Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان فرماندار خمینی‌شهر گفت: یکی از ویژگی‌های برجسته شهرستان عزاداری‌های پرشور است، اما عزاداران حسینی باید در رعایت پروتکل‌های بهداشتی اهتمام بیشتر داشته باشند.

علیرضا بصیری، امروز (شنبه- ۲۳ مرداد) در شورای ادرای شهرستان خمینی‌شهر با اشاره به سرریز بودن بیمارستان‌های کشور از بیماران کرونایی، اظهار کرد: ظرفیت بسیاری از بیمارستان‌ها در سراسر کشور کامل شده است و بسیاری از آنها تختی برای بستری کردن ندارند و ارتش و سپاه امکانات خود را به میدان آورده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه سرعت انتشار کرونا دلتا ۶۰ برابر از سوش های قبلی بیشتر است، گفت: بنا به گفته متخصصان سن ابتلا و سن فوت بیماران در پیک پنجم کاهش یافته است، به طوری که امروز ۴۰ کودک کرونایی در بیمارستان امام حسین(ع) بستری هستند. کادر درمان با تمام قدرت تلاش می کند، اما در شهرستان خمینی‌شهر ظرفیت بیمارستان کامل است و تمام تخت‌ها پر و با توجه به تراکم بالای جمعیت در این شهرستان با وضعیت خوبی مواجه نیستیم.

به گزارش ایسنا، فرماندار خمینی‌شهر گفت: یکی از ویژگی‌های برجسته این شهرستان عزاداری‌های پرشور است، اما عزاداران حسینی باید به رعایت پروتکل‌های بهداشتی اهتمام ورزند. خواهش ما از عزاداران این است که مراسم به گونه ای برگزار شود که متحمل صدمات نشویم. اگر پروتکل‌ها رعایت نشود از دو هفته آینده آثار آن را در میزان بستری‌ها و فوتی ها مشاهده خواهیم کرد.

وی درباره کمبودهای شهرستان در بخش درمان، اظهار کرد: استان نسبت به نیروی انسانی متخصص و مورد نیاز به شدت با کمبود مواجه است و حتی اگر امکانات و تخت و اکسیژن فراهم شود با معضل کمبود نیرو مواجهیم.

بصیری با بیان اینکه ادارات بهداشت و سازمان تبلیغات اسلامی نظارت‌ها را بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی بیشتر کنند و افزود: اصناف و اداره تعزیرات بر بازار نظارت بیشتری داشته باشند تا در رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و تامین مایحتاج مردم به مشکل بر نخوریم. همچنین اگر شرایط فراهم شود کلاس ها به صورت حضوری برگزار خواهد شد و تمام دستگاه‌ها باید حمایت لازم را از آموزش و پرورش داشته باشند.

۹۱ کلاس درسی خالی از معلم است

همچنین رئیس آموزش و پرورش شهرستان خمینی‌شهر به مشکلات آموزش و پرورش در دوران همه‌گیری کرونا اشاره کرد و گفت: پیامدهای کرونا در سیستم آموزش و پرورش ماندنی است و برای سال ها اثرات آن بر سیستم آموزشی و تربیتی باقی خواهد ماند. بیش از ۱۷ماه است که دانش آموزان در منزل هستند و سلامت جسمی و روحی آنها به مخاطره افتاده است.

علی‌اصغر مومنیان تعداد دانش آموزان سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ را در شهرستان خمینی‌شهر ۶۵ هزار نفر اعلام کرد و افزود: امسال ۵۹ هزار دانش‌آموز و ۶ هزار نوآموز داریم که جمعا ۶۵ هزار نفر هستند. تراکم جمعیت شهرستان بسیار بالا و با کمبود فضای آموزشی مواجه هستیم. همچنین فضاهای آموزشی موجود درست جانمایی نشده است.

وی افزود: تلاش شد از منابع شهرستان در حوزه نیروی انسانی و فضای آموزشی بهترین استفاده را شود و به همین دلیل طرح جابجایی مدارس و تجمیع برخی از آنها ارائه شد که در این طرح چند مدرسه را تجمیع کردیم. چند هنرستان نیز برای سال جدید به سیستم آموزشی شهرستان اضافه خواهد شد. 

رئیس آموزش و پرورش شهرستان خمینی‌شهر تاکید کرد: زمینی در محله‌ وازیچه با مساحت ۳ هزار متر مربع خریداری شده است و از طریق بنیاد برکت در تلاشیم که به عنوان مدرسه ساخته و در مسیر آموزشی قرار گیرد.

وی مهم‌ترین کمبود شهرستان را کمبود معلم دانست و گفت: بالاترین چالش آموزش و پرورش شهرستان، کمبود نیروی انسانی است. خصوصا در دوره ابتدایی ۹۱ کلاس درسی شهرستان خالی از معلم است.  برای ارتقای سطح آموزشی دانش آموزان پایگاه‌های جبرانی به صورت مجازی راه‌اندازی شد تا مشکلات سال گذشته دانش آموزان برطرف شود.

