Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش تابناک به نقل از رویترز، مقامات امنیتی پاکستان می‌گویند نیروهای این کشور با صدها افغان که در کنار گذرگاه مرزی تجاری با افغانستان محبوس شده‌اند، درگیر شده‌اند. این مسیر مرزی توسط طالبان بسته شده است.

عارف کاکر، یکی از مقامات پاکستانی محلی گفت این ناآرامی‌ها پس از آن رخ داد که یک مسافر ۵۶ ساله افغان بر اثر سکته قلبی در حالیکه در گرما منتظر عبور از گذرگاه چمن-اسپین بولدک بود فوت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معترضان جسد وی را به دفتر دولتی-محلی پاکستان منتقل کردند و خواستار بازگشایی مرز شدند و همینجا بود که درگیری آغاز شد. تا کنون گزارشی از مجروحان مخابره نشده است.

گذرگاه چمن در اسپین بولدک دومین نقطه پرتردد و شریان اصلی تجاری افغانستانِ محصور در خشکی به ساحل پاکستان است.

طالبان که ماه گذشته این گذرگاه را به عنوان بخشی از پیشروی بزرگ در سراسر افغانستان تصرف کرد و در اعتراض به تصمیم پاکستان برای پایان دادن به سفر بدون روادید افغان‌ها به این کشور آن را بست.

جنگجویان طالب در هفته‌های اخیر به سرعت مناطق وسیعی از افغانستان، از جمله گذرگاه‌های مهم مرزی با ایران و کشورهای آسیای میانه را تصرف کردند. این اقدام در حال حاضر درآمد گمرکی قابل توجهی برای این گروه فراهم می‌کند.

روزانه حدود ۹۰۰ کامیون از گذرگاه چمن-اسپین بولدک، پیش از تصرف طالبان، عبور می‌کرد.

گشایش مرز پاکستان برای سفر بدون روادید علاوه بر کمک به بهبود روابط، مسیر رفت‌و آمد فرماندهان و جنگجویان طالب به مناطق مسکونی خود در پاکستان را هموار می‌کند.

پاکستان و طالبان مدت هاست روابط خوب خود را حفظ کردند هرچند اسلام آباد نسبت به همکاری این گروه با تروریست‌های القاعده پس از حملات ۱۱ سپتامبر انتقاد دارد.

غرب و دولت کابل می‌گویند حمایت پاکستان از طالبان ادامه دارد و بسیاری از رهبران آن از پناهگاهی امن در این کشور برخوردارند، اتهامی که اسلام آباد آن را رد می کند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: علیرضا زاکانی محمد مخبر محرم شب های محرم کابینه پیشنهادی رئیسی علی سلیمانی گذرگاه چمن مقامات امنیتی پاکستان افغانستان علیرضا زاکانی محمد مخبر محرم شب های محرم کابینه پیشنهادی رئیسی علی سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۱۴۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین اقدامات برای جلوگیری از ورود تروریست ها به ایران از پاکستان

به گزارش همشهری آنلاین ، احمد وحیدی درباره آخرین اقدامات برای تامین امنیت مرزبانان، مرزها و مقرهای نظامی اظهار کرد: دستگاه های انتظامی، نظامی و امنیتی راجع به برخی از نقاطی که باید اصلاحاتی صورت بگیرد، جلسات بررسی مختلفی برگزار کردند و نسبت به تأمین امکانات بیشتر مورد نیاز پیش بینی هایی صورت گرفت از جمله اینکه ساختمان ها باید بهبود می یافتند که پیش بینی شده و به لحاظ هماهنگی هایی که باید در سطح منطقه انجام شود، اقدامات و برنامه هایی در دستور کار قرار گرفت.

وحیدی ادامه داد: مهم ترین مشکل این است که تروریست ها از خارج مرزهای ما به کشور وارد می شوند و وقتی با نیروهای امنیتی و انتظامی برخورد می کنند بلافاصله فراری می شوند لذا در صحبت هایی که با دوستان پاکستانی داشتیم قرار شد که با هماهنگی بیشتر جلوی این کار گرفته شود.

وی گفت: در سفر اخیر رییس جمهور به پاکستان گفت وگوهای بسیار خوبی با مسئولین مختلف امنیتی در سطوح مختلف انجام شد، نظرها یکی بود و هر بر ضرورت برقراری امنیت تأکید داشتند و هر دو هم نظر بودند که جریانات تروریستی که در داخل ایران و پاکستان عملیاتی را مرتکب می شوند، هدایت شده سرویس های اطلاعاتی خارجی هستند.

وحیدی بیان کرد: توافقات بسیار خوبی هم در هماهنگی های هر چه بیشتر در برخورد با گروه های تروریستی در کنترل مرز و هم هماهنگی های اطلاعاتی بیشتر صورت گرفت که امیدواریم در عمل شاهد نتایج بسیار خوبی باشیم.

کد خبر 848360 منبع: شفقنا برچسب‌ها احمد وحیدی ایران و پاکستان خبر ویژه

دیگر خبرها

  • پیشنهاد بی‌سابقه و عجیب در فضای مجازی برای مهاجران افغان در ایران! | تصویر
  • آخرین اقدامات برای جلوگیری از ورود تروریست ها به ایران از پاکستان
  • از افغانستان متحد دفاع می کنیم
  • کابل: به کسی اجازه تخریب وحدت ملی در افغانستان را نمی‌دهیم
  • تکذیب مسدود شدن گذرگاه های فراه و نیمروز
  • درگیری بزرگ در لیگ یونان: نتوانستند مربی را کنترل کنند!
  • یک میلیون مهاجر افغان از ترس اخراج پنهان شده اند
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • طالبان هیچ‌گونه قاعده و قانونی در حوزه مرزبانی ندارد
  • شادی فوتسالیست‌های افغان با صادق بوقی