Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، تجهیزات پزشکی به دانشگاه علوم پزشکی مشهد به ارزش بیش از ۱۱۳ میلیارد ریال شامل اقلامی همچون ۱۰۰ تخت بستری، ۲۳ ونتیلاتور پرتابل، ۲۳ مانیتور علائم حیاتی، ۱۰۰ کپسول اکسیژن، حدود ۱۰۰ هزار سرم تزریقی، ۱۰۰ تشک بستری، ۴۰ تشک مواج و ۵۰ برانکارد است که با دستور تولیت آستان قدس رضوی اهدا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مالک رحمتی قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در مراسم اهدای تجهیزات پزشکی، گفت: پس از ۸ دستور عملیاتی تولیت آستان قدس رضوی برای مقابله با بیماری کرونا، جلسات متعدد کارشناسی بین دانشگاه علوم پزشکی مشهد و آستان قدس رضوی برگزار و نیاز‌های بیمارستان‌ها برای تسریع در خدمت‌رسانی به بیماران کرونایی مقابله در دو حوزه تجهیزات و دارو شناسایی شد.

بیشتر بخوانید

توزیع ۲ هزار غذای متبرک روزانه بین کادر درمان بیمارستان‌های مشهد

او نیاز به دارو به ویژه سرم را یکی دیگر از مشکلات موجود برای درمان بیماران کرونایی برشمرد و افزود: آستان قدس رضوی برای کمک به حل این مشکل نیز ۱۰۰ هزار سرم تهیه و در قالب تجهیزات اهدایی، در اختیار بیمارستان‌های دولتی سطح شهر مشهد قرار داده است.

  قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: آستان قدس رضوی طبق دستور تولیت محترم این آستان، برای خدمت به مردم و کمک به نظام بهداشت و درمان، در هر حوزه‌ای که مورد نیاز بوده وارد شده و در کنار کمک‌های تجهیزاتی و دارویی، با همکاری مدیران اجرایی استان به منظور پیشگیری از ابتلای شهروندان به بیماری کرونا، هزینه واکسیناسیون در حاشیه شهر مشهد را نیز تقبل کرد که این حمایت‌ها در مجموع با حدود ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار انجام شده است.

تشدید پروتکل‌ها و محدودیت تشرف به حرم مطهر

رحمتی به تمهیدات ویژه اجرا شده در حرم مطهر رضوی نیز اشاره و بیان کرد: طبق دستور تولیت آستان قدس، خادمان حرم مطهر قبل از هر مصوبه‌ای در ستاد‌های ملی و استانی، خودشان پای کار آمدند و با تشدید دستورالعملهای بهداشتی، هر آنچه برای قطع زنجیره بیماری کرونا لازم بود در حرم مطهر امام رضا (ع) اتفاق افتاد و در همین راستا محدودیت‌هایی نیز در تشرف زائران و مجاوران ایجاد شده است.

او تصریح کرد: آستان قدس رضوی مواد ضدعفونی و ماسک لازم برای رعایت حداکثری دستورالعملهای بهداشتی، در هیئت‌های عزاداری سطح شهر مشهد تامین و توزیع کرده است که ارائه این خدمت همچنان استمرار خواهد داشت.

 قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر اهمیت عملیاتی کردن تصمیمات بهنگام و آگاهانه توسط مسئولان در این دوران حساس کشور تاکید کرد: امروز افتخار می‌کنیم که تولیت آستان قدس رضوی شخصاً بر اجرای ۸ دستور صادره از سوی خودشان به طور مستقیم نظارت می‌کنند و امیدواریم با مجموع اقدامات نهاد‌های متولی و مردم، هر چه زودتر شاهد قطع زنجیره این بیماری و روند نزولی آن در سطح شهر مشهد مقدس و کشورمان باشیم.

 

انتهای پیام//ف.ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آستان قدس رضوی تجهیزات پزشکی بیمارستان های مشهد دانشگاه علوم پزشکی تولیت آستان قدس رضوی شهر مشهد حرم مطهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۱۵۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلنگ‌زنی چایخانه آستان قدس رضوی در سطح شهر زنجان

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم محمدی بعد از ظهر یکشنبه در نشست خبری به مناسبت برنامه‌های دهه کرامت استان زنجان، از کلنگ‌زنی چایخانه آستان قدس رضوی به عنوان یکی از برنامه‌های مهم این دهه در زنجان خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی شده است تا ۲۱ چایخانه آستان قدس رضوی در زنجان ایجاد شود.

وی با یادآوری اینکه مقرر شده است تا خادمان و پرچم متبرک حضرت معصومه (س) در روز ۲۱ اردیبهشت به زنجان برسند، افزود: قرار است خادمان به مدت سه روز در زنجان حضور داشته باشند.

این مسؤول در خصوص برنامه‌های خادمان حرم حضرت معصومه (س)، اظهار کرد: این خادمان قرار است طی مدت سه روز برنامه‌های خود را در زندان‌های زنجان، ابهر و خدابنده به اجرا بگذارند.

محمدی در رابطه با برنامه‌های خادمان حرم امام رضا (ع) نیز یادآور شد: این خادمان نیز برنامه‌های خود را به مدت یک هفته با عنوان «زیر سایه خورشید» در سطح استان به خصوص شهرستان‌های خرمدره، سلطانیه و طارم به اجرا بگذارند.

مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان زنجان در ادامه با بیان اینکه ایجاد چایخانه آستان قدس رضوی یکی از برنامه‌های مهم در سطح کشور است، خاطرنشان کرد: در همین راستا مقرر شده است تا ۸۸۸ چایخانه در سطح کشور ایجاد شود که سهم استان زنجان از چایخانه‌های آستان قدس رضوی ۲۱ چایخانه خواهد بود.

غلامرضا نظری، مدیر روابط‌عمومی شهرداری زنجان نیز در ادامه این نشست خبری یکی از رویکردهای اصلی برنامه‌های دهه کرامت را افزایش نشاط اجتماعی عنوان کرد و گفت: برای اینکه بتوان این برنامه‌ها را به بهترین شکل ممکن به اجرا گذاشت، باید از ظرفیت مردمی در اجرای برنامه‌ها استفاده کنیم.

کد خبر 6097478

دیگر خبرها

  • صدور ۱۰ مجوز فعالیت گردشگری سلامت در مشهد
  • توزیع بیش از ۶۰۰ مورد تجهیزات بیمارستان در خراسان جنوبی
  • صدور ۱۰ مجوز جدید فعالیت در حوزه گردشگری سلامت در خراسان رضوی
  • اهدا آمبولانس به بیمارستان جاسک
  • سوانح رانندگی در خراسان رضوی ۱۱ نفر را راهی بیمارستان کرد
  • کلنگ‌زنی چایخانه آستان قدس رضوی در شهر زنجان
  • کلنگ‌زنی چایخانه آستان قدس رضوی در سطح شهر زنجان
  • انجام موفق ۲ عمل اهدای عضو در مشهد به ۵ نفر زندگی دوباره بخشید
  • ظرفیت صادرات محصولات سلامت محور ایران به کشور‌های آفریقایی
  • اهدای زندگی دوباره به ۴ بیماربا اهدای عضو در مشهد