Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصاد آنلاین- مرتضی پیچکا؛ بن بست مدیریتی در باشگاه تراکتور و دوری زنوزی از امورات این باشگاه باعث شده تا تراکتور کهکشانی، در ساخت تیم معمولی خود نیز به مشکل بخورند و مدیریت فعلی باشگاه نیز در تلاش است تا برای اثبات قدرت مدیریتی خود، اسپانسری برای این باشگاه دست و پا کند و عدم موفقیت در تامین اسپانسر برای باشگاهی که عنوان محبوب‌ترین باشگاه AFC را یدک می‌کشد کار را به جایی رسانده که بحث تغییر مالکیت و این مساله که آیا این موضوع امکان اجرایی شدن دارد یا خیر؟ مطرح شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صنایع مس ایران که زیر مجموعه آن در استان آذربایجان شرقی و ورزقان یکی از قطب‌های قدرتمند آن به شمار می‌رود، فعالیت ورزشی خوبی نیز دارد ولی اینکه برای تیمی با نام تراکتور امکان هزینه داشته باشد، بعید به نظر می‌رسد. مس شرکت با سهامی عام که در بورس عرضه شده است و در اساسنامه داخلی آن نیز اجازه فعالیت‌های ورزشی داده شده ولی این فعالیت‌ها شرایط خاص خود را دارد که امکان مالکیت را بر تراکتور منتفی می‌کند.

در قوانین داخلی صنایع مس اختصاص هزینه‌های ورزشی به تیم‌هایی مجاز است که به نام خود شرکت باشد و این بدان معناست که مدیران شاید بتوانند در لیگ برتر و برای استان آذربایجان تیم‌داری کنند اما در نهایت باید اسم تیم مس باشد و با در نظر گرفتن حساسیت اجتماعی بالایی که روی نام تراکتور وجود دارد امکان تغییر نام وجود ندارد. موضوع دوم کلیات این انتقال است، همانطور که در ابتدای مطلب اشاره کردیم شاید مدیریت فعلی به خاطر اثبات خود باب مذاکره را باز کند ولی آیا در مس کسی قدرت ورود به چنین معامله پر ریسکی دارد؟ با توجه به آنکه دولت به تازگی تغییر یافته و گزینه اصلی وزارت صنعت که نهاد اصلی رسیدگی به امورات صنایع مس است هنوز بر سر کار نیامده و از طرفی با تغییر دولت و وزارت، امکان تغییرات مدیریتی نیز در این صنایع وجود دارد، فعلا چنین اتفاقی نیفتاده است. به نظر می‌رسد وقتی صنایع مس در انتقال قدرت و مدیریت کشوری است، امکان چنین معامله سنگینی نیز وجود ندارد. تراکتور یک تیم معمولی نیست که هر خریداری بتواند پای معامله آن بنشیند و ساختاری که اکنون در اختیار تراکتور قرار داده شده است (استادیوم، محل تمرین، ساختمان اداری، ساختمان پزشکی، هتل در حال بهره برداری و ... ) در شرایط اقتصادی فعلی، هزینه‌ای بسیار بالا می‌طلبد و از طرفی این سوال مطرح می‌شود که زنوزی با چه ارقامی این باشگاه را خریداری کرده است و اکنون با چه قیمتی آن را باید بفروشد که ضرر و زیان حاصله جبران شود؟ با این حساب سرانگشتی به این نتیجه می‌رسیم خریدار جدید تراکتور باید با احتساب هزینه‌های فصل جاری و تامین ساختار مورد نیاز برای تمرینات، باید سرمایه‌ای برابر با اداره چند تیم لیگ برتری در یک سال کنار گذاشته باشد که کمی سنگین و از عهده هر شخصی خارج است و خیلی سخت سرمایه داری پیدا می‌شود که چنین هزینه‌ای برای درآمد صفر به فوتبال وارد کند.

پربیننده ترین درگذشت قهرمان بدنسازی ایران بر اثر ابتلا به کرونا + عکس لوکاکو به چلسی بازگشت احسان حدادی از رنکینگ جهانی خارج شد مجیدی: هیچ وقت علیه استقلال شکایت نکردم تبریک رییس فیفا به باشگاه پرسپولیس برای کسب قهرمانی در لیگ برتر

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: تراکتور صنایع مس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۱۴۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادآوری یک خاطره فراموش‌نشدنی: نساجی قهرمان!

به گزارش "ورزش سه" باشگاه نساجی مازندران در سالروز قهرمانی این تیم در جام حذفی یاد اعضای قهرمان این تیم را گرامی داشت. شمالی‌ها در ۷ اردیبهشت سال ۱۴۰۱ جام قهرمانی حذفی را بالای سر بردند و مسافر لیگ قهرمانان آسیا شدند. نساجی در یک دیدار جذاب و حساس در حضور بیش از ۴۰ هزار تماشاگر، آلومینیوم اراک را به سرمربیگری مهدی رحمتی با تک گل مهرداد عبدی شکست داد تا الهامی خط دیگری روی دیوار افتخارات خود بکشد. فضای فوق العاده‌ای بر ورزشگاه حکمفرما بود و فضای آم روز به معنی کلمه "ایران فقط قائمشهر" بود.

در پوستر امروز این باشگاه علاوه بر تصاویری از ساکت الهامی اسامی تمام اعضای این نوشته شده و در توضیح این پوستر در رسانه این باشگاه آمده: 

در سالروز قهرمانی "نساجی مازندران" در جام حذفی، گرامی می‌داریم تلاش یکایک اعضای این تیم را در فصل ۱-۱۴۰۰ که با قهرمانی و حضور در آسیا به پایان رسید. اعضایی شاید بدون عکس اما با اثرگذاری بسیار. نساجی مازندران قدردان زحمات همه این افراد است.

جالب اینکه رحمتی بعد از شکست مقابل الهامی سال بعد سکان هدایت نساجی را در آسیا در دست گرفت اما او هم استعفا داد تا دست روزگار باز هم الهامی را روی نیمکت نماینده مازندران برار دهد و او عملیات نجات نساجی را آغاز کند. شاگردان ساکت الهامی در هفته ۲۵ باید مهمان ذوب‌آهن اصفهان باشند دیداری با امتیازی حیاتی برای نساجی.

دیگر خبرها

  • فناوری هشدار دهنده بلعیده شدن باتری ابداع شد
  • تقریباً ۱۵ درصد زوجین در بردسکن مشکل ناباروری دارند
  • شب فراموش نشدنی اراکی‌ها با ۱۹ گل تاریخی
  • تولید سه فیلم کوتاه در انجمن سینمای جوان مهاباد
  • امکان خرید بلیت نیم‌بها از سامانه‌های حمل‌ونقل ریلی و هوایی برای معلولان شدید
  • ۳ فیلم کوتاه داستانی در مهاباد تولید شد
  • نگاهی به شادترین کشور‌های جهان از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۴
  • یادآوری یک خاطره فراموش‌نشدنی: نساجی قهرمان!
  • خرید و فروش استقلال و پرسپولیس در چه زمانی امکان‌پذیر است؟
  • شمش خم کن چیست؟