Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-06@19:26:41 GMT

آتش سوزی در کوهستان دراک شیراز مهار شد

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۱۷۵۴۸

آتش سوزی در کوهستان دراک شیراز مهار شد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمد هادی قانع رییس سازمان آتش نشانی شیراز در بیان جزییات حادثه آتش سوزی کوه دراک، اظهار داشت: آتش‌سوزی ارتفاعات کوهستان دراک شیراز که ساعت ۱۸:۵۷ دقیقه عصر امروز ۲۳مرداد ماه ۱۴۰۰ از قسمت‌های مرتفع کوهستان آغاز شد بخش‌هایی از کوهستان را در برگرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اظهار کرد: به محض اطلاع از آتش‌سوزی، به قید فوریت آتش نشانان با تجهیزات کامل اطفایی در محل حاضر شده و هماهنگی‌های لازم برای اطفاء حریق انجام شد.

قانع عنوان کرد: ۴۰ آتش نشان از هفت ایستگاه عملیاتی به همراه نیرو‌های مردمی و بسیج از عصر امروز در محل حادثه مستقر و در جهت کنترل این آتش سوزی گسترده بی وقفه تلاش کردند.

رییس سازمان آتش‌نشانی شیراز تصریح کرد: با توجه به گستردگی آتش در ارتفاعات وزش باد شدید در ارتفاعات، کار کنترل و اطفا حریق برای نیرو‌های امدادی سخت شده بود، ولی تلاش بی وقفه آتش نشانان و نیرو‌های مردمی و بسیجیان در ارتفاعات و مسیر‌های صعب العبور کوهستان مهار و اطفای کامل این حریق را به دنبال داشت.

او تاکید کرد: تیم‌های امدادی با ادوات نفری و به صورت پیاده در جهت کنترل شعله‌های آتش اقدام کردند.

گفتنی است هم اکنون حریق به طور کامل اطفا و عملیات لکه گیری، جهت اطمینان از شعله ور نشدن مجدد حریق در حال انجام است.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حوادث فارس آتش نشانی شیراز آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۱۷۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قصور برخی مسئولان در جریان آتش‌سوزی امامزاده ابراهیم شفت احراز شد + جزئیات

به گزارش همشهری آنلاین،‌ حجت الاسلام و المسلمین صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری استان گیلان از برخورد دستگاه قضایی با مقصرین حادثه آتش سوزی امام زاده ابراهیم شفت و مدیران و مسئولان خاطی در این منطقه خبر داد.

وی با بیان اینکه قصور و کوتاهی برخی مسئولان در این حادثه محرز شده است، افزود: دستگاه قضایی با مدیرانی که ترک فعل نموده و اهمال آنان گسترش آتش سوزی و تضییع حقوق مردم را در پی داشت برخورد قاطع خواهد کرد.

رئیس شورای قضایی گیلان با تاکید بر اینکه آسیب و خسارت‌های زیادی به مردم منطقه وارد شده، گفت: مسئولان باید در اسکان و کمک‌رسانی حادثه دیدگان از حداکثر امکانات استفاده کنند.

حجت اسلام صادقی با اشاره به اینکه در اولین ساعات این حادثه، دادستان شهرستان شفت در محل حاضر و دستورات اولیه قضایی را صادر کرد، گفت: در مرکز استان نیز با تشکیل جلسه برضرورت پیگیری مجدانه شناسایی علت حادثه و برخورد با عوامل آن تاکید شد.

وی با ابراز تاسف از حریق منطقه امام زاده ابراهیم شفت، از تلاش‌های هلال احمر، اورژانس و تمامی نهادهایی که در اطفای حریق و ساماندهی مصدومان تلاش کردند قدردانی کرد.

کد خبر 849449 منبع: فارس برچسب‌ها آتش‌ سوزی خبر مهم

دیگر خبرها

  • آتش سوزی در خیابان لاله‌زار تهران
  • مهار حریق در ساختمان ۴ طبقه شهرک پردیسان
  • جزئیات بیشتر از آتش‌سوزی روستای گیلان
  • جزئیات بیشتر از آتش‌سوزی امامزاده ابراهیم شفت
  • نجات جان ۱۵ نفر در آتش‌سوزی مجتمع مسکونی در قم
  • آتش سوزی آشپزخانه در محله مفتح اطفا شد
  • آتش سوزی ۲ واحد تجاری و مسکونی در گیلان
  • قصور برخی مسئولان در جریان آتش‌سوزی امامزاده ابراهیم شفت احراز شد + جزئیات
  • آغاز نقشه برداری واحدهای آسیب دیده از حریق امامزاده ابراهیم
  • ثبت زندگی سلاطین کوهستان در ارتفاعات برفی سوادکوه + فیلم