Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ، حسین حسن نژاد روز شنبه در دومین جلسه  شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران با تاکید بر این نکته که تدوین محتوای ارزش های مقاومت ،ایستادگی و وحدت و همکاری آحاد مردم با نیروهای مسلح وظیفه همگانی در کشور است ، افزود : اگرچه باید قدردان همه رزمندگان ، جانبازان و آزادگان و خانواده های شهدا باشیم ، اما باید ارزش های دفاع مقدس را هم به درستی ترویج دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به همزمانی چهل و یکمین سالگرد گرامیداشت هفته دفاع مقدس سال جاری با ایام ماه محرم اشاره کرد و ادامه داد : باید رابطه  عزاداری ایام محرم بویژه تاسوعا و عاشورا با ارزش های دفاع مقدس در قالب برنامه های متعدد تحلیل محتوا شده و به روش های امروزی در قالب هنر رسانه به نسل امروز جامعه رسانده شود.

معاون استاندار مازندران تصریح کرد:  این که آحاد مردم در کنار نیروهای مسلح نقش محوری در هشت سال دفاع مقدس داشتند ، شکی نیست و همه نسبت به این مهم  پایبندیم ، پس باید همرامی مردم را در برنامه های گرامیدشت هفته دفاع مقدس نیز مورد توجه قرار بدهیم.

وی از همه مدیران و مسئولان دستگاه های اجرایی مازندران خواست تا بیش از پیش مردم را در برگزاری برنامه های دفاع مقدس مشارکت دهند.

تجلیل از ۵۰ هزار رزمنده مازندران 

فرمانده سپاه کربلا مازندران نیز در این جلسه با بیان این که طبق آمار حدود ۱۸۰ هزار نفر از مردم استان در قالب رزمنده از این استان در قالب نیروهای لشکر ۲۵ کربلا مازندران در هشت سال جنگ تحمیلی اعزام شدند ، گفت : سال گذشته  ۱۰۰ هزار نفر از پیشکسوتان استان تجلیل شدند و امسال نیز ۵۰ هزار نفر در شهرستان های استان مورد قدردانی قرار می گیرند.

سردار سیاوش مسلمی افزود : روز ۳۱ شهریور امسال همانند سال گذشته با حضور و سخنرانی سراسری ویدئوکنفرانسی مقام معظم رهبری از حدود ۵۰۰ نفر از رزمندگان استان نیز در ساری تجلیل می شود.

وی با اشاره به این که سپاه کربلا مازندران طبق برنامه آمادگی برگزاری برنامه های متعدد گرامیداشت هفته دفاع مقدس را دارد ، بیان داشت: برگزای نمایشگاه دفاع مقدس در محل باغ موزه  ساری را در ستور کار دارد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران خواستار ورود جدی دستگاه های اجرایی بویژه مسکن و شهرسازی و شهرداری ها برای اتمام ساخت پارک موزه دفاع مقدس استان در ساری شد و گفت : به رغم این که دستور کتبی از وزیر راه و شهر سازی برای ساخت پل  شهدای غواص و زیر گذر منتهی به این پارک را داریم ، اما اداره کل مسکن و شهرسازی استان نسبت به اجرای این دو طرح اقدام اساسی نمی کند.

سردار عبدالله ملکی بر لزوم تکمیل پارک موزه دفاع مقدس مازندران در حاشیه رودخانه تجن ساری که ۱۳ سال از زمان آغاز ساخت گذشته است ، افزود : اکنون مطالبه جدی شهروندان مازندرانی بویژه خانواده شهدا و ایثارگران بهره برداری کامل از این باغ موزه است. 

وی با بیان  این که این مدت خیلی از خیرین و مردم بریا اجرای یان طرح کمک های مختلفی داشته اند، بیان داشت: توقع داریم دستگاه های اجرایی همانند دیگر خدمات صادقانه ای که به مردم دارند، نسبت به انجام طرح های پارک دفداع مقدس مازندران که آبروی همه مردم استان است، عنایت داشته باشند.

ساخت پارک موزه دفاع مقدس مازندران در مساحتی حدود ۶۰ هکتار در حاشیه رودخانه تجن ساری در قالب ۲۴ طرح و در سه فاز از سال ۸۶ آغاز شد . یکی از مشخصات این پارک موزه احداث ساختمان‌های تانک فارم است که با الگوگیری از مخازن نفتی در شهر فاو با کاربری فرهنگی طراحی شده است.احداث مسجد فاطمه الزهرا (س)، یادمان فاو با بنای یکهزارمترمربع در ضلع غربی، از دیگر ویژگی‌های این پارک است.
دهکده یادمان هفت تپه هم با شبیه سازی اردوگاه هفت تپه در این محل طراحی و اجرایی شده که شامل سنگرهای بتنی، چادر، ایستگاه صلواتی، میدان، تپه ماهورها، المان‌ها و تندیس شهداست.
مرکز بهداری و طرح ساماندهی، احداث دیوار ساحلی رودخانه تجن و احداث سد لاستیکی به منظور شبیه سازی عملیات والفجر ۸ و عبور رزمندگان اسلام از اروندرود در حد فاصل سدانحرافی تا پل کمربندی جدید هم از دیگر بخش‌های این مرکز فرهنگی است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران  به برنامه های هفته دفاع مقدس سال جاری نیز اشاره کرد و توضیح داد: با توجه به شرایط کرونایی ، رژه نیروهای مسلح را در استان نخواهیم داشت ، اما نمایشگاه دفاع مقدس را با همکاری سپاه کربلا برگزار خواهیم کرد.

مازندران ۱۰ هزارو ۴۰۰ شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است.

برچسب‌ها بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ساری دفاع مقدس مازندران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ساری دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ساری دفاع مقدس مازندران حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس دفاع مقدس مازندران هفته دفاع مقدس پارک موزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۱۴۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات مراسم چهلم شهید زاهدی و یارانش | سپاه اطلاعیه داد

به گزارش همشهری‌آنلاین، روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه‌ای از برگزاری مراسم گرامی‌داشت چهلمین روز شهادت شهدای راه قدس سرلشکر محمدرضا زاهدی و همراهان در حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق خبر داد.

بنابر اطلاعیه روابط عمومی کل سپاه این مراسم با سخنرانی سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حضور خانواده معظم شهدا، مقامات کشوری و لشکری و آحاد مردم شریف تهران فردا سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ ساعت ۹:۳۰ صبح در حسینیه شهدای بسیج، واقع در بزرگراه بسیج مستضعفین خیابان شهید رحیمی برگزار می‌شود.

در جنایت حمله موشکی هواپیماهای رژیم صهیونیستی در ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۳ به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق، سرداران رشید مدافع حرم سرتیپ پاسدار محمدرضا زاهدی و سرتیپ پاسدار محمدهادی حاجی‌رحیمی از فرماندهان، پیشکسوتان و جانبازان سرافراز دفاع مقدس و مستشاران نظامی ارشد ایران در سوریه و ۵ تن از مستشاران و افسران همراه آنان به نام های حسین امان‌اللهی، سیدمهدی جلالتی، محسن صداقت، علی آقابابایی و سیدعباس صالحی روزبهانی به فیض عظیم شهادت نائل آمدند.

کد خبر 849622 منبع: تسنیم برچسب‌ها دفاع - سپاه پاسداران تروریسم در جهان خبر ویژه سپاه قدس

دیگر خبرها

  • اختصاص ۸۲ میلیاردتومان اعتبار برای ساخت پروژه دفاع مقدس در گلستان
  • افتتاح موزه‌های دفاع مقدس در ۵ استان کشور
  • جزئیات مراسم چهلم شهید زاهدی و یارانش | سپاه اطلاعیه داد
  • امیر آراسته: جوانان درس مقاومت را از شهدا فرابگیرند
  • ایستادگی بر سر ارزش‌ها عامل پایداری نظام در مقابل توطئه‌ است
  • دستاوردهای ایران، همرده با کشورهای پیشگام در حوزه‌ جنگ‌افزارسازی است
  • تجهیزات دفاعی ایران هم‌سطح کشور‌های پیشگام در حوزه جنگ‌افزارسازی است
  • آیین تشییع و خاکسپاری شهید گمنام دوران دفاع مقدس در پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت
  • یادواره شهدا یاد اقتدار و عزت و عظمت است
  • لفاظی وزیر دفاع انگلیس در واکنش به تحریمش از سوی ایران