Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - خطر تخریب دیوار برخی از مدارس سطح شهر سنندج در حالی در بیخ گوش دانش‌آموزان بوده که مشخص نیست مسئولان چه برنامه‌‌ای برای ساماندهی مشکلات این حوزه دارند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، مدارس فرسوده یا تخریبی جزو ساختمان‌هایی بوده که عمر مفید خود را دست داده‌اند. مدارسی که همچنان تا قبل از این شرایط کرونایی در بیشتر مناطق کشور از جمله استان کردستان میزبان دانش‌آموزانی بوده که خطر ریزش و تخریب آنها همچنان وجود داشته و باعث ترس و وحشت دانش‌آموزان و خانواده‌هایشان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شورای آموزش و پرورش استان کردستان در حالی بعدازظهر امروز در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد که علیرضا کاظمی سرپرست شهرداری سنندج به وضعیت نامناسب دیوار یکی از مدارس سطح شهر سنندج اشاره کرد و افزود: در حوزه مناطق کم‌برخوردار همچون کمربندی 17 شهریور و خیابان پیشمرگان مسلمان کرد چندین مدارس با دیوارهای متروکه وجود دارد که در حال ریزش است. امیدوارم اعتباری برای بازسازی اختصاص داده شود، چراکه بسیار خطرناک است.

استاندار کردستان نیز در پاسخ به این نگرانی، با اذعان به اینکه اگر اتفاق ناگواری بیفتد همه ما باید پاسخ‌گو باشیم، اظهار داشت: با ساخت هزار مدرسه، نمی‌توانیم تاوان مرگ یک دانش‌آموز را بدهیم.

وی دستور بازسازی دیوار این مدارس سطح شهر سنندج را به مسئولان آموزش و پرورش و سازمان نوسازی مدارس داد و گفت: باید در اسرع وقت این کار انجام شود.

استاندار کردستان تصریح کرد: برای جلوگیری از هرگونه تخریب و خسارت زیان‌باری 2 میلیارد تومان در نظر گرفته می‌شود.

رشید قربانی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان نیز در ادامه این جلسه با اشاره به اهمیت پروژه مهر و ضرورت تمهید مقدمات برای بازگشایی مدارس و آغاز سال‌تحصیلی جدید اظهار کرد: کارگروه‌های مختلفی برای فراهم کردن فضا ویژه تحصیل دانش‌آموزان در یک محیط امن تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه با پیگیری‌های حوزه سلامت تا کنون نزدیک به 85 درصد معلمان آموزش و پرورش استان واکسینه شده‌اند، افزود: فراهم کردن فضاهای آموزشی مهم‌ترین دستور کار این اداره است که انتظار می‌رود نوسازی مدارس با همکاری سازمان برنامه و بودجه و راه و شهر سازی پیگیری‌های لازم را انجام داده و پروژه‌های نیمه‌تمام تا اول مهر به بهربرداری برسد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان با ذکر اینکه در بحث ساماندهی نیروی انسانی اقدامات خوبی صورت گرفته است، گفت: حدود 85 درصد از دانش‌آموزان از طریق سامانه درخواست خرید کتاب را ثبت کرده و 15 درصد باقی مانده نیز تا شهریورماه انجام خواهد شد.

وی از موفقیت دانش‌آموزان کردستانی در عرصه‌های مختلف علمی خبر داد و خاطر نشان کرد: از 532 نفر دانش‌آموزان کل کشور در مرحله دوم المپیات نانو 114 نفر یعنی حدود 22 درصد کل حجم موفقیت در کشور به استان کردستان مربوط بوده، که در 5 سال اخیر همچنان این موفقیت را داشته‌اند.

قربانی اظهار کرد: امیدوارم با تلاش دانش‌آموزان و تشویق خانواده‌ها و پیگیری همکاران ما در آموزش و پرورش این برند حفظ و تدام داشته باشد.

استاندار کردستان: پروژه‌های نیمه‌تمام آموزشی در کردستان تکمیل شودآیا مدارس استان کردستان در مهرماه 1400 بازگشایی می‌شود؟

افشین خوشگوار، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کردستان نیز در این جلسه بیان کرد: نظافت محیط و مدارس و راه‌های پیشگیری از شیوع ویروس کرونا از طریق انجمن و مربیان به صورت ویژه تا قبل از مهرماه مورد برسی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه کارگروه نظارت بر بهداشت محیط تشکیل و تمام مدارس استان از لحاظ سلامت محیطی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، گفت: همه مدیران مدارس تا 15 شهریورماه باید نارسایی و کمبودهای موجود درمدارس را مرتفع کنند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کردستان اعلام کرد: اعتباراتی با مشارکت سازمان نوسازی مدارس، جهت بهسازی و نوسازی 70 سرویس بهداشتی، 209 سرویس بهداشتی و روشویی تخصیص داده شده و 261 مورد در حال فراخوان است.

