Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@21:18:38 GMT

راه‌های فرعی منتهی به مازندران هم مسدود می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۱۶۴۱۹

راه‌های فرعی منتهی به مازندران هم مسدود می‌شود

سرهنگ هادی عبادی عصر شنبه پس از نشست هماهنگی اجرای مصوبه ستاد ملی کرونا در نیروی انتظامی مازندران ، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : برابر مصوبه ستاد ملی مقابله کرونا از ساعت ۱۲ فردا یکشنبه تا شنبه هفته آینده، طرح محددویت و ممنوعیت تردد خودرویی همزمان با سراسر کشور، در مبادی ورودی و منتهی به مازندران نیز با جدیت اجرا می‌شود و ماموران پلیس راه به هیچ عنوان اجازه ورود خودروهای غیربومی را به مازندران نخواهند داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

ستاد ملی مقابله کرونا امروز شنبه مصوب کرد که از ساعت ۱۲ فردا یکشنبه منع تردد یا به عبارتی دیگر ممنوعیت تردد خودرویی در تمام استان‌های کشور اعمال خواهد شد و نباید ترددی به جز موارد استثنا مانند آمبولانس‌ها و کامیون حمل غذا و غیره صورت گیرد.افرادی هم که در این مدت بنا به هر دلیلی مشمول جریمه شده اند، بعد از یک ماه جریمه آنان دو برابر و حتما اخذ خواهد شد.

سرهنگ عبادی گفت : برابر مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، تمام مجوزهایی که تاکنون برای تردد صادر شده است ، باطل است و تنها خودروهای با پلاک بومی حق ورود به مازندران را دارند و از ورود خودروهای غیربومی به این استان بشدت جلوگیری می‌شود.

وی افزود : ماموران پلیس علاوه بر مبادی اصلی در محورهای هراز، کندوان، سوادکوه ، کیاسر و گلوگاه و در مجموع در ۵۷ نقطه ورودی استان مستقر هستند و اجازه ورود به خودروهای غیر بومی را به هیچ وجه نمی‌دهند.

سرپرست پلیس راه مازندران گفت : گشت‌های کنترل پلیس راه استان در محدوده تونل کندوان محور چالوس ، محدوده پلور در محور هراز، ورودی شهر پل سفیدسوادکوه ، سه راهی تلمادره محور ساری - سمنان و ورودی گیلان به مازندران در رامسر مستقر هستند و به خودروهای غیربومی فاقد مجوز لازم به هیچ عنوان اجازه ورود به استان را نخواهند داد.

وی افزود که در ۲۴ ساعت گذشته ۷۲۰ دستگاه خودروی غیربومی که قصد ورود به مازندران را داشتند جریمه شدند و ۶۸۲ دستگاه خودرو نیز به مبدا بازگشت داده شدند.

سرهنگ عبادی وضعیت تردد خودروی در جاده‌های ارتباطی مازندران در زمان حاضر را عادی و روان توصیف کرد و از رانندگان خواست با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، با سرعت مطمئنه رانندگی کنند.

وی با بیان اینکه مرکز کنترل ترافیک پلیس راه مازندران با شماره ۲۱۸۲۴۴۳۴ و ۲۱۸۲۴۴۲۰ با پیش شماره ۰۱۱ به طور شبانه روز آماده پاسخگویی در خصوص وضعیت راه‌های استان است، از مسافران و گردشگران خواست با توجه به افزایش شهرهای قرمز و تشدید طرح محدودیت‌ تردد خودرویی، از سفر به این خطه شمالی کشور خودداری کنند.

برابر مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، از روز دوشنبه هفته جاری تا پایان روز کاری شنبه هفته آینده تمامی ادارات به جز اداره های آب، برق، اورژانس اجتماعی و دیگر نهادهای خدمات رسان ضروری به مردم تعطیل است.همه اصناف به جز اصناف ضروری که از قبل جز مشاغل گروه یک اعلام شده بود و مایحتاج مردم را تامین می کنند، تعطیل خواهند بود.

برابر این مصوبه ، علاوه تعطیلی تمام ادارات، دستگاه های اجرایی، بانک ها و ممنوعیت تردد خودرویی، همه دستگاه های اجرایی و ناظر با شدت و قدرت وارد عمل می شوند تا متخلفان را در صورت تخلف اعمال جریمه کنند که در این زمینه دادستانی، وزارت بهداشت و نیروی انتظامی وارد عمل خواهند شد. ضمن اینکه مقرر شد عزاداری های ایام محرم در فضاهای بسته ممنوع است و در مورد راه اندازی دسته های عزاداری، برگزار کنندگان اعمال قانون می شوند.

