Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-05@03:33:46 GMT

کرونا پایان زندگی ۲۰ بوشهری دیگر را رقم زد

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۱۴۷۶۰

کرونا پایان زندگی ۲۰ بوشهری دیگر را رقم زد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازبوشهر، دکتر سعید کشمیری دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر تعداد بیماران بستری در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان را در زمان حاضر ۸۴۰ نفر اعلام کرد و گفت: ۱۷۵ نفر از این بیماران در ۲۴ ساعت گذشته بستری‌شده‌اند که ۸۴ نفرشان به کرونا مبتلا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اینکه اکنون ۶۵ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه هستند، افزود: ۲۸ نفر از این افراد در وضعیت حاد بیماری قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه امروز ۲۰ مورد فوتی ناشی از ابتلا به کرونا در این استان ثبت شده است، عنوان کرد: ۲ مرد ۶۳ و ۵۸ ساله با سابقه بیماری زمینه‌ای فشارخون و دیابت، ۶ مرد ۶۸، ۶۶، ۶۲، ۵۰، ۴۰ و ۲۶ ساله بدون سابقه بیماری، ۹ زن ۶۹، ۶۸، ۶۸، ۶۳، ۶۰، ۵۳، ۵۲، ۴۷ و ۴۰ ساله با سابقه بیماری کلیوی، فشار خون و دیابت، و ۳ زن ۴۸، ۳۱ و ۴۸ ساله بدون سابقه بیماری قربانیان جدید کرونا در بوشهر هستند.

کشمیری ادامه داد: از جمع ۲۰ فوتی امروز ۹ نفر بدون بیماری زمینه‌ای بوده‌اند که نشان دهنده این است  همه افراد باید شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند.

او گفت: در شبانه‌روز گذشته ۱۹۷ بیمار نیز باحال عمومی خوب از بیمارستان‌های استان بوشهر ترخیص شده‌اند، که از این تعداد ۱۳۸ نفر به کرونا دچار بودند.

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر افزود: از ابتدای شیوع کرونا در استان بوشهر تا کنون، ۷۴ هزار و ۳۱۳ نفر به کرونا مبتلا شده و هزار و ۶۱۳ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

کشمیری بیان کرد: فقط با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و خودداری از مسافرت و دورهمی می‌توانیم از این موج بگذریم.

او از مردم خواست که جز برای موارد ضروری از منزل خارج نشوند و استفاده از ماسک را فراموش نکنند.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا ویروس کووید 19 سابقه بیماری استان بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۱۴۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا زنان بیشتر از مردان عمر می‌کنند؟

ایتنا - آمارهای سازمان بهداشت جهانی نشان می‌دهد امید به زندگی زنان در بیشتر کشورهای جهان بیشتر از مردان است. اما علت این مسئله چیست؟
به طور متوسط ​​زنان ۵ سال بیشتر از مردان عمر می‌کنند اما این شکاف جنسیتی بر اساس کشور و سن متفاوت است.

فاکتورهای زیادی مانند عوامل زیستی، رفتاری و اجتماعی وجود دارد که شکاف جنسیتی در امید به زندگی را افزایش می‌دهد.

مطالعه‌ای که اخیرا انجام شده تفاوت‌های عمیقی را بین زنان و مردان در مورد علل اصلی بیماری و مرگ زودرس بین دو جنس نشان داد.

در این مطالعه که در The Lancet Public Health منتشر شده، محققان نتایج خود را با مقایسه سال‌های زندگی از دست رفته به دلیل ۲۰ علت اصلی بیماری یا مرگ زودرس به دست آوردند.

 
این تحقیق بر روی مردان و زنان بالای ۱۰ سال در سراسر جهان و در ۷ منطقه بین سال‌های ۱۹۹۰ تا ۲۰۲۱ انجام شد.

بر اساس این مطالعه، مردان بیش از زنان تحت تأثیر شرایطی قرار می گیرند که منجر به مرگ زودرس می‌شود، مانند COVID-19، سوانح جاده‌ای، بیماری‌های قلبی عروقی، و بیماری‌های تنفسی و کبدی.

از سوی دیگر، زنان بیشتر به امراضی دچار می‌شوند که غیرکشنده است، از جمله مشکلات اسکلتی عضلانی، شرایط سلامت روان، و اختلالات سردرد.

با ادامه بهبود مراقبت های بهداشتی و برابری جنسیتی، شکاف جنسیتی در امید به زندگی احتمالا در آینده کاهش می یابد.

دیگر خبرها

  • اصل حج بر وحدت بین مسلمانان است
  • بیش از ۲ میلیارد قطعه بچه میگو در استان بوشهر تولید می‌شود
  • ۹۵۶ بوشهری به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • با این ۸ روش طول عمرتان بیشتر می‌شود
  • سوگواری بوشهری‌ها به مناسبت شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • آغاز تولید ۲ میلیارد قطعه بچه میگو در بوشهر + فیلم
  • چرا زنان بیشتر از مردان عمر می‌کنند؟
  • حضور ۱۵۴ حافظ قرآن کریم بوشهری در کسب مدرک تخصصی
  • کشاورزان بوشهری مراقبت‌های بعد از بارندگی در مزارع را جدی بگیرند
  • پیکر شهید دفاع مقدس بوشهری پس از ۴۰ سال شناسایی شد