Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیسی سازمان غذا و دارو با اشاره به برنامه ریزی برای واردات ۳۰ میلیون دوز واکسن حداکثر تا پایان شهریور ماه گفت: همچنین برنامه‌ریزی شده که تا پایان آبان ماه هم بتوانیم در مجموع به عدد ۸۰ میلیون دوز واردات واکسن برسیم که در این صورت می‌توانیم تقریبا بخش اعظمی از جمعیت هدف‌مان را واکسینه کنیم.

به گزارش ایسنا، دکتر محمدرضا شانه ساز درباره خرید ۳۰ میلیون دوز واکسن کرونا که از سوی رئیس جمهور اعلام شد گفت: درباره واکسن ما از کانال ها و طرق مختلف، هم از مسیر تولید و هم واردات و تامین واکسن مطمئن از منابع معتبر تلاش شبانه روزی کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به هر حال علی رغم تحریم ها و مشکلات نقل و انتقال پول، پیش پرداخت در خصوص اکثر واکسن‌هایی که وارد می‌شود صورت گرفت.

وی با بیان اینکه تاکنون حدود ۲۵ میلیون دوز واکسن وارد کشور شده است گفت: برنامه‌ریزی شده است که بتوانیم ان‌شاءالله حداکثر تا پایان شهریور ۳۰ میلیون دوز واکسن وارداتی داشته باشیم. در عین‌حال یقینا روند افزایش تولید در این فاصله زمانی اتفاق می‌افتد.

شانه ساز گفت: همچنین برنامه‌ریزی شده که تا پایان آبان ماه بتوانیم در مجموع به عدد ۸۰ میلیون دوز واردات واکسن برسیم که در این صورت می‌توانیم تقریبا بخش اعظمی از جمعیت هدف‌مان را واکسینه کنیم. این برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌هایی است که با منابع خارجی انجام شده است. البته همه این موارد مستلزم هماهنگی های متعددی از سوی وزارت امور خارجه است که واقعا پای کار بودند.

رئیس سازمان غذا و دارو درباره واردات واکسن‌ از سوی بخش خصوصی نیز گفت: اکنون اظهاراتی درباره واردات واکسن از سوی بخش خصوصی مطرح می‌شود. باید توجه کرد که تاکنون بیش از ۴۵ معرفی‌نامه به بخش خصوصی دادیم که تنها در یک مورد از سوی یکی از شرکت‌های خصوصی که آن هم سال هاست در زمینه دارو فعال است، توانسته یک‌ میلیون دوز واکسن وارد کند.

وی افزود: شایعاتی که در فضای مجازی در این زمینه منتشر می‌شود و متاسفانه عده‌ای هم بدون اطلاع کافی آنها را بازنشر می کنند واقعا ما را نگران می‌کند و نشان می‌دهد که گویی یک برنامه‌ریزی است که دل مردم را آزرده کند. ما از هیچ تلاشی برای واردات واکسن فروگذار نکردیم. واقعا اولویت اول ما تامین واکسن است و بانک مرکزی هم با همه مشکلات در زمینه تامین ارز به خوبی عمل کرده و هرکجا که واکسن معتبری بوده، توانسته وارد کشور شود.

شانه ساز که در یک برنامه تلوزیونی صحبت می‌کرد، درباره منابع واکسن‌ های وارداتی نیز گفت: واکسن‌ها از همان منابعی است که تاکنون وارد شده است. متاسفم که بگویم از آن جایی که تحریم هستیم و مشکلات فراوانی داریم، بسیاری از منابع ما در خارج از کشور ترجیح می‌دهند که از ذکر نام‌شان خودداری کنیم. به هر حال دشمنان ما که دشمنان بشریت هستند حتی در زمینه تامین واکسن هم علی رغم شعارهایی که دادند، همکاری نمی‌کنند. ما از ذکر نام منابع معذور هستیم، اما تلاش می‌کنیم‌که از همه منابع معتبر واکسن وارد کنیم.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: خیز پنجم کرونا واکسیناسیون واکسن کرونا واردات واکسن کرونا ۳۰ میلیون دوز واکسن واردات واکسن برنامه ریزی واکسن وارد بخش خصوصی تا پایان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۱۶۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ هزار خوابگاه متأهلی تا پایان دولت سیزدهم احداث می‌شود

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از ساخت پنج‌هزار خوابگاه متأهلی دانشجویی تا پایان کار دولت سیزدهم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، محمدعلی زلفی‌گل، امروز_ شنبه، هشتم اردیبهشت _ در حاشیه بازدید از پروژه‌های عمرانی دانشگاه یاسوج، با اشاره به اینکه کنکور امسال در کمال صحت و امنیت برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی هر سال دو بار کنکور برگزار می‌شود، الحمدالله روزهای پنجشنبه و جمعه شاهد برگزاری کنکور سالم و با امنیت کامل بودیم.

وی افزود: در یک منطقه‌ای که به دلیل سیل، مشکل پیش آمده بود، کنکور را تکرار خواهیم کرد و داوطلبان کنکور در این منطقه نگرانی نداشته باشند.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری، گفت: چند مورد مشکل و تخلف در کنکور امسال داشتیم، برخورد لازم انجام و به هیئت مرتبط خود معرفی می‌شوند.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون سه هزار خوابگاه متأهلی در سراسر کشور در دست ساخت است که طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده این تعداد تا پایان دولت سیزدهم به پنج‌هزار خوابگاه می‌رسد.

زلفی‌گل خاطرنشان کرد: واقعیت امر توسعه فیزیکی زیرساخت‌ها از دستور کار خارج شده و افزایش کیفیت زیرساخت‌هایی دانشجویی اولویت کاری وزارتخانه بوده که در این راستا برنامه‌ریزی‌های مدون و منسجمی صورت گرفته است.

وی افزود: خوابگاه دانشجویی یاسوج با زیربنایی دو هزار ۶۲۰ متر مربع در چهار طبقه و ۳۵ واحد ساخته خواهد شد.

کد خبر 748448

دیگر خبرها

  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • فرصتی طلایی برای درخشش در جشنواره فروش بیمه میهن
  • تامین زمین از مولفه‌های مهم در اجرای طرح نهضت ملی مسکن
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ۵ هزار خوابگاه متأهلی تا پایان دولت سیزدهم احداث می‌شود
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶.۲ میلیارد دلار گذشت
  • لزوم جذب مشارکت بخش خصوصی برای اتمام طرح‌های نیمه تمام استان
  • واگذاری ۲ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه‌تمام ایلام به بخش خصوصی