Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه ایرنا، مرکز آمار گزارشی از نرخ تورم تولید بخش خدمات در بهار ۱۴۰۰ را منتشر کرد. نرخ تورم تولیدکننده بخش­‌های خدمات کل کشور نسبت به فصل قبل (تورم فصلی) در بهار ١٤٠٠ به ۱۱.۲ درصد رسید که در مقــایسه با همین اطلاع در زمستان سال گذشته ٣.٩ واحــــد درصد افـزایش دارد.

بیشترین نرخ تورم قیمت تولیدکننده فصلی به ترتیب مربوط به فعالیت‌­های بیمه با ٢٥.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

٨ درصد و آب­رسانی، مدیریت پسماند، فاضلاب و فعالیت­‌های تصفیه با ۲۰ درصد است. 

نرخ تورم قیمت تولیدکننده بخش­‌های خدمات کل کشور نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) در بهار ١٤٠٠ به ۴۸.۷ درصد رسیــد که در مقایسه با همیــن اطلاع در فصل قبل ٦.١ واحـــد درصد افزایش داشته است. به عبــــارتی، میــانگین قیمت دریافتی توسط ارائه ­دهندگان خدمات به ازای تولید خدماتشان در داخل کشور، در بهار ١٤٠٠  نسبت به بهار سال گذشته،  ٤٨.٧ درصد افزایش دارد.

در بخش‌های خدمات کمترین نرخ مربوط به بخش آب­رسانی، مدیریت پسماند، فاضلاب و فعالیت­‌های تصفیه با ۲۲ درصد و بیش­ترین نرخ مربوط به بخش فعالیت‌­های خدماتی مربوط به تأمین جا و غذا با ۸۴.۵ درصد است. 

تغییرات میانگین شاخص کل قیمت تولیدکننده بخش‌های خدمات در چهار فصل منتهی به بهار ١٤٠٠ به ۴۲ درصد رسید که نسبت به همین اطلاع در فصل قبل ٤.٢ واحد درصد افزایش نشان می‌­دهد.

در فصل مورد بررسی، در میان بخش‌های خدمات در کشور، کمترین تورم سالانه مربوط به بخش آب­رسانی، مدیریت پسماند، فاضلاب و فعالیت‌­های تصفیه با ٦.٣ درصد و بیش­ترین آن مربوط به بخش فعالیت‌های خدماتی مربوط به تأمین جا و غذا با ۶۵.۹ درصد است. 

برچسب‌ها مرکز آمار ایران آموزش نرخ تورم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مرکز آمار ایران آموزش نرخ تورم مرکز آمار ایران آموزش نرخ تورم مربوط به بخش بهار ١٤٠٠ نرخ تورم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۱۴۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ مالیات بر عایدی سرمایه املاک، خودرو، طلا و ارز چقدر است؟

نرخ مالیات بر عایدی سرمایه بسته به نوع دارایی مورد معامله و مدت‌زمان نگهداری آن متفاوت است. در حوزه املاک، اگر زمان نگهداری این دارایی کمتر از یک سال باشد، سود حاصل از فروش آن مشمول مالیات 60 درصدی می‌شود.

به گزارش تجارت نیوز، همچنین این نرخ برای مدت دوساله معادل 40 درصد، برای سه سال 20 درصد، برای چهار سال 10 درصد و برای فروش پس از پنج سال یا بیشتر، معادل پنج درصد است.

البته افراد بالای 18 سالی که تنها یک ملک با دوره تملک بیش از دو سال داشته باشند مشمول این مالیات نمی‌شوند. همچنین هر شخص به تعداد همسر و فرزندان بالای ۱۸ سال خود که ملک مسکونی نداشته باشند، تا سقف چهار ملک با دوره تملک بیش از دو سال از این مالیات معاف است؛ مشروط بر اینکه در پنج سال گذشته از معافیت خود استفاده نکرده باشد. به‌علاوه، انتقال ملک در قالب ارث، مهریه یا جهیزیه نیز مشمول پرداخت این مالیات نمی‌شود.

در مورد طلا، نقره و جواهرات و ارز نیز اگر دوره نگهداری این اموال کمتر از یک سال باشد، نرخ مالیات بر سود انتقال آن 30 درصد، بین یک تا دو سال 20 درصد و بیش از دو سال 10 درصد است.

این در حالی است که هر شخص بالای ۱۸ سال در هر بازه زمانی پنج‌ساله می‌تواند به میزان حداکثر ۲۰۰ گرم طلای ۱۸ عیار بفروشد و از مالیات معاف باشد. همچنین خرید فروش کمتر از 2 هزار یورو یا معادل آن در ارزهای دیگر، از مالیات بر عایدی سرمایه معاف است.

نرخ مالیات بر عایدی انتقال خودرو نیز همچون طلا و ارز است؛ با این تفاوت که معامله خودرو پس از سه سال از مالیات معاف است. به‌علاوه، اشخاص بالای 18 سالی که فقط یک وسیله نقلیه دارند، به شرط آنکه مدت‌زمان مالکیت‌شان بیش از یک سال باشد، از مالیات بر عایدی سرمایه خودرو معاف هستند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بانک مرکزی: تورم ۲۷ درصد کاهش یافت!
  • نرخ بیکاری بزرگترین اقتصاد اروپا چه میزان است؟
  • بزودی صدور دسته چک منوط به ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان خواهد شد
  • نرخ مالیات بر عایدی سرمایه املاک، خودرو، طلا و ارز چقدر است؟
  • مراحل راه اندازی ابتدایی سامانه املاک و اسکان آغاز شده است
  • باند کلاهبرداری ۲۰۰۰ میلیاردی املاک در مازندران متلاشی شد
  • مسدود شدن ۲۹۰ کارت سوخت در کردستان
  • وزیر نفت: ۵۰ درصد از رشد اقتصادی کشور مربوط به نفت است
  • روزگار به نام کارگر شد و به کام کارگر نشد
  • مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان با حضور رئیس جمهور افتتاح خواهد شد