مازندران ۱۰ هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که سه محور چالوس، هراز، سوادکوه را به پایتخت و جاده کیاسر مازندران را به سمنان متصل می‌کند.

مازندران از اوایل تیر ماه امسال وارد موج پنجم کرونا با سویه دلتا شد. این موج همچنان به صورت افزایشی ادامه دارد. مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل می گویند با توجه به تجربه سیستان و بلوچستان که نشان داد موج دلتا دستکم دو ماه به طول می انجامد ، روند افزایشی بستری روزانه بیماران کرونایی در مازندران تا پایان مرداد و احتمالا نیمه اول شهریور ادامه خواهد یافت. 

بر اساس اعلام دانشگاه‌ علوم پزشکی مازندران و بابل ، هم‌اکنون سه هزار و ۸۸۶ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد ۴۳۳ بیمار با علایم حاد تنفسی در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

برچسب‌ها ویروس کرونا جریمه خودرو ساری پلیس راهور ناجا ایرنا مازندران خودرو بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا جریمه خودرو ساری ویروس کرونا جریمه خودرو ساری پلیس راهور ناجا ایرنا مازندران خودرو بهداشت و سلامت ستاد ملی مقابله مصوبه ستاد ملی تردد خودرویی پلیس راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۱۶۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از تخریب ۵۰ راه روستایی در شهرستان گنبکی تا تاکید بر اجتناب از سفر

ایسنا/کرمان فرماندار شهرستان گنبکی گفت: بارندگی اخیر به ۵۰ راه این شهرستان خسارت وارد کرده است.

محمد امینیان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بارندگی امروز باعث تخریب ۵۰ راه دهستان و راه روستای زیارت‌شاه شده و اکنون تردد در این مسیر امکانپذیر نیست.

وی از شهروندان خواست از سفرهای غیر ضروری جدا خودداری کنند.

به گزارش ایسنا، همچنین معاون عمرانی فرماندار بم نیز با اشاره به گرفتار شدن نیروهای کرمان موتور و اهالی روداب غربی بخش بروات به دلیل سیل و مسدود شدن جاده، گفت: طغیان رودخانه و جاری شدن سیل باعث مسدود شدن راه‌های منتهی به روستاهای بخش بروات از جمله روداب غربی شده است.

 محمدصادق دادالله پور افزود: بخش بروات و روداب شامل روستاهای پرجمعیت از جمله دولت‌آباد، تاج‌آباد، کروک، سروند و ... است که جاده دسترسی آن هم‌اکنون مسدود شده است.

وی از مردم خواست از تردد غیر ضروری و نزدیک شدن به محل رودخانه‌ها و پل‌ها بپرهیزند.

حمید طبسی نژاد فرماندار شهرستان نرماشیر نیز اظهار کرد: بر اثر بارش شدید امروز ششم اردیبهشت ماه و آبگرفتگی، راه روستای اسعدیه مسدود شده است.

وی افزود: روستاهای خواجه آباد، وکیل آباد، قلعه شهید، نظام شهر، دشت آباد، سیدآباد، خیرآباد، شهیدچمن، محمدآباد آب‌شیرین، ده وسط و روستاهای اطراف رودخانه‌های فصلی شهرستان نرماشیر آماده باش هستند.

طبسی نژاد اظهار کرد: راه مواصلاتی به بخش روداب مسدود است، همشهریان از تردد در این مسیر خودداری کنند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • تولید خودروهای برقی تویوتا استارت نخورد
  • شناسایی و انهدام باند قاچاق خودرو‌ در مازندران
  • کندوان یک‌طرفه شد
  • اجرای اعمال محدودیت‌های ترافیکی در محورهای مواصلاتی مازندران
  • از تخریب ۵۰ راه روستایی در شهرستان گنبکی تا تاکید بر اجتناب از سفر
  • اجرای تمهیدات ترافیکی ویژه مسابقه تیم‌های مس رفسنجان و پیکان تهران
  • انسداد محورهای مواصلاتی در خراسان جنوبی در اثر سیلاب
  • سیلاب بعضی از محور‌های خراسان جنوبی را مسدود کرد
  • مسدود شدن محورهای منتهی به شهرستان زیرکوه/جاده قاین لغزنده است
  • محور‌های شهرستان زیرکوه مسدود شد