Web Analytics Made Easy - Statcounter

حدود چهار هفته بعد از سیل ویرانگر در بلژیک همچنان مناطق سیل زده وضعیت اسفباری دارند و ناامیدی و دلسردی در بین ساکنان آن موج می‌زند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه "تاگس شاو" آلمان در گزارشی به اوضاع اسفبار مناطق سیل زده در بلژیک حدود چهار هفته بعد از وقوع سیل ویرانگر در این کشور پرداخته و نوشت: از زمان وقوع سیل در حدود چهار هفته پیش بسیاری از مناطق سیل زده شبیه شهر ارواح شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کار پاکسازی ها متوقف شده و هنوز کاملا مشخص نیست که آیا اصلا این مناطق ارزش بازسازی را دارد.

حدود چهار هفته پیش نخست وزیر بلژیک و رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا از میان این مناطق سیل زده عبور کردند و وعده کمک برای باز سازی را دادند.

نخست وزیر بلژیک از بدترین سیل تاریخ کشورش سخن گفته و از به کار افتادن مکانیسم حفاظت از بلایای طبیعی در اروپا سخن گفت. این بدین مفهوم است که پول های کمکی از صندوق بازسازی اتحادیه اروپا می تواند به بلژیک جریان پیدا کند. اما تا به حال هیچ کمکی به مناطق سیل زده در این کشور از این صندوق نرسیده است.

مارک دتایل یکی از این ساکنان مناطق سیل زده است که با وجود وضعیت اسفناک این منطقه همچنان مشغول روبراه کردن خانه خود است و از معدود ساکنانی است که در آنجا مانده است. وی محل زندگی اش را شبیه شهر ارواح دانسته و اظهار داشت که بیش از 50 خانه به طور کامل توسط این سیل ویرانگر تخریب شده و یا به شدت آسیب دیده اند. در مجموع این سیل ویرانگر در بلژیک 38 قربانی گرفته ست.

در بسیاری خانه ها می توان ویرانی ها و خرابی ها را دید. تخت های کودکان که همچنان در آن اسباب بازی هایی وجود دارد و وان هایی که از دیوارهای خراب آویزان شده است و خانه هایی که دیگر اثری از ساکنان آن نیست. پلیس همه ورودی ها به این مناطق برای جلوگیری از ورود توریست ها برای بازدید از مناطق سیل زده را بسته است. صدها نفر در این منطقه بی سرپناه شده اند، بعد از چهار هفته این موضوع همچنان مسئله اصلی است. خیلی ها به نزد اقوام و دوستان خود رفته‌اند.

ماری ترز پراندنبرگ یکی از ساکنان این منطقه است که هنوز سرپناهی پیدا نکرده و این پیرزن 70 ساله در خانه خیس و بدون برق و گاز همچنان منتظر کمک است.

صلیب سرخ روزانه برخی مایحتاج ساکنان مناطق سیل زده را به این منطقه می آورد.

سیل مهیب ترکیه و درس‌هایی برای عبرت ماتلفات سیل ترکیه به 27 نفر رسید

یک استاد دانشگاه که چندین بار با همکارانش از مناطق سیل زده بازدید کرده از ناامیدی و دلسردی روزافزون ساکنان این مناطق سخن می گوید.

وی در این باره اظهار داشت: ما اکنون باید وقت بگذاریم و با دقت فکر کنیم که آیا بازسازی در این منطقه ممکن و چگونه امکان پذیر است تا این افراد در آینده در خطر نباشند.

دو تن دیگر از ساکنان این مناطق سیل زده هم گفته اند نه از نظر مالی و نه احساسی خبری از بازسازی ها نیست. تنها انبوهی از آوارها دیده می شود و اثری از خانه ها نیست. این دو نفر هر چهار پنج روز یک بار به مناطق سیل زده سر می زنند. آن ها منطقه را مشابه منطقه بمباران شده ارزیابی می کنند. یکی از آن ها می گوید که چیزی از خانه تازه بازسازی شده اش باقی نمانده است. بسیاری از ساکنان دیگر نمی توانند و یا نمی خواهند به اینجا برگردند.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیل سیل حدود چهار هفته مناطق سیل زده سیل ویرانگر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۱۳۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممکن است فاجعه بم تکرار شود !

به گزارش همشهری آنلاین،‌ محمد آئینی ظهر امروز در همایش بزرگداشت روز ملی شوراهای اسلامی که در سالن شیخ صدوق آستان حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار شد، با تاکید بر اینکه مردم در بافت فرسوده و سکونت‌گاه‌های غیررسمی حق حیات دارند و جان آن‌ها در خطر است، گفت: در ایران ۱۷۰ هزار هکتار بافت فرسوده، حاشیه‌ای و تاریخی و بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار سقف لرزان وجود دارد.

وی با بیان اینکه شوراها باید زبان گویای مردم باشند، افزود: در صورتی‌که جریان نوسازی مسکن در بافت‌های ناکارآمد و فرسوده کشور شتاب نگیرد، شاهد تکرار فاجعه‌ای مانند بم خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به برخی از حقوق مردم ساکن در بافت‌های فرسوده، خاطرنشان کرد: این شهروندان در وهله اول حق حیات دارند، باید حقوق آنان به رسمیت شناخته شده و به منظور نوسازی واحدهای مسکونی در سکونتگاه‌های غیررسمی، موانع صدور اسناد مالکیت به منظور فراهم شدن امکان دریافت تسهیلات برطرف شود.


آئینی با اشاره به نهضت سنددار کردن اراضی در سکونتگاه‌های غیررسمی، تصریح کرد: بهره‌مندی از امکانات شهری در حد متوسط محلات برخوردار شهری و فراهم کردن زیرساخت‌های خدمات آموزشی، فرهنگی، ورزشی، درمانی، بهداشتی اهمیت دارد.

وی با اشاره به بیش از ۶۰ درصد معابر در بافت‌های فرسوده شهری، خاکی هستند، ابراز امیدواری کرد: با همکاری وزارت راه و شهرسازی و تخصیص قیر، طی مدت باقیمانده از دولت، هیچ معبر خاکی در سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت‌های فرسوده نداشته باشد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در ادامه تأکید کرد: دستگاه‌های اجرایی وظیفه دارند متناسب با پراکنش جمعیت در این مناطق، خدمات و زیرساخت‌های لازم را تأمین کنند.

وی حق اشتغال را از دیگر حقوق ساکنان مناطق بافت فرسوده شهری برشمرد و گفت: باید با ارائه آموزش‌های شغلی، زمینه اشتغال‌زایی برای ساکنان این مناطق فراهم شود.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در پایان با تأکید بر ارائه تخفیف ۵۰ تا ۱۰۰ درصدی صدور پروانه ساخت‌وساز در مناطق فرسوده و ناکارآمد شهری خاطرنشان کرد: ارائه تسهیلات و امکانات و حمایت‌های نهضت ملی مسکن، حق تغییر کاربری طبقات همکف و صدور پروانه ساخت‌وساز برای واحدهای مسکونی با هر متراژ زمین، از اهرم‌های تشویقی دولت در بافت فرسوده است.

کد خبر 847896 منبع: تسنیم برچسب‌ها بافت‌ فرسوده خبر مهم

دیگر خبرها

  • خسارت ۳۳ میلیارد دلاری جنگ ویرانگر در غزه
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • هشدار وضعیت اضطراری در پی فوران آتشفشانی در اندونزی
  • پاشینیان با روستاییان معترض مناطق مرزی دیدار کرد
  • هشدار به ساکنان ایلام
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • رویای خرید برای تهرانی‌ها / ۵ میلیارد بدهید، صاحب خانه شوید
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری : ممکن است فاجعه بم تکرار شود !
  • ممکن است فاجعه بم تکرار شود !