Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، خوراک سبزیجات یکی از غذاهای سالم و مقوی است و همان طور که از نامش پیداست از سبزیجات تهیه شده. در تهیه این خوراک می‌توانید با خلاقیت‌های خود مواد را کم و زیاد کنید و یک غذای کامل برای خود و خانواده تهیه کنید.

خوراک سبزیجات را می‌توانید با نان باگت یا نان معمولی سرو کنید. خوراک سبزیجات را می‌توانید هم برای ناهار و هم شام تهیه کنید و یک وعده غذایی رژیمی نیز به حساب می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وقتی زمان کافی ندارید و یا تنوع سبزیجات در یخچال زیاد می‌شود زمان مناسبی است که دست به کار شوید و این خوراک خوشمزه را تهیه کنید و با کمترین زمان یک غذای خوشمزه خواهید داشت.

مواد لازم برای تهیه خوراک سبزیجات رژیمی

پیاز ۱ عدد
هویج ۱ عدد
نخود ۱ پیمانه
فلفل دلمه ۱ عدد
کدو سبز ۱ عدد
کلم بروکلی ۱ پیمانه
قارچ ۱۰ عدد
جوانه ماش ۱ پیمانه
تره فرنگی ۱ عدد
روغن زیتون به مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، آویشن و پودر سیر به مقدار لازم

طرز تهیه خوراک سبزیجات با کلم بروکلی و قارچ

مرحله اول: آماده سازی نخود

ابتدا نخودها را از شب قبل خیس کنید تا نفخش گرفته شود و یا اگر زمان ندارید یک خیار را با پوست روی نخودهای خیس شده قرار دهید سپس داخل قابلمه یا زودپز ریخته و بگذارید تا خوب پخته و نرم شود.

مرحله دوم: پخت سبزیجات

پیاز را خلالی یا نگینی ریز خرد کنید در تابه کمی تفت دهید سپس هویج‌ها را ریز خرد کنید و به همراه پیاز تفت داده تا نرم شود سپس تره فرنگی خرد شده و به همراه فلفل دلمه خرد شده اضافه کرده و هم بزنید تا مواد نرم شوند.

مرحله سوم: بخارپز شدن مواد

در ادامه کدوها را خرد کرده و به همراه قارچ خرد شده و کلم بروکلی و ادویه جات و نمک اضافه کنید و تفت داده سپس برای ۵ الی ۱۰ دقیقه در تابه را بگذارید تا مواد بخارپز شوند.

مرحله چهارم: تهیه خوراک سبزیجات

در انتها نخود پخته شده را به مواد فوق اضافه کنید و از روی حرارت برداشته و جوانه ماش را نیز بریزید و هم بزنید به همین راحتی خوراک سبزیجات خوشمزه حاضر است آن را داخل ظرف ریخته و به همراه آب لیموترش تازه میل کنید.

نکات کلیدی در تهیه خوراک سبزیجات بخارپز به دلخواه می‌توانید کمی سیر تازه داخل مواد بریزید. اندازه و شکل خرد کردن مواد سعی کنید کمی درشت باشد. در انتها می‌توانید کمی جعفری یا گشنیر ساطوری شده را روی خوراک بریزید. از سبزیجات دلخواه مثل سیب‌زمینی یا ذرت نیز می‌توانید استفاده کنید.

منبع: parsiday

کد خبر 620782 برچسب‌ها آشپزی - دستور پخت

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: نمک آشپزی دستور پخت تهیه خوراک سبزیجات کلم بروکلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۱۶۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وجود بیش از ۲۰ نوع خوراک دارویی و بیش از ۸۰ نوع خوراک بومی در کرمانشاه

ایمان درخشی رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری کرمانشاه با بیان اینکه منطقه دالاهو به عنوان یکی از مناطق هدف برای معرفی گیاهان دارویی معرفی می‌شود، گفت : در مجموع ظرفیت‌های ویژه استان کرمانشاه، چهار فصل بودن و تنوع‌های قومیتی و خلاقیت مردم در طبخ غذا سبب معرفی آن به عنوان شهر خلاق خوراک شده است.

وی با بیان اینکه ظرفیت خوراک کرمانشاه به انزوا رفته و مغفول مانده است، افزود: رویداد‌هایی به منظور معرفی ظرفیت‌های خوراک و غذا در کرمانشاه برنامه‌ریزی شده و برنامه‌هایی نیز از جمله جشنواره آش زمستانی تاکنون برگزار شده است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه گفت: این ظرفیت‌ها در زمینه خوراک و غذا باید تقویت و به رستوران‌ها و چرخه اقتصادی منتقل شود و در این راستا مشوق‌هایی برای رستوران‌ها در نظر گرفته شده که از غذا‌های بومی استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از مردم دلیل و مفهوم شهر خلاق خوراک را نمی‌دانند، عنوان کرد: خبرنگاران به عنوان یک ظرفیتی در جامعه می‌توانند مبلغ شهر خلاق خوراک باشند و از طرفی همه ما باید سفیرانی در این راستا باشیم.

درخشی با بیان اینکه در استان کرمانشاه بیش از ۲۰ نوع خوراک دارویی وجود دارد گفت: بیش از ۸۰ نوع خوراک بومی در کرمانشاه وجود دارد که این ۸۰ نوع در وعده‌های صبحانه، میان وعده و غذای اصلی قرار دارند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • ۴ سبزی که هرگز نباید پوست آنها را کند
  • کشت خانگی سبزیجات با مایعی غیر قابل آشامیدنی
  • قیمت انواع سبزیجات برگی و غیربرگی در میادین میوه و تره‌بار
  • محموله ۱۵ تنی خوراک ماهی قاچاق در الیگودرز توقیف شد
  • اگر می‌خواهید لاغر شوید این ۵ صبحانه کم کالری معجزه می‌کند
  • خواص بی نظیر نخود فرنگی برای لاغری | هر فنجان نخود فرنگی چقدر کالری دارد؟
  • این سبزی رژیمی سرشار از ویتامین C است
  • گیاهی که برای جلوگیری از ریزش مو معجزه می‌کند
  • با این مواد غذایی درد را فراموش کنید
  • وجود بیش از ۲۰ نوع خوراک دارویی و بیش از ۸۰ نوع خوراک بومی در کرمانشاه