Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،رشید قربانی مدیر کل آموزش و پرورش کردستان در نشست شورای آموزش و پرورش کردستان اظهار داشت: در حال حاضر کمتر از ۴۰ روز به آغاز سال تحصیلی باقی مانده است و قطعا در هر شرایطی آموزش تداوم دارد، بنابراین باید زمینه بازگشایی مدارس به صورت حضوری ترکیبی، نیمه حضوری و با حتی مجازی فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او به آماده سازی مدارس برای اول مهر هم اشاره کرد و گفت: در این زمینه در برخی شهرستان‌ها تعدادی پروژه نیمه تمام وجود دارد که تلاش می‌شود تا اول مهر به نتیجه برسد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با اشاره به ثبت کتاب‌های درسی دانش آموزان گفت: هنوز ۱۵ درصد دانش آموزان سفارش کتب درسی خود را ثبت نکرده اند و انتظار می‌رود این بخش از دانش آموزان به خصوص پایه‌های ورودی در ثبت کتاب‌های درسی تسریع کنند.

قربانی با اشاره به موفقیت دانش آموزان استان در مسابقات و المپیاد‌های علمی گفت: کردستان درمرحله دوم المپیاد نانو با موفقیت ۱۱۴ دانش آموز رتبه اول را کسب کرد و با این موفقیت ۲۲ درصد رتبه‌های مرحله دوم نانو به استان اختصاص یافت.

او گفت: در سایر رشته‌ها پنج نفر از دانش آموزان و در رشته‌های فرهنگی و هنری نیز ۴۶ نفر موفق به کسب مقام برتر شده اند.

جابجایی ۳۰هزار دانش آموز کردستانی با سرویس مدارس

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان هم در این نشست با بیان اینکه یکی از برنامه‌های آموزش وپرورش برای اول مهر هرسال تجهیز سرویس‌های ایاب و ذهاب است، گفت: امسال نیز همانند سال گذشته و با توجه به شیوع ویروس کرونا برنامه ریزی‌های خاصی در این زمینه انجام شده است.

مهدی نامدار با بیان اینکه در صورت حضوری بودن کلاس‌ها پیش بینی می‌شود حدود ۳۰ هزار دانش آموز به سرویس نیاز داشته باشند، افزود: در این راستا یک هزار و ۸۵۵ دستگاه خودرو با سه هزار و ۹۲۷ راننده در نظر گرفته شده است.

او با اشاره به مشکلات پیش روی سرویس‌های مدارس گفت: رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در خودرو‌ها و افزایش قیمت آن و لزوم اخذ رضایت کتبی اولیا از حمله مشکلات پیش رو است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان کمبود فضا‌های آموزشی در تعدادی از شهرستان ها، قدیمی بودن فضا‌های آموزشی استان، ناایمن بودن برخی مدارس، عدم استقبال خیرین از روند مدرسه سازی و نیاز شدید شهرستان‌های مهاجر پذیر را از جمله مشکلات فضا‌های آموزشی اعلام کرد.

نامدار بیان کرد: حدود ۴۸ پروژه آموزشی برای امسال در دست اقدام است که ۸۵ درصد این تعداد حدود ۴۰ مدرسه است و برای اول مهر آماده می‌شود.

واکسیناسیون ۷۴ درصد فرهنگیان

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان نیز با بیان اینکه در حال حاضر ۱۸ هزار و ۷۰۰ نفر از فرهنگیان استان دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند، گفت: این تعداد ۷۴ درصد فرهنگیان استان را شامل می‌شود.

افشین خوشگوار با بیان اینکه حدود ۱۰ درصد هم خارج از کادر ما و در رده سنی خود واکسینه شده اند، اضافه کرد: پیش بینی می‌شود تا ۲۵ مرداد مرحله اول واکسیناسیون فرهنگی به اتمام برسد.

او افزود: براساس برنامه ریزی‌های انجام شده از هفتم تا ۲۰ شهریور مرحله دوم واکسیناسیون فرهنگی به اتمام خواهد رسید.

‌پروژه آموزشی ۹ کلاسه نایسر برای اول مهر آماده می‌شود

معاون مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی کردستان نیز با بیان اینکه مدرسه ۹ کلاسه نایسر مربوط به چند سال پیش است، اما در ۲سال اخیر سه میلیارد ریال اعتبار به آن اختصاص داده شده است.

