Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@00:12:53 GMT

۳۰ درصد جمعیت استان قزوین واکسینه شده اند

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۱۷۲۲۷

به گزارش خبرنگار مهر دکتر پیمان نامدار در جلسه ستاد مقابله و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا که بعد از ظهر شنبه در سالن جلسات شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد اظهار کرد: شیوع ویروس کرونا و سرعت و گستردگی آن مشکلات زیادی را رقم زده است که نمونه آن را می‌توان در کمبود تخت‌های بیمارستانی شاهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به همراهی سپاه و بسیج با کادر درمان بیان کرد: در نشست مشترکی که با فرماندهی سپاه استان قزوین داشته ایم و از اتفاقات خوب کمک تمام قد این عزیزان در مراکز واکسیناسیون در رابطه با موضوعات انضباطی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اذعان کرد: با ورود حجم بیشتری از واکسن و با در اختیار قرار گرفتن فضاهای جدید توان تزریق روزانه ۲۰ هزار واکسن را داریم، غربالگری‌های درب منزل از امروز کلید خورده است که تنها از صبح امروز تا ساعت ۱۲ تعداد ۱۲۰ غربالگری درب منزل را انجام داده اند که در این موضوع هم با همگامی خوب عزیزان در سپاه همراه بوده ایم.

نامدار به مسئله کمبودهای دارویی اشاره کرد و گفت: تمام تلاش ما در جهت تأمین دارو و سرم مورد نیاز به خصوص در مراکز بیمارستانی نتیجه بخش بوده و از سه روز پیش تا کنون این مشکل به صورت کلی حل شده است.

این مسئول توضیح داد: دستور العمل های علمی و پروتکل‌های درمانی در خصوص بیماری کرونا دائماً در حال تغییر است، یکی از داروهای مورد مصرف حدود یک هفته است که از پروتکل‌ها خارج شده و از دستور بیمه هم خارج شده است ولی گاهاً برخی از پزشکان این داروها را برای مریض تجویز می‌کنند و وقتی بیمار در تهیه این دارو با مشکل مواجه شده یک نارضایتی به وجود آمده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی به روند واکسیناسیون در استان اشاره کرد و مطرح کرد: تا امروز ۳۰۰ هزار تزریق واکسن در اینان رقم خورده که حدود ۳۰ درصد از جمعیت را شامل می‌شود و در کشور این آمار ۲۲ درصد است.

وی گفت: علاوه بر محدودیت‌های مسافرت بین استانی به برنامه‌ای برای جلوگیری از سفر افراد به زادگاهشان نیز نیازمندیم، ماناین آسیب را در فصل گیلاس در طارم و الموت دیدیم و لازم است در ایام عاشورا و تاسوعای حسینی که خیلی‌ها به زادگاهشان بازمیگردند در این برهه این اقدام را انجام ندهند.

این مسئول گفت: تزریق واکسن به راننده اینترنتی در روزهای اخیر مطرح شد و باعث افزایش شدید جمعیت در مراکز واکسیناسیون شد، متأسفانه از شهرهای همجوار از جمله تهران و کرج هم برای دریافت واکسن مراجعه شد لذت در حال حاضر کماکان اولویت واکسینه کردن با راننده‌های تاکسی و ارگان حمل و نقل عمومی خواهد بود.

نامدار تصریح کرد: کادر درمان تمام تلاش خود را در این شرایط بحرانی به کار می‌برد و یکی از خواسته‌های ما از اصحاب رسانه این است که در این موضوع ورود کنند و از رویداد اتفاقاتی نظیر هجمه‌های فضای مجازی با توان خود جلوگیری کنند.

وی یادآور شد: بیشترین میزان شیوع کرونا دلتا تجمع در مکان‌های بسته است و در این راستا پیشنهاد ما نظارت دقیق بر اصناف است و مشاغل گروه یک هم به صورت شیفتی و کشیک و نوبتی فعالیت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین در خاتمه خواستار شد: شرایط کنونی برای برپایی طرح‌های مراقبت‌های خانگی به کمک همه دستگاه‌ها خصوصاً در اختیار قرار دادن امکانات خودرویی می‌توانند به ما کمک کنند و همچنین خیرین و Ngo ها و گروه‌های مذهبی می‌توانند پشتیبان ما باشند.