خوشگوار با بیان اینکه اعتبارات لازم برای خرید اقلام بهداشتی در اختیار مدیران مدارس روستاها و نواحی محروم قرار داده می‌شود، عنوان کرد: در مجموعه آموزش پرورش مسئولیت برنامه‌های حوزه سلامت برعهده 200 مربی بهداشت است که توامندسازی کردن آنها با 80 ساعت دوره خدمت از مرداد ماه آغاز و تا 15 شهریورماه به پایان خواهد رسید.

مهدی نامدار، معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان کردستان نیز در این جلسه به پروژه مهر اشاره و اظهار داشت: پروژه مهر یک دستورالعمل وزارتی برای بازگشایی بهینه مدارس است که از 15 خرداد ماه آغاز و از مجموعه چندین ستاد مدارس در زمینه‌های مختلف ازجمله اداری- مالی، نقل و انتقالات، ساماندهی نیروی انسانی، ثبت نام دانش‌آموز، تهییه کتب درسی، موضوعات بهداشتی و اداری که لازمه یک مدرسه شاداب است در این تابستان به صورت سیستماتیک و تیمی فعالیت می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه همه دانش‌آموزان باید از تمامی امکانات لازم برخودار باشند، گفت: تنها دغدغه عوامل آموزش و پرورش پیشگیری از شیوع بیماری کرونا است.

نامدار با طرح این سوال که آیا ستاد کرونا برای بازگشایی مدارس تصمیمی خواهند گرفت یا خیر، اذعان کرد: خانواده‌ها برای حضور دانش‌آموزان در مدارس مردد هستند، امیدوارم این وضعیت هرچه سریع‌تر به اتمام برسد چراکه تعطیلی مدارس در یک سال و نیم اخیر بر روی کیفیت آموزش و سواد دانش‌آموزان تاثیر منفی داشته است.

حال از آنجا که روز به روز به آغاز سال‌تحصیلی جدید نزدیک می‌شویم، سوالی که اینجا مطرح است در صورت بازگشایی مدارس، مسئولان چه تدبیری برای جلوگیری از تخریب چنین مدارس فرسوده‌ای در سطح شهر اندیشیده‌اند؟

انتهای پیام/484/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آموزش و پرورش استان کردستان کردستان نیز دانش آموزان سطح شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۱۶۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت ۲۸۵ دانش‌آموز مدارس سمپاد در مسابقات ورزشی کردستان

اسماعیل کوهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: مسابقات ورزشی مدارس استعدادهای درخشان استان کردستان در شهر سنندج برگزار می‌شود.

رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش کردستان با اشاره به اینکه دانش‌آموزان در چهار رشته ورزشی به رقابت می‌پردازند، گفت: این مسابقات در رشته‌های ورزشی فوتسال، شطرنج و تنیس روی میز و والیبال برگزار می‌شود.

وی افزود: در رشته‌های فوتسال، شطرنج و تنیس روی میز دانش‌آموزان دختر و پسر شرکت دارند اما رقابت در رشته والیبال ویژه دختران دانش‌آموز مدارس استعدادهای درخشان استان کردستان است.

کوهی خاطرنشان کرد: این دوره مسابقات ورزشی از تاریخ یازدهم الی چهاردهم اردیبهشت ماه به میزبانی اداره‌کل آموزش و پرورش کردستان در سنندج برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در این مسابقات تعداد ۲۸۵ نفر از دانش آموزان برگزیده مسابقات شهرستانی مدارس سمپاد حضور دارند، گفت: این مسابقات در چهار سالن ورزشی اوراز، شهید احمدپناه، استقلال و هنرستان تندرستی پسران به رقابت خواهند پرداخت.

رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش کردستان عنوان کرد: مسابقات فوتسال دختران برای اولین بار است بین دانش‌آموزان سمپاد کشور به صورت آزمایشی و در مدارس سمپاد استان کردستان برگزار خواهد شد.

کوهی افزود: برگزاری این دوره مسابقات ورزشی در مدارس استعداد درخشان سبب ایجاد شور و هیجان در بین دانش‌آموزان این مدارس شده است.

کد خبر 6088486

دیگر خبرها

  • اقدامات ایجابی سلامت‌محور در فارس توسعه یابد
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • برپایی نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی کردستان
  • نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان کردستان برپا شد
  • ظرفیت گروه‌های جهادی در نوسازی مدارس استفاده شود
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری
  • آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • رقابت ۲۸۵ دانش‌آموز مدارس سمپاد در مسابقات ورزشی کردستان