مصطفی رضایی افزود: در حال حاضر با برآورد انجام شده اتمام این پروژه به ۴۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که در صورت تامین حدود ۲۵ میلیارد ریال آن از منابع استان، مابقی را نیز از مرکز تامین خواهیم کرد.

او با بیان اینکه در حال حاضر بخش آموزشی و کلاس‌های این پروژه تا حدودی آماده شده است، گفت: با تامین اعتبار مورد نظر تلاش می‌شود تا اول مهر این پروژه آماده شود.

استان کردستان حدود ۳۰۰ هزار دانش آموز دارد که در حدود سه هزار. ۸۰۰ واحد آموزشی تحصیل می‌کنند.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش دانش آموز آموزش و پرورش کردستان برای اول مهر دانش آموزان حال حاضر دانش آموز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۱۶۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوستی: تعریف منابع چندگانه اعتباری ضامن پیشرفت پروژه‌های پیشران بوده است

استاندار هرمزگان گفت: تعریف منابع چندگانه اعتباری تصمین موفقیت و پیشرفت پروژه‌های پیشران بوده و امسال نیز همین منابع ترکیبی، پروژه‌ها را به پایان می رسانیم.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، مهدی دوستی استاندار هرمزگان در نشستی با معاونان امور عمرانی و اقتصادی و مدیران مرتبط دستگاه‌های اجرایی مسائل و چالش‌های پروژه‌های پیشران را بررسی کرد و گفت: پایان سال‌جاری تعهدات دولت با اولویت سه حوزه درمان، آب و مسکن به مردم تقدیم می‌شود.

وی راز موفقیت و پیشرفت پروژه ‌های پیشران استان را استفاده از منابع اعتباری ترکیبی دانست و افزود:امسال نیز همین منابع اعتباری در قالب اعتبارات داخلی، مولدسازی، تسهیلات، کمک‌های فنی_اعتباری، اعتبارات سفر دور دوم، سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، کمک‌های خیرین و مسئولیت‌های اجتماعی برای اتمام پروژه‌های اولویت دار استان به خدمت گرفته می شوند.

مهدی دوستی در بررسی جزییات پیشرفت برنامه های پیشران و چالش‌های پیش ‌رو تاکید داشت: مدیران طبق برنامه زمان‌بندی تامین منابع، ایجاد ساختار مدیریت پروژه‌ها و نظارت جدی بر روند اجرایی آن‌ها همچنین گزارش کار را بصورت پیوسته در دستورکار دارند.

گفتنی است در این نشست تکمیل دو بیمارستان ۱۶۰تختخوابی میناب و ۵۳۱تختخوابی ، ۳۰هزار پروژه مسکن ملی و ۵راه دسترسی آن‌ها،تحویل زمین‌های طرح جوانی جمعیت، پیگیری انجام تعهدات شرکت زیرساخت موضوع ترانشه حاجی آباد و پل کنخ، افزایش ظرفیت منجر به تولید آبزی‌پروری، نصب سازه‌های زیستگاه مصنوعی ماهیان،تکمیل و آغاز به کار مراکز بازسازی ذخایر آبزیان، اتمام مراحل زنجیره‌‌های کاغذ، موز، گلخانه‌ها، پرورش جلبک و شتر بررسی شد.

دیگر خبرها

  • اولویت بومی گزینی در استخدام نیروهای آموزش و پرورش بهارستان
  • برگزاری کلاس‌ بازیگری برای دانش‌آموزان تهرانی | نقش‌آفرینی هنرجوها در سریال‌های تلویزیونی
  • برگزاری کلاس‌های بازیگری برای دانش آموزان تهرانی
  • کلاس‌های بازیگری برای دانش آموزان تهرانی
  • دوستی: تعریف منابع چندگانه اعتباری ضامن پیشرفت پروژه‌های پیشران بوده است
  • حمایت از پروژه‌های دانش پژوهی/ همکاری ۸۹ داور برای بررسی فرآیند‌های امسال همایش کشوری آموزش پزشکی
  • جزئیات برنامه‌های آموزش و پرورش برای ارتقای کیفیت نمرات امتحانی از زبان وزیر
  • کیفیت بخشی به مقوله آموزش از اولویت‌های وزارت آموزش و پرورش
  • سنجش ۸۸ درصدی دانش آموزان پایه اول در اردبیل
  • توجه به دغدغه‌های فرهنگیان مورد تاکید جدی است