Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار رشت با حضور سر زده در دبیرستان دختران شاهد از روند واکسیناسیون فرهنگیان این شهرستان بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان؛ علی فتح اللهی در بازدید که به همراه رئیس شبکه بهداشت شهرستان از دبیرستان شاهد دختران آموزش و پرورش ناحیه دو رشت که جزو مراکز تزریق واکسیناسیون فرهنگیان در شهرستان رشت است، ضمن خدا قوت به پرسنل شبکه بهداشت و درمان، پس از بررسی تجهیزات و امکانات، دستورات لازم جهت تسریع در تکمیل امکانات را صادر نمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده عالی دولت در مرکز استان با اشاره به ضرورت تزریق واکسن به گروه های مختلف مردم جهت مقابله با بیماری نامنحوس کرونا، عنوان کرد: شبکه بهداشت و درمان ملزم است برای انجام واکسن کرونا ویروس اطلاع رسانی دقیق، سریع و مستمر در خصوص گروه های هدف داشته باشد.

وی ضمن قدردانی از تلاش‌ها و زحمات شبانه روزی کادر درمان، گفت: از مردم می‌خواهیم زمانی به مراکز تزریق مراجعه کنند که پیامک جهت تزریق واکسن برایشان ارسال شده باشد زیرا بدون ثبت‌نام امکان تزریق واکسن فراهم نیست و برنامه‌ریزی برای گروه‌های هدف به فواصل مختلف انجام می‌گیرد.

فتح اللهی با بیان اینکه ۱۵ هزار فرهنگی در شهرستان داریم که باید واکسینه شوند، افزود: در حال حاضر با همکاری دستگاه‌های متولی و مرتبط، امکان تزریق واکسن در شهرستان فراهم شده است که امیدواریم تا پایان شهریور ماه واکسیناسیون فرهنگیان شهرستان به پایان برسد.

فرماندار رشت در ادامه افزود: قطعا حمایت مسئولین در رفع مشکلات و موانع و همدلی مردم عزیز نیز نقش تعیین کننده‌ای در ارتقاء پوشش واکسیناسیون و تحقق اهداف ایفا می‌کند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: واکسیناسیون فرماندار رشت علی فتح اللهی فرهنگیان رشت واکسیناسیون فرهنگیان تزریق واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۱۳۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان

 مهدی زنگنه معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: همزمان با آغاز هفته ایمن سازی، مرحله اول واکسیناسیون پنوموکوک برای کودکان گروه‌ سنی ۲ ماهه در تمامی مناطق شهری و روستایی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان شروع شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: این واکسن به شکل تزریقی است و در گام بعدی کودکان گروه های سنی 4 و 12 ماهگی نیز، همزمان با سایر واکسن های همان گروه سنی واکسینه  خواهند شد.

به گفته دکتر زنگنه، پنومونی پنوموکوکی یکی از شایع ترین علل عفونت های تنفسی و مرگ و میر کودکان زیر5 سال در سراسر جهان به شمار می رود که پیشگیری از آن با واکسیناسیون امکان پذیر است.

وی گفت: به عبارتی باکتری پنوموکوک موجب بیماری هایی مثل سینوزیت، مننژیت، عفونت گوش میانی، پنومونی و عفونت خون شده و ممکن است منجر به بستری شدن کودک در بیمارستان، ایجاد عوارض و یا مرگ وی شود.

 زنگنه افزود: فاز اول این واکسن ها توسط  وزارت بهداشت تهیه و تحویل واحدهای بهداشتی شده است، از هم استانی های عزیزی که کودک در سن 2ماهگی دارند درخواست می شود با مراجعه به مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه های سلامت و خانه های بهداشت، نسبت به واکسیناسیون بهنگام آنها اقدام نمایند.

وی در پایان افزود: امیدواریم به زودی شاهد اضافه شدن واکسن روتاویروس نیز به سبد واکسیناسیون کشور باشیم.

گفتنی است:در حال حاضر کودکان در کشور ما بر علیه بیماری های از جمله سل، فلج اطفال، دیفتری، کزاز، سیاه سرفه، سرخک، سرخجه، اوریون، هپاتیت B، هموفیلوس آنفلوانزا و پنوموکوک واکسینه می شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • بازدید سرزده فرماندار مهاباد از کارگاههای فنی و حرفه‌ای
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • کشف و جمع آوری ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته در شهرستان بیرجند