف کشیده بودند.

دیگر خبرها

  • «امتحان نهایی» از قاب شبکه دو سیما
  • افزایش شمار شهدا و بازداشت شدگان در کرانه باختری
  • حفظ حریم خصوصی و امنیت داده‌های کاربران؛ از ایران تا آمریکا
  • بازداشت ۸۴۸۰ فلسطینی در کرانه باختری از هفتم اکتبر
  • طوفان ‎الاقصی و جنگ غزه محبوبیت حماس را در لبنان افزایش داده است
  • افغانستان با شکست عراق در یک قدمی صعود به جام جهانی فوتسال
  • فیلم| رویکرد جنجالی دانشجویان آمریکا بعد از ۷ اکتبر
  • شهادت بیش از ۳۴ هزار و ۳۰۰ فلسطینی در نوار غزه از ۷ اکتبر
  • خواهر لاتین‌تبار اصفهان؛ شهر میادین و دروازه دنیای جدید
  • جنبش دانشجویی ۷ اکتبر