Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام حسین (ع) به ما آموخت که باید مأمور به تکلیف باشیم و نباید نگران هدف باشیم؛ چراکه ایشان در این راه هر آنچه که داشت را تقدیم کرد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، واقعه عاشورا و قیام حضرت اباعبدالله الحسین(ع) نه تنها، صراط مستقیمِ ظلم‌ستیزی است، بلکه راهی روشن برای تمامی آزادگان جهان بوده که مظلومان با تأسی در این راه می‌توانند، در برابر ظالم ایستادگی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حضرت اباعبدالله ‌الحسین(ع) با ما آموخت که باید مأمور به تکلیف باشیم و نباید نگران هدف باشیم؛ چراکه ایشان در این راه هر آنچه که داشت را تقدیم کرد  و فارغ از نتیجه، به ظلم‌ستیزی پرداخت.

حال شاید نتیجه واقعه کربلا به گونه‌ای دیگر رقم خورد، اما امروزه میلیون‌ها دلداده به حضرت سیدالشهدا(ع) این خط را حفظ و دنبال می‌کنند و با این تفکر، علاوه بر کمک به مظلومان، به مقابله با ظلم و ظالم نیز می‌پردازند و نگران کشته‌شدن، جانباز شدن و... نیستند.

با تورقی بر تاریخ انقلاب می‌بینیم، «دفاع مقدس» گوشه‌ای از صحنه‌ کربلاست. چراکه یزیدیان زمان با هرآنچه که در توان داشتند به میدان آمدند و به زن و بچه و پیر و جوان رحم نمی‌کردند و فقط به دنبال کشورگشایی بودند. اما در مقابل جوانانی که خط ولایت را درک کرده و با روضه‌های حضرت علی‌اکبر(ع) بزرگ شده‌اند، برای دفاع از مظلوم، وارد میدان شده و در مقابل شمشیر یزیدیان خم به ابرو نیاوردند. چراکه می‌دانستند چه بُکشند و چه کشته شوند، در این مسیر سعادتمند هستند.

حال با آغاز ماه محرم، به بررسی  تأثیر قیام امام حسین(ع) بر رزمندگان دفاع مقدس می‌پردازیم.

«دفاع مقدس» حفظ خط حضرت سیدالشهدا(ع) بود/واکنش امام خمینی(ره) به تشبیه شهدا دفاع مقدس با حضرت علی‌اکبر(ع) چه بود؟روایتی از "عزاداری‌های دو نفره" در اردوگاه‌های اسرای ایرانیخاطرات شهدا|حکایت عزاداری رزمندگان دفاع مقدس زیر گلوله‌های رسام دشمن/توصیه شهید حاج کاظم رستگار به عزاداران چه بود؟«چماق، کابل و گلوله»؛ وسیله پذیرایی بعثی‌ها از عزاداران روز عاشورا

شهید مدافع حرم، سردار رشید اسلام حاج حسین همدانی طی سخنانی در عملیات کربلای 2 در ارتفاع کرو اردوگاه تیپ 105 قدس، به ماجرای واقعه کربلا پرداخته و از نصرت الهی سخن می‌گوید. این کلیپ را اینجا ببینید:

«با امام حسین (ع) خیلی افراد حرکت کردند، بیش از هزار نفر، اما شبی که بین دو راهی واقع شدند یعنی انتخاب کنند شهادت را و یا زندگی و ماندن را، جمع قلیل و کمی انتخاب کردند این را. شما باید در لحظاتی که سختی و دشواری پیش می‌آید صابر باشید، صبور باشید، استقامت داشته باشید، مقاومت کنید. خداوند همیشه پیروزی را در آن آخرین لحظات نصیب می‌کند». (شهید حاج حسین همدانی- 1365/6/8)

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دفاع مقدس عاشورا امام حسین ع شهید دفاع مقدس عاشورا امام حسین ع شهید دفاع مقدس حسین ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۱۳۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر ۵ شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی والفجر یک تفحص شد

از ۲۹ فروردین تاکنون، پیکر ۱۲ شهید دوران دفاع مقدس از منطقه عملیاتی والفجر یک (فکه) تفحص شده است.

پیکر این شهدا قرار است، پس از مراسم استقبال برای شناسایی به معراج شهدای تهران منتقل شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری قرآن و عترت

دیگر خبرها

  • اهدای درب طلای حرم امام رضا(ع) از طرف حرم حضرت معصومه(س)
  • برگزاری آیین سوگواری شهادت امام صادق‌(ع) در باغ موزه انقلاب
  • رونمایی از درب طلای حرم امام رضا (ع) در دهه کرامت
  • رونمایی از درب طلای حرم امام رضا(ع) در دهه کرامت
  • ساخت ۴ شبستان جدید در طرح توسعه حرم امام حسین (ع)
  • پیکر ۵ شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی والفجر یک تفحص شد
  • میزبانی استان کرمان از ۴ شهید گمنام در سالروز شهادت امام ششم
  • تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان
  • کرمان در ایام شهادت امام صادق(ع) میزبان شهدای گمنام است
  • تشییع دو شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق (ع) در قم