کد خبر 5281290

منبع: مهر

کلیدواژه: شیوع کرونا پیمان نامدار دانشگاه علوم پزشکی قزوین واکسیناسیون کرونا ویروس کرونا محرم 1400 ماه محرم واکسن کرونا بوشهر شیوع کرونا کرمانشاه آمار کرونا عکس استانها مراسم عزاداری گرگان هیئت مذهبی خطبه های نماز جمعه واکسیناسیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۱۷۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند

ایسنا/خراسان رضوی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور از پیشگیری ۴۰ درصدی پوسیدگی دندان دانش‌آموزان با ماده وارنیش فلوراید خبر داد.

حامد جز جلالیان در گفت و گو با ایسنا با اشاره به انجام طرح کشوری فلورایدتراپی دانش‌آموزان در سطح مدارس تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی نیشابور افزود: با تامین ۶۳ هزار وارنیش فلوراید برای دانش‌آموزان ابتدایی ۶ تا ۱۲سال این طرح در سطح مدارس تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی نیشابور آغاز شده است.

وی بیان کرد: با تامین و دریافت وارنیش فلوراید از وزارت متبوع، توزیع وارنیش در تمامی مراکز خدمات جامع سلامت چهار شهرستان (نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان جلگه) تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی نیشابور آغاز شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور  ادامه داد: این طرح به صورت رسمی از هفته اول اردیبهشت‌ماه تمامی بهورزان و مراقبین سلامت با مراجعه به مدارس و با نظارت مستقیم تمامی مراقبین ناظر مراکز و حضور دندانپزشک مراکز خدمات جامع سلامت در مدارس تحت پوشش به صورت روزانه انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: هدف از طرح وارنیش فلورایدتراپی دانش‌آموزان، آموزش بهداشت دهان و دندان به دانش‌آموزان، معاینات مستمر دندانپزشکی و کاهش ۴۰ درصدی پوسیدگی‌ دندان دانش‌آموزان توسط ماده وارنیش فلوراید است.

دو واکسن به برنامه واکسیناسیون متداول کودکان در نیشابور اضافه می‌شود

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور در ادامه اظهار کرد: همزمان با آغاز هفته جهانی ایمن‌سازی ۲۴ تا ۳۰ آوریل مصادف با ۵ لغایت ۱۱ اردیبهشت‌ماه دو واکسن پنوموکوک و روتاویروس به برنامه واکسیناسیون متداول کشوری کودکان اضافه می‌شود.

وی با بیان اینکه واکسن پنوموکوک به شکل تزریقی و واکسن روتا به صورت خوراکی است، ادامه داد: واکسن پنوموکوک مهمترین راه پیشگیری از بیماری های عفونی ناشی از این میکروب از جمله عفونت ریه، عفونت مغزی یا مننژیت، عفونت گوش، قلب، خون، استخوان و سینوزیت است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور اذعان کرد: سالیانه از حدود ۵۰ هزار عفونت‌ شدید پنوموکوکی با تزریق واکسن پنوموکوک پیشگیری می‌شود که کاهش مصرف آنتی بیوتیک و کاهش بروز  مقاومت آنتی بیوتیکی را در پی دارد.

وی با بیان اینکه بر اساس مصوبه کمیته کشوری ایمن‌سازی این واکسن در سنین ۲ ، ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود در خصوص واکسن روتا گفت: واکسن روتاویروس نیز که از اسهال‌های شایع در کودکان پیشگیری می‌کند  به صورت خوراکی در سه نوبت ۲، ۴ و ۶ ماهگی مصرف می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی دندان پیشگیری می‌کند
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند
  • کشف و جمع آوری ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته در شهرستان بیرجند
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • حجاج ابهری و خدابنده‌ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • آغاز رویداد جایزه جوانی جمعیت
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد