Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست دفتر خدمات بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی از عرضه ۶.۶ میلیون تن انواع نهاده‌های دامی در سامانه بازارگاه از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد. بنا به اعلام وزارت جهاد کشاورزی، حسن عباسی معروفان درباره آخرین وضعیت تامین نهاده‌های دامی مورد نیاز کشور، گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تن انواع نهاده‌های دامی در سامانه بازرگاه عرضه شده که ۵.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ میلیون تن آن ذرت و مابقی سایر نهاده‌های دامی بوده است.

وی ادامه داد: به عبارت دیگر در هر روز ۴۷ هزار تن نهاده دامی در اختیار دامداران و مرغداران قرار گرفته که بیش از عدد مصوب است.

عباسی معروفان میزان نیاز روزانه کشور به نهاده‌های دامی را ۴۴ هزار تن عنوان کرد.

وی تصریح کرد: البته در مقاطعی تاخیر در عرضه نهاده‌های دامی اتفاق افتاد، اما در مجموع مشکلی برای تامین و توزیع نهاده‌های دامی نداشته‌ایم و تاخیر‌ها موقت بوده است.

عباسی معروفان درباره تامین نهاده‌های دامی کشور برای ماه آینده، اظهار کرد: بیش از ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تن انواع نهاده‌های دامی ثبت سفارش شده که بیشتر آن ذرت است.

وی میزان ذرت ثبت سفارش شده را ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تن، جو را ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تن و سایر نهاده‌های دامی شامل کنجاله سویا و دیگر دانه‌های روغنی را حدود ۲ میلیون تن اعلام کرد.

عباسی معروفان گفت: اگر ارز مورد نیاز نهاده‌های ثبت سفارش شده سریع تامین شود، نهاده‌ها نیز به سرعت ترخیص و توزیع و به دامداران مرغداران تحویل می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن نهاده‌های دامی نیز در بنادر یا در کشتی هستند، افزود: تعداد این کشتی‌ها ۲۶ فروند است که ۸۰ درصد آن‌ها مربوط به بندر امام (ره) و بقیه در ۱۱ بندر دیگر کشور تقسیم می‌شوند.

به گفته سرپرست دفتر خدمات بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی؛ برای تامین نهاده‌های مورد نیاز کشور در ماه‌های آینده به ۱.۵ میلیارد دلار نیاز است که منتظر تخصیص آن از سوی بانک مرکزی هستیم.

عباسی معرفان افزود: علاوه بر آن، برای تامین سایر کالای اساسی مانند گندم به ۶۰۰ میلیون دلار و روغن نیز ۶۰۰ میلیون دلار دیگر نیاز است.

/میزان برچسب ها: انواع نهاده‌های دامی ، سامانه بازارگاه ، سال جاری لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000OwX

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: انواع نهاده های دامی سامانه بازارگاه سال جاری تن انواع نهاده های دامی عباسی معروفان میلیون تن ۶ میلیون هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۱۳۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۷۰ کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در نایین معدوم شد

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نایین گفت: در راستای اجرای طرح تشدید کنترل نظارت بهداشتی دامپزشکی ویژه ماه مبارک رمضان و نوروز ۱۴۰۳، ۲۷۰ کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی غیربهداشتی توسط این نهاد معدوم شد.

بهزاد متولی‌زاده نائینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در نائین اظهار کرد: در راستای اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی ویژه ماه مبارک رمضان و نوروز ۱۴۰۳ در شهرستان نائین، شبکه دامپزشکی این شهرستان نیز هم‌زمان با سراسر کشور و با بهره‌گیری از یک اکیپ ثابت و یک اکیپ سیار اقدام به نظارت بهداشتی بر کلیه واحدهای عرضه فراورده‌های خام دامی از تاریخ ۱۹ اسفندماه ۱۴۰۲ تا پایان روز ۲۲ فروردین ۱۴۰۳ کرد.

وی ادامه داد: با انجام بازرسی‌های مستمر از کشتارگاه دام و فروشگاه‌های عرضه فرآورده‌های خام دامی، مقدار ۲۷۰ کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی غیربهداشتی ضبط و معدوم و ۳ واحد متخلف به مراجع قضائی معرفی شدند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نائین از شهروندان خواست فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز خود را تنها از فروشگاه‌های مجاز عرضه تهیه و به برچسب دامپزشکی، تاریخ تولید و انقضا محصول و همچنین رعایت شرایط نگهداری آن توجه کنند.

کد خبر 747690

دیگر خبرها

  • اطمینان خاطر دامداران یزدی از تامین به موقع نهاده دامی
  • کاهش ۸۶ میلیمتری بارش‌ها در تهران
  • نهاده‌های مورد نیاز مرغداران تامین شد
  • جزئیات صورتجلسه کمیسیون اصل ۹۰ درباره سامانه اعتبارسنجی/ تامین اجتماعی، ثبت احوال و فراجا ترک فعل کردند؟
  • جزئیات صورتجلسه کمیسیون اصل ۹۰ درباره سامانه اعتبارسنجی/ سازمان تامین اجتماعی، ثبت احوال و فراجا ترک فعل کردند؟
  • وابستگی به واردات نهاده‌های دامی با جایگزینی علوفه کم آب کاهش می‌یابد
  • نخستین شورای عشایری استان سمنان در سال جاری برگزار شد
  • نظارت بهداشتی بر تولید تا عرضه فرآورده‌های خام دامی
  • ۲۷۰ کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در نایین معدوم شد
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای ۲۳ هزار تن نهاده دامی درسیستان وبلوچستان