Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار قزوین گفت: نظام بانکی ضد تولید و با رویکرد سود آوری است و اصلاح قوانین توسط نمایندگان برای خروج از مشکلات کنونی یک ضرورت است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ هدایت الله جمالی پور در نشست با مدیران شهرک ها و نواحی صنعتی استان که عصر شنبه در استانداری برگزار شد با تسلیت ایام محرم اظهار کرد: امیدواریم عزاداری و سوگواری های مومنان موجب استجابت دعا و رفع گرفتاری های مسلمین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جمالی پور تصریح کرد: امروز کشور با چالش های جدی مواجه شده و تحریم های ظالمانه، کرونا و کمبود برق به تولید آسیب جدی وارد کرده است.

وی بیان کرد: دغدغه اصلی ما قطعی برق است و هر روز پیگیر آن هستیم اما شرایط کشور خاص است برق استحصالی از سدهای آبی از مدار خارج شده و یک بخشی هم اشکالات ایجاد شده در برخی نیروگاههاست و در کنار آن مصرف بی رویه هم مشکلات را مضاعف کرده که خروج از این شرایط را سخت کرده است.

استاندار قزوین افزود: متاسفانه در خانه ها و ادارات و همین جلسه استانداری شاهد روشن بودن چراغ های اضافی هستیم و این عادت غلط غیر قابل قبول است.

جمالی پور افزود: امروز تولید برق با مصرف هم خوانی ندارد و ناچاریم برق خانگی و صنایع را هم قطع کنیم و در این میان واحدهای تولیدی بویژه آنها که کوره دارند بشدت متضرر می شوند و تلاش می کنیم فشار را کم کنیم اما کار سخت است زیرا نمی توان فضای جدیدی ایجاد کرد.

وی گفت: خدا کند وضع بدتر نشود و بسرعت از فصل  گرما خارج شویم تا بحران دیگری برای صنعت استان ایجاد نشود.

استاندار قزوین اظهارداشت: تاکنون سیاست ما حمایت از تولید بوده و هیچ کاری را مهمتر از آن نمی دانیم لذا همه مدیران اقتصادی تلاش می کنند در خدمت تولیدکنندگان باشند تا کارها عقب نماند.

صنایع کوچک زیرساخت توسعه کشورند

وی در ادامه گفت: صنایع کوچک زیرساخت توسعه کشورند و امروز نگاه به این صنایع کوچک و دانش بنیان در اولویت قرار دارد و ما باید تسهیل گری کنیم.

جمالی پور افزود: البته قوانین موجود هم ایراد دارد و این که تولیدکننده قبل از تولید بخش اعظم سرمایه خود را برای خرید زمین و صدور مجوز و تامین تجهیزات و وام هزینه می کند و به تولید نرسیده وی را بدهکار می کنیم خودش بزرگترین چالش است.

وی بیان کرد: باید از بخشی نگری عبور کنیم و مجلس باید ضعف قوانین را حل کند زیرا در همه نقاط جهان  قوانین در مسیر تولید است و هیچ مانعی در این مسیر نیست اما در ساختار نظام اداری و قانونی ما همبستگی در حمایت از تولید ومود ندارد و اگر این موارد اصلاح نشودچالش ها باقیست.

وی گفت: در دولت جدید امید است با رویکرد حل موانع و استفاده از همه ظرفیتها برای رفع چالش ها اقدام شود و ما هم درخدمت شما هستیم و در این مسیر باید همراهی بیشتری صورت گیرد و اجازه دهیم تولید شکل بگیرد سپس حقوق دولت را بگیریم.

جمالی پور تصریح کرد: در کمیسیون صنایع لازم است با رویکرد جدید به این مسایل توجه شود و رئیس جمهور ورود جدی کند تا کارها به نفع تولید کننده شکل بگیرد.

نظام بانکی ضد تولید است

وی در ادامه اظهار داشت: باید تسهیل گری در مسیر تولید بیشتر شود زیرا در حال حاضر نظام بانکی ضدتولید و مخرب تولید است و باید به چرخه حمایتی تبدیل شود.

جمالی پور افزور: بانک ها در کشور ما نگاه سوداوری دارند و به همین دلیل سرمایه گذار هنوز به مرحله تولید نرسیده با چالش عمیق مواجه می شود و باید همه آورده خود را برای خرید زمین، تجهیزات، دریافت مجوز، احداث و تامین مواد هزینه کند و بسیاری به مرحله تولید نرسیده بدهکار بانکی می شوند.

وی گفت: انتظار داریم در مجلس قوانین مزاحم اصلاح شود زیرا بسیاری از این قوانین ما با رویکرد محدودیت گراست و اصلاح آن ضروری است.

از صنعتگران عذرخواهی می کنم

استاندار قزوین از این که به دلیل مشکلات موجود قادر به پاسخگویی به همه درخواست های تولیدکنندگان نشده از آنها عذرخواهی کرد و افزود: امروز در شرایط بسیار سختی هستیم و جا دارد از همه تولیدکنندگان به خاطر موانع و مشکلات عذرخواهی کنیم.

وی بیان کرد: ما تاکنون حتی واحدهایی که بدهی برق داشتند اجازه ندادیم برقشان قطع شود اما امروز کمبود برق جدی است و باید مردم همکاری کنند تا از پیک تابستان عبور کنیم.

استاندار قزوین از تلاش مدیران صنعتی استان خانپور و افضلی که سخت کار کردند هم تشکر و قدردانی کرد و گفت: کار کردن در این شرایط بسیار سخت و سنگین بود اما مدیران اقتصادی ما موفق عمل کردند.

وی همچنین برای تسریع در واکسیناسیون بخش کارگری و صنعتی دستور پیگیری داد.

در ادامه از مشاوران صنعتی و روسای خوشه های صنعتی و نیز  کسانی که واحدهای راکد را فعال کردند  و نگاه توسعه ای داشتتد تجلیل شد.

استان قزوین ۲۰ شهرک و ناحیه صنعتی دارد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استانداری قزوین استاندار قزوین نظام بانکی جمالی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۱۵۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید مازاد بر نیاز مرغ در استان قزوین

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: وضعیت تولید مرغ در استان و کشور نسبت به سال گذشته وضعیت خوبی دارد و انتظار می‌رود در این برهه مازاد تولید داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، محمدحسین عطایی امروز -شنبه هشتم اردیبهشت- در نشست بررسی وضعیت تولید مرغ که با حضور معاونان، مدیران، تشکل‌های بخش طیور و کشتارگاه مرغ برگزار شد، اظهار کرد: اصلی‌ترین هدف وزارت جهاد کشاورزی کمک به تولیدکننده و حمایت از مصرف‌کنندگان است و هیچ محدودیتی در خرید مرغ مازاد تولیدی استان توسط شرکت پشتیبانی امور دام نداریم.

وی افزود: تولید مرغ با سیاست‌های سال گذشته با افزایش جوجه‌ریزی و تولید گوشت مرغ و آرامش بازار همراه بود، اما نباید افزایش تولید و کاهش قیمت باعث متضرر شدن تولیدکنندگان شود. همه زنجیره تولید به نحوی به هم متصل هستند و نبایستی در چرخه تولید و اقتصاد جامعه تولید کننده و مصرف کننده متضرر شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه ظرفیت تولید مرغ منجمد صادراتی را باید افزایش داد تا تولید کنندگان و مرغداران دچار ضرر نشوند، خاطرنشان کرد: وضعیت تولید مرغ در استان و کشور نسبت به سال گذشته وضعیت خوبی دارد و انتظار می‌رود در این برهه مازاد تولید داشته باشیم که با انجماد و صادرات از تولیدکنندگان می‌توان حمایت کرد.

عطایی ادامه داد: بایستی ظرفیت عمل‌آوری و فروش مرغ به پشتیبانی امور دام را افزایش داد تا مرغ مازاد تولیدی منجمد و صادر شود. تولیدکنندگان و کشتارگاه‌ها می‌توانند با صادرات مرغ در امر تولید مشارکت کنند تا بازار تنظیم شود.

توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی تنظیم بازاری

جمشید زمانی، مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین نیز در این نشست از توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی وارداتی تنظیم بازاری در این استان خبر داد و گفت: این میزان گوشت منجمد با قیمت هر کیلوگرم ران ۲۸۵ هزار تومان، سردست ۲۷۵ هزار تومان، راسته ۲۷۰ هزار تومان، گردن ۲۶۵ هزار تومان و قلوه‌گاه ۲۴۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

وی ادامه داد: این میزان گوشت منجمد گوسفندی با هماهنگی انجمن واردکنندگان فراورده‌های خام دامی و از طریق شرکت تعاونی مصرف جهاد کشاورزی استان خریداری و عرضه می‌شود.

مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی استان با اشاره به اینکه عرضه این میزان گوشت منجمد گوسفندی وارداتی از ابتدای اردیبهشت‌ماه سال جاری آغاز و ادامه خواهد داشت، تاکید کرد: این طرح با هدف تنظیم بازار، حمایت و دسترسی آسان و به صرفه شهروندان و تعادل بخشی به توازن عرضه و تقاضا توزیع شده است.

کد خبر 748364

دیگر خبرها

  • برات الکترونیکی رونمایی شد | جزئیات و اعلام آمادگی دو بانک برای استفاده از برات الکترونیکی
  • سمن‌ها و گروه‌های مردمی بر حوزه دانش آموزان تمرکز کنند
  • هدایت نقدینگی به‌سمت صنایع پایین‌دست نفت، اشتغال‌زایی و سودآوری به‌ همراه دارد
  • تولید مازاد بر نیاز مرغ در استان قزوین
  • استفاده از ابزار‌های نوین در کنترل نظام بانکی کشور
  • راهکار‌های هدایت منابع تسهیلات به سمت تولید چیست؟
  • آفریقا فرصت‌های زیادی برای صنعتگران و تجار ایرانی دارد
  • تسهیلات بانکی به سمت رونق تولید هدایت شود
  • کلنگ احداث طرح زنجیره تولید و پرورش ماهیان سردابی
  • سیاست‌های صنعتی باید تعیین تکلیف شود/ سهم اندک تولید از اعتبارات بانکی