Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس فوتبال»
2024-05-04@03:18:37 GMT

«حدادی» از رده‌بندی جهانی دو و میدانی خارج شد

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۱۳۹۸۹

«حدادی» از رده‌بندی جهانی دو و میدانی خارج شد

به گزارش ایرنا، اتحادیه جهانی دو و میدانی، رده‌بندی بهترین ورزشکاران مواد مختلف را اعلام کرد. در این رده‌بندی نامی از احسان حدادی وجود ندارد. این درحالی است که رکورددار پرتاب دیسک آسیا، در ماه گذشته با ۱۲۷۸ امتیاز در رده هشتم جهان قرار داشت.

حدادی در سال ۲۰۲۰ در هیچ مسابقه‌ای شرکت نکرد و در سال ۲۰۲۱ هم فقط در لیگ ایران و المپیک به میدان رفت که در هر ۲ مسابقه رکوردی کمتر از ۶۰ متر ثبت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرزانه فصیحی با وجود عملکرد ضعیف در المپیک توکیو، از رتبه ۱۹۵ دو ۱۰۰ متر به مکان ۱۶۸ صعود کرده است. حسن تفتیان دیگر دونده ۱۰۰ متر المپیکی ایران که در ماه گذشته در رده ۵۷ قرار داشت به رتبه ۶۳ سقوط کرد.

مهدی پیرجهان پس از آنکه المپیک را به دلیل ابتلا به ویروس کرونا از دست داد، از رتبه ۳۱ دو ۴۰۰ متر بامانع به مکان ۳۳ سقوط کرد.

شاهین مهردلان و محمدرضا طیبی که ماه گذشته در رتبه‌های ۴۹ و ۸۸ پرتاب وزنه قرار داشتند، در این ماه با صعودی قابل توجه در رده‌های ۴۱ و ۷۱ ایستادند.

سجاد هاشمی رکورددار ۴۰۰ متر ایران هم با ۳۱ پله صعود، از مکان ۸۰ به ۴۹ جهان رسیده است. حمیدرضا کیا هم از رتبه ۵۹ پرش سه‌گام به مکان ۴۵ صعود کرد.

در صدر بهترین ورزشکاران دو و میدانی جهان در تمام مواد، کارستن وارهولم از نروژ که در المپیک توکیو رکورد جهان را شکست در رده اول ایستاده است. آرمند دوپلانتیس از سوئد رکورددار پرش بانیزه جهان و قهرمان المپیک توکیو در رده دوم قرار دارد. دامیان وارنر کانادایی هم که رکورد دهگانه المپیک را شکست، در مکان سوم قرار گرفت.

در بخش زنان هم سیفان حسن از هلند که المپیک توکیو طلای ۵۰۰۰ و ۱۰۰۰۰ متر و برنز ۱۵۰۰ متر را به دست آورد، در رده اول قرار دارد. الان تامپسون-هرا از جامائیکا و برنده طلا در ۱۰۰، ۲۰۰ و ۴ در ۱۰۰ متر المپیک دوم است. یولیمیر روخاس از ونزوئلا هم که در المپیک توکیو رکورد پرش سه‌گام جهان را شکست در مکان سوم حضور دارد.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: احسان حدادی حسن تفتیان المپیک توکیو احسان حدادی المپیک توکیو حسن تفتیان دوومیدانی فرزانه فصیحی مهدی پیرجهان المپیک توکیو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۱۳۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازیکن استقلال مسافر پاریس شد!

به گزارش "ورزش سه"، شب گذشته در دیدار رده‌بندی جام ملت‌های زیر 23 سال آسیا در دوحه پایتخت کشور قطر، تیم المپیک عراق موفق شد با شکست دادن اندونزی و کسب رتبه سوم این تورنمنت، جواز حضور در مسابقات المپیک پاریس 2024، را کسب کند تا شیرهای جوان بین‌النهرین از حالا خودشان را برای بازی در فرانسه آماده کنند.

رشید شناشیل سرمربی تیم جوانان عراق با داشتن ستارگان اثرگذاری چون منتظر محمد بازیکن عراقی مس رفسنجان و فصل بعد استقلال و همچنین علی جاسم ستاره ملی پوش فوتبال عراق که در جام ملت‌های آسیا همراه با بزرگسالان این کشور نیز حضور داشت، مسیر متفاوتی را تجربه کرد و عراقی‌ها حالا برای پنجمین‌بار در این تورنمنت حاضر خواهند شد. تیم فوتبال عراق در قرن بیست و یکم تنها دو مرتبه در المپیک 2004 آتن و 2016 ریو حضور داشتند که ماحصلش کسب رتبه چهارمی در یونان و کسب رتبه دوازدهمی در برزیل بود!

لازم به یادآوری است که پیش از این دو سهمیه قاره آسیا به ازبکستان و ژاپن رسیده بود که قرار است امروز دیدار نهایی این تورنمنت را برگزار کنند و قهرمان زیر 23 سال آسیا مشخص شود. تیم زیر 23 سال اندونزی هم شگفتی‌ساز این دوره از مسابقات بود، اکنون قرار است در دیدار پلی آف با گینه نماینده قاره آفریقا دیدار کند تا در صورت امکان برای نخستین‌بار، آسیا در فوتبال المپیک، بدون احتساب میزبان 4 نماینده داشته باشد.

تیم زیر 23 سال عراق در پاریس با تیم‌های آرژانتین، مراکش و اوکراین هم‌گروه است که این موضوع قطعا چالش مهمی برای جوانان فوتبال این کشور است و آنها از همین امروز با رویای صعود از این گروه و تکرار اتفاق خاص 20 سال پیش، در ذهن خود پرورش خواهند داد.

دیگر خبرها

  • رتبه نهم، پرمشتری‌ترین جایگاه جدول لیگ
  • عکس| ستاره استقلالی مسافر پاریس شد!
  • بازیکن استقلال مسافر پاریس شد!
  • حذف گوشت از بیشتر غذاهای میزبان در المپیک پاریس!
  • مأموریت خارج از وظیفه آقای پائز
  • ارتقای ۱۱۳۱ پله‌ای رتبه جهانی و ۶۰ پله‌ای رتبه ملی دانشگاه بیرجند
  • ارتقای ۱۱۳۱ پله‌ای رتبه جهانی دانشگاه بیرجند
  • اولین پهپاد پاک‌کننده نقوش گرافیتی در جهان آغاز به کار کرد
  • ارزش های اخلاقی در ایرانیان بالاترین رتبه را در جهان دارد
  • از دریافتی یک میلیونی تا مشکل اشتغالِ ملی‌پوش پارادو و میدانی خوزستانی