مومنیان با بیان اینکه بالای ۵۰ درصد فرهنگیان خمینی‌شهر واکسینه شدند، خاطرنشان کرد: خط اورژانس دانش آموزان با شماره ۱۵۷۰ راه‌اندازی شده و دانش آموزان می‌توانند مشکلات خود را در تماس با این شماره عنوان کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: عزاداری محرم کروناویروس استانی شهرستانها شهرستان خمینی شهر آموزش و پرورش دانش آموزان پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۱۴۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰۰ کلاس درس جدید در هرمزگان ساخته می‌شود

استاندار هرمزگان، در آیین زنگ سلام معلم از افزایش سرانه فضای آموزشی استان در سال جدید با ساخت ۶۰۰کلاس درس جدید خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، مهدی دوستی استاندار هرمزگان صبح امروز 11 اردیبهشت در آیین زنگ سلام معلم اظهار داشت: افزایش سرانه‌ی فضای آموزشی یکی از سیاست‌های دولت بود که در سطح استان هرمزگان با جدیت دنبال شده است. 

وی با تأکید بر توسعه و افزایش سرانه آموزشی در مناطق حاشیه‌ای به ویژه در شهر بندرعباس، افزود: سال گذشته بیش از 800 کلاس درس به فضاهای آموزشی استان افزوده شد و امسال هم برنامه ریزی برای احداث 600 کلاس درس جدید انجام شده است. 

استاندار هرمزگان با پرداختن به نقاط قوت استان در حوزه آموزش و پرورش گفت: همان اندازه که پرداختن به نقاط قوت امید ‌آفرین است تلاش و تمرکز بر رفع 2 ضعف عمده‌ی آموزش استان نیز ضرورت دارد که یکی افزایش تعداد ورودی‌های کنکور استان به دانشگاه‌های برتر کشور و دوم ارتقاء میانگین نمرات دانش آموزان در آزمون‌های نهایی است.

وی با تاکید بر لزوم تکریم معلمان و افزایش سطح خدمات رفاهی ایشان تصریح کرد: همه‌ ما هر چه آموخته‌ایم نتیجه آموزش و زحمت معلمان شریف بوده و به پاس آن در حوزه کیفیت‌دهی به خدمات رفاهی تلاش داریم، سال قبل در حوزه رفاهی معلمان اقدامات خوبی صورت گرفته و امسال نیز اتمام و بهره‌برداری از پروژه‌هایی جدید در حال اجرا، تقدیم جامعه فرهنگیان استان می‌شود. 

نماینده عالی دولت خطاب به دانش‌آموزان گفت: شما وارثان تمدن بزرگ ایران اسلامی و پاسبانان قدرتمند خلیج فارس و تنگه هرمز و دریای مکران هستید، شما وارث بزرگان و شاعران نامداری همچون حافظ و سعدی و مولانا هستید، باید خوب درس بخوانید و قوی باشید تا با دانش و تدبیر سکان مدیریت آینده استان را در دست بگیرید. 

دوستی با اشاره به شرایط منطقه و لزوم افزایش قدرت کشور گفت: دانش‌آموزان عزیز قدر خود را بدانید شما بسیار مهم هستید و در جای مهمی قراردارید، در منطقه ما باید قدرتمند و مجهز به دانش و تجهیزات و تسلیحات روز باشیم تا دشمنان جرأت جسارت نداشته باشند.

گفتنی است در این آیین از جمعی از معلمان نمونه استان هرمزگان تجلیل شد که فردا 7 نفر از ایشان در دیدار معلمان با مقام معظم رهبری شرکت خواهند داشت.

در پایان مراسم زنگ سپاس معلم نیز به صدا در آمد. 

انتهای پیام/864/.

دیگر خبرها

  • کمک ۲۳۰ میلیارد ریالی خیرین برای مدرسه سازی در گناباد
  • خطر فرونشست در کمین ۱۵۰ مدرسه اصفهان
  • کمبود زمین برای ساخت مدرسه در البرز/ درخواست کمک از دستگاههای ملی
  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه اصفهان/ ۴۲ مدرسه تعطیل شد
  • کمبود معلم در هرمزگان ‌برای همیشه برطرف شود
  • ۶۰۰ کلاس درس جدید در هرمزگان ساخته می‌شود
  • کمبود ۶۰ هزار مربی پرورشی در مدارس کشور/ ۱۱ هزار مربی پرورشی جذب می‌کنیم
  • مسکن مهر دامغان نیازمند ۲ مدرسه است
  • خراسان رضوی ۲۰ هزار بازمانده از تحصیل دارد
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز