Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهرزاد لطفی رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در سیصد و هشتاد و دومین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه اعلام کرد: از آغاز موج پنجم کرونا تا کنون، بیش از ۱۴۰۰ تخت جدید شامل ۱۲۳۹تخت عادی و ۱۶۷ تخت مراقبت‌های ویژه در بیمارستان‌های استان به بخش‌های کووید۱۹ اختصاص یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او از تکمیل ظرفیت تخت‌های مراقبت ویژه بیماران کووید۱۹ در بخش‌های ICU بیمارستان‌های استان خبر داد و افزود: با وجود پیگیری‌های شبانه روزی برای افزایش تخت‌های پذیرش بیماران کووید۱۹، با معضل کمبود تخت‌های مراقبت‌های ویژه در بیمارستان‌های استان روبرو هستیم.

این مقام مسئول پیگیری برای اختصاص تخت از بیمارستان‌های خصوصی و غیردولتی استان به پذیرش بیماران کووید۱۹ را تلاشی در این راستا خواند که طی هفته‌های اخیر به صورت جدی دنبال شده است.

منابع نامحدود نیست؛ تنها راه چاره، پیشگیری است!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، آسیب‌های کرونا برای کادر درمان و بیمارستان‌ها را جدی خواند و اظهار کرد: منابع ارایه خدمات بهداشت و درمان به بیماران، نامحدود نیست و تنها راه چاره و برون رفت از این بحران، پیشگیری است.

لطفی از رصد و پایش مداوم مراکز درمانی و بیمارستان‌های فارس تیم ارزیاب معاونت درمان دانشگاه در سطح استان در راستای بهبود خدمت رسانی به بیماران و ارزیابی شیوه خدمات درمانی به مراجعان خبر داد و گفت: بازرسان و مدیران ارشد دانشگاه به صورت بی وقفه و حتی در روز‌های تعطیل نیز به بررسی همه جانبه نحوه پوشش خدمت رسانی در این بحران می‌پردازند.

او با تقدیر از ایثارگری مدافعان سلامت که قهرمانانه تا پای جان به خدمت رسانی در مراکز بهداشت و درمان و بیمارستان ها، مشغول به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مراجعان و مبتلایان هستند، از مردم خواست تا در ایام سوگواری محرم و صفر، اصول بهداشتی نظیر استفاده مداوم از ماسک، حفظ فاصله فیزیکی با دیگران و پرهیز از حضور در تجمعات را جدی بگیرند و ضمن محافظت از خود، در کاهش حجم آسیب‌های ناشی از این بیماری مشارکت کنند.

رییس دانشگاه ضمن پیگیری آمار نمونه‌های انجام شده آزمایش کرونا طی روز گذشته در فارس؛ به بررسی آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته، روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی، بررسی نمودار‌های مربوط به جانباختگان کووید۱۹ در استان و کشور، به پایش عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس در فارس پرداخت.

دیگر معاونان و مدیران ارشد دانشگاه نیز در این نشست، ضمن اعلام گزارشی از آمار انجام واکسیناسیون در استان طی روز گذشته، آمار مبتلایان و افراد بستری در مراکز درمانی و بیمارستان‌های فارس، شیوه خدمت رسانی به مبتلایان و مراجعان در بیمارستان‌های شیراز و شهرستان‌های استان و علت‌های جان باختن مبتلایان کووید۱۹ در فارس، به بیان توضیحاتی درباره اقدامات حوزه خود در راستای اجرای مصوبات پیشین این ستاد پرداختند.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی شیراز کرونا ویروس خدمت رسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۱۶۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب بیمارستان در تهران به دلیل کشف حجاب؟

مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با در پی انتشار فیلم پلمپ بیمارستان محب مهر به علت کشف حجاب، به آگاهی رساند: پس از تماس عوامل درمانی با مرکز فوریت‌های ۱۱۰ و حضور مامور پلیس در بیمارستان، محرز گردید: درب مشترک دو بیمارستان محب مهر و هاشمی نژاد به دلیل اختلافات حقوقی و مِلکی توسط بیمارستان‌های مذکور نرده گذاری و پلمب شده است؛ البته هر بیمارستان درب ورودی مجزا برای تردد مراجعین دارد.

به گزارش مهر، پلیس هر گونه خبری مبنی بر پلمب مرکز درمانی به دلیل کشف حجاب را صحیح نمی‌داند.

دیگر خبرها

  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • استمرار روند کاهشی تورم و قیمت ارز نیازمند مراقبت جدی است
  • پلمب بیمارستان در تهران به دلیل کشف حجاب؟
  • ثبت ۲۶ هزار و ۵۷۸ ماموریت توسط اورژانس تهران در هفته گذشته
  • ­پلمب بیمارستان محب مهر برای کشف حجاب کذب است
  • پلمب بیمارستان محب مهر به دلیل کشف حجاب صحت ندارد
  • مزایای بیمارستان سیار در موقعیت های بحرانی و اضطراری
  • نیویورک‌تایمز: سیستم پزشکی غزه در آستانه فروپاشی است
  • انجام ۶ عملیات مردم‌یاری پایگاه هوانیروز کرمانشاه طی هفته گذشته