Web Analytics Made Easy - Statcounter

رمان «پشت درهای بهشت» نوشته رضا کاشانی اسدی، که درباره رخدادهای پیش و پس از واقعه عاشورا و جامعه کوفه است، موضوع مسابقه بزرگ کتابخوانی کتاب جمکران شد.

به گزارش مشرق، رمان «پشت درهای بهشت» نوشته رضا کاشانی اسدی، که درباره رخدادهای پیش و پس از واقعه عاشورا و جامعه کوفه در آن‌ زمان را به تصویر می‌شد و به همت انتشارات کتاب جمکران منتشر شده بود به چاپ پنجم رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«موقع» جوان کوفی، شاگرد ویژه حبیب بن مظاهر است. کوفه در تب و تاب قیام امام حسین ع است و ابن زیاد همه کسانی را که به امام حسین ع نامه نوشته بودند با تهدید و تطمیع از یاران خود می‌کند. پدر موقع نیز از ترس خشم ابن زیاد به دربار رفته و موقع را نیز با زور به همراه خود برای دستبوسی میبرد. پدرش او را در خانه حبس می‌کند تا دور و بر حبیب بن مظاهر نباشد. وقتی حبیب به قصد پیوستن به امام حسین (ع) از کوفه خارج می‌شود، موقع با واقعیتی روبرو می‌شود که ...

رضا کاشانی اسدی در رمان «پشت درهای بهشت»، فضای خدعه و خفقان زمان شهادت امام حسین (ع) را تصویر کرده و برخی از عبرت ‌های ماجرای عاشورا را در قالب داستان بیان کرده است. او با استفاده از روایات تاریخی، ماجرای زندگی فردی را به تصویر کشیده که بخشی از زوایای پنهان آن ‌برهه تاریخی را برای مخاطب روشن می‌کند.  

این کتاب محور مسابقه بزرگ کتابخوانی کتاب جمکران است که از ۱۹ مرداد شروع شده بود و در این مدت کم با استقبال خوب علاقه‌مندان قرار گرفته است. این کتاب  با ۲۰ در صد تخفیف در دسترس خوانندگان است.

علاقه‌مندان به این مسابقه تا ۱۹ مهر فرصت دارند از ۲۰ میلیون جایزه نقدی بهره ببرند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان محرم1400 حسینیه عاشورا کتاب جمکران امام حسین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۱۴۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتابخانه‌های سیار نیاز کتابخوانی عشایر را برطرف می‌کند


آقای حامد محقق در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: این کتابخانه‌ها را ما به عنوان « برنده‌های کتاب » می‌شناسیم. چرا که هم کتاب را به مناطق مختلف می‌برد و هم با ورود کتاب به این مناطق یک « برندگی » ایجاد می‌کنند.
وی گفت:بنابر قانون برای دستگاه‌های مختلف الزاماتی دیده شده که کتاب و کتابخوانی را در مناطق عشایری و روستایی با استفاده از کتابخانه‌های سیار رقم بزنند.
معاون شعر و ادبیات خانه کتاب گفت: این کتابخانه‌ها بهترین راه است برای این که ما در مناطق روستایی و عشایری کتابخانه‌هایی را ببینیم.
وی افزود: بردن کتاب با دوچرخه در کشور‌های اروپایی متداول است و تبلیغات زیادی برای آن می‌شود در حالی که ما هم همین کار را انجام می‌دهیم، اما کمتر درباره آن اطلاع رسانی کرده ایم.
یکی از معاونت‌های مرتبط با امر توسعه کتاب در نهاد کتابخانه‌ها یک سال قبل  طراحی کتابخانه‌های عشایری را شروع کرد و در دستور کار قرار داد.
جدیدترین کتابخانه عشایری ۲۸ آذر ماه ۱۴۰۲ در خوزستان افتتاح شد.
این کتابخانه با عنوان رویش در بزرگترین سایت عشایری کشور در منطقه فتح المبین شوش با استقرار چادر در میان چادر‌های عشایر و مدارس چادری و کانکسی آنان گشایش یافت.

دیگر خبرها

  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی
  • انتشارات شهید کاظمی با ۶۰ عنوان جدید به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد
  • کتابخانه‌های سیار نیاز کتابخوانی عشایر را برطرف می‌کند
  • کشتی فرنگی بین المللی جام تختی؛ نفرات برتر پنج وزن نخست مشخص شدند
  • زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)
  • شهرداری میانه از پیشگامان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است
  • لزوم اقدام به موقع برای ثبت نام کتاب دانش آموزان
  • عرضه چهار نمایشنامه «تیرنگ» در نمایشگاه کتاب
  • ماموستا رستمی: فضای کتابخوانی در استان کردستان تقویت شود