Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-30@05:58:42 GMT

خبرهای جدید از واردات واکسن

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۱۷۲۱۴

خبرهای جدید از واردات واکسن

دکتر محمدرضا شانه ساز درباره خرید ۳۰ میلیون دوز واکسن کرونا که از سوی رئیس جمهور اعلام شد گفت: درباره واکسن ما از کانال ها و طرق مختلف، هم از مسیر تولید و هم واردات و تامین واکسن مطمئن از منابع معتبر تلاش شبانه روزی کردیم. به هر حال علی رغم تحریم ها و مشکلات نقل و انتقال پول، پیش پرداخت در خصوص اکثر واکسن‌هایی که وارد می‌شود صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تاکنون حدود ۲۵ میلیون دوز واکسن وارد کشور شده است گفت: برنامه‌ریزی شده است که بتوانیم ان‌شاءالله حداکثر تا پایان شهریور ۳۰ میلیون دوز واکسن وارداتی داشته باشیم. در عین‌حال یقینا روند افزایش تولید در این فاصله زمانی اتفاق می‌افتد.

شانه ساز گفت: همچنین برنامه‌ریزی شده که تا پایان آبان ماه بتوانیم در مجموع به عدد ۸۰ میلیون دوز واردات واکسن برسیم که در این صورت می‌توانیم تقریبا بخش اعظمی از جمعیت هدف‌مان را واکسینه کنیم. این برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌هایی است که با منابع خارجی انجام شده است. البته همه این موارد مستلزم هماهنگی های متعددی از سوی وزارت امور خارجه است که واقعا پای کار بودند.

رئیس سازمان غذا و دارو درباره واردات واکسن‌ از سوی بخش خصوصی نیز گفت: اکنون اظهاراتی درباره واردات واکسن از سوی بخش خصوصی مطرح می‌شود. باید توجه کرد که تاکنون بیش از ۴۵ معرفی‌نامه به بخش خصوصی دادیم که تنها در یک مورد از سوی یکی از شرکت‌های خصوصی که آن هم سال هاست در زمینه دارو فعال است، توانسته یک‌ میلیون دوز واکسن وارد کند.

وی افزود: شایعاتی که در فضای مجازی در این زمینه منتشر می‌شود و متاسفانه عده‌ای هم بدون اطلاع کافی آنها را بازنشر می کنند واقعا ما را نگران می‌کند و نشان می‌دهد که گویی یک برنامه‌ریزی است که دل مردم را آزرده کند. ما از هیچ تلاشی برای واردات واکسن فروگذار نکردیم. واقعا اولویت اول ما تامین واکسن است و بانک مرکزی هم با همه مشکلات در زمینه تامین ارز به خوبی عمل کرده و هرکجا که واکسن معتبری بوده، توانسته وارد کشور شود.

شانه ساز که در یک برنامه تلوزیونی صحبت می‌کرد، درباره منابع واکسن‌ های وارداتی نیز گفت: واکسن‌ها از همان منابعی است که تاکنون وارد شده است. متاسفم که بگویم از آن جایی که تحریم هستیم و مشکلات فراوانی داریم، بسیاری از منابع ما در خارج از کشور ترجیح می‌دهند که از ذکر نام‌شان خودداری کنیم. به هر حال دشمنان ما که دشمنان بشریت هستند حتی در زمینه تامین واکسن هم علی رغم شعارهایی که دادند، همکاری نمی‌کنند. ما از ذکر نام منابع معذور هستیم، اما تلاش می‌کنیم‌که از همه منابع معتبر واکسن وارد کنیم./ایسنا

منبع: فردا

کلیدواژه: شانه ساز واردات واکسن واکسن کرونا میلیون دوز واکسن واردات واکسن برنامه ریزی واکسن وارد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۱۷۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی

بنابر اعلام وزارت بهداشت واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کودکان کشور وارد شد.

به گزارش خبرآنلاین، واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

دکتر عرشی - رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

دیگر خبرها

  • شوآف «خودرو‌های برقی» در ایران
  • واردات ۵۰۰ هزار گوشی تلفن همراه در یک ماه
  • واردات ۵۰۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه در یک ماه گذشته
  • در یک ماه گذشته ۵۰۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه واردات شد
  • تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • راهکار توسعه اقتصادی و تقویت منابع ارزی؛ تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • «خالی فروشی» حواله خودرو
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد