Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-04@08:59:06 GMT

حضور نظامیان ایران چین و روسیه در «ولادی وستوک»

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۱۶۰۵۳

حضور نظامیان ایران چین و روسیه در «ولادی وستوک»

شماری از نظامیان ایران، چین، روسیه و برخی کشورهای دیگر قرار است در مسابقات بین‌المللی نظامی 2021 که در چند کشور از جمله ایران برگزار می‌شود قابلیت‌های خود را به نمایش گذارند.

به گزارش مشرق، شماری از نیروهای مسلح ایران قرار است در کنار پرسنل نظامی برخی کشورهای دیگر از جمله چین و روسیه در «مسابقات بین‌المللی نظامی ولادی وستوک» شرکت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری «شین‌هوا» ناو چینی «گوانگ یوان» به مسابقات بین‌المللی نظامی ۲۰۲۱ که در کشورهای ایران، روسیه و چین برگزار می‌شود، اعزام خواهد شد. این ناو با ۵۰ خدمه نظامی قرار است با نفراتی از نیروهای مسلح ایران، روسیه، ونزوئلا و کشورهای دیگر قابلیت‌های رزمی خویش را به نمایش گذارد. و لادی‌وستوک  قرارگاه بندری ناوگان اقیانوس آرام نیروی دریایی روسیه است.

در مسابقات ولادی وستوک آتش به اهداف دشمن فرضی در دریا و عملیات نجات دریایی برگزار می‌شود. در ایران و چین نیز قرار است مسابقاتی در زمینه غواصی و یگان پدافند هوایی برگزار شود.

از سال ۲۰۱۴، چین برای شرکت در این مسابقات دعوت شده است. چین اولین بار در سال ۲۰۱۷ میزبان این مسابقات بود.

وزیر دفاع جمهوری آذربایجان نیز اخیرا از حضور دو فروند شناور نظامی این کشور در بندر انزلی برای شرکت در مسابقات بین المللی دریایی خبر داد.

 ژنرال «ذاکر حسنوف» وزیر دفاع جمهوری آذربایجان از تجهیزات خدمه شرکت کننده در این مسابقات بین‌المللی و همچنین میزان آمادگی کشتی‌ها و پرسنل نظامی بازدید کرد. قرار است ۶۶ ملوان نیروی دریایی جمهوری آذربایجان با شناورهای گشتی «جی-۱۲۲» و «جی-۱۲۴» در مسابقه‌ای که از ۲۲ آگوست (یکشنبه ۳۱ مرداد) در  بندر انزلی در ایران برگزار می‌شود، شرکت کنند. ابن شناورها  ساخت روسیه و  قایق گشتی ضد زیردریایی «کلاس اوسا» هستند.

مسابقات بین المللی نظامی «جام  دریا» در چند سال اخیر همه ساله با حضور چهار کشور حاشیه خزر (ایران، روسیه، قزاقستان و جمهوری آذربایجان) در آبهای ساحلی جمهوری آذربایجان  برگزار شده است. جمهوری اسلامی ایران در سال جاری برای نخستین بار میزبان این مسابقات بین المللی نظامی است.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان  چندی قبل نیز  از انجام رزمایش دریایی در دریای خزر خبر داد. وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد که هدف از این تمرینات با مشارکت ناوهای جنگی، کشتی‌ها و تفنگداران دریایی انجام عملیات جنگی و حفاظت از زیرساخت‌های انرژی و نیروهای دفاعی در بخش جمهوری آذربایجان در دریای خزر بود.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان نیرو های مسلح ایران جمهوری آذربایجان دریای خزر بندرانزلی ونزوئلا نیروی دریایی روسیه اقیانوس آرام قزاقستان مسابقات بین المللی نظامی دفاع جمهوری آذربایجان برگزار می شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۱۶۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه ۶ پهپاد اوکراین را سرنگون کرد

به گزارش قدس آنلاین،‌ وزارت دفاع روسیه در پیام‌رسان تلگرام نوشت که پنج پهپاد را بر فراز منطقه بلگورود که هم مرز اوکراین است و دیگری را بر فراز شبه جزیره کریمه سرنگون کرده است.

این وزارتخانه جزئیاتی درباره خسارات احتمالی ناشی از این حمله بیان نکرد.

 رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

ولادیمیر پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • بازدید هیأت نظامی جمهوری آذربایجان از ارتش ایران
  • روسیه ۶ پهپاد اوکراین را سرنگون کرد
  • بازدید هیأت نظامی جمهوری آذربایجان از تیپ ۶۵ نوهد نیروی زمینی ارتش
  • بازدید هیأت نظامی جمهوری آذربایجان از ارتش ایران+ جزئیات
  • بازدید هیئت نظامی جمهوری آذربایجان از تیپ ۶۵ نوهد ارتش
  • بازدید هیأت نظامی جمهوری آذربایجان از تیپ ۶۵ نوهد ارتش
  • نظامیان آمریکا و روسیه در نیجر در پایگاهی واحد مستقر هستند
  • تیم رباتیک فرزانگان ۴ تبریز به جام جهانی هلند راه یافت 
  • اعتراف وزیر خارجه اوکراین به برتری‌های نظامی روسیه در مقابل کل غرب
  • گشایش دومین نمایشگاه بین المللی ابزار و یراق آلات ساختمانی ایران در تبریز