Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: با تصویب وزارت علوم عناوین رشته‌های مهندسی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور به مهندس حرفه‌ای تغییر یافت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از دانشگاه فنی و حرفه‌ای، ابراهیم صالحی عمران گفت: بر اساس طرح آمایش رشته‌های تحصیلی در دانشگاه، رشته شبکه‌های کامپیوتری در دوره کاردانی، رشته‌های تحصیلی مهندسی حرفه‌ای مکانیک، موتورهای دریایی، مهندسی حرفه‌ای مکاترونیک، مهندسی حرفه‌ای فناوری اطلاعات، مدیریت بیمه، مدیریت صنعتی و مدیریت بازرگانی در دوره کارشناسی ناپیوسته و رشته‌های تحصیلی مهندسی حرفه‌ای کامپیوتر و حسابداری در مقطع کارشناسی پیوسته به رشته‌های تحصیلی این دانشگاه افزوده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره بر اینکه ۱۷۰ رشته محل جدید در مقطع کاردانی، ۱۲۲ رشته محل جدید در مقطع کارشناسی ناپیوسته و ۶۵ رشته محل جدید کارشناسی پیوسته در این دانشگاه ایجاد شده است از ظرفیت پذیرش ۲۱۰۰۰۰ دانشجو در ۲۴۶۵ رشته محل در ۱۷۹ دانشکده و آموزشکده فعال کشور خبر داد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای خاطرنشان کرد: از این تعداد ۱۳۷۹۵۰ دوره کاردانی و۷۲۴۰۰ دوره کارشناسی ناپیوسته و پیوسته است.

صالحی عمران ادامه داد: از سال جاری عناوین رشته‌های مهندسی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور با تصویب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و بر اساس استانداردهای بین‌المللی به منظور هم پوشانی با برنامه جامع نظام صلاحیت حرفه‌ای و آموزش‌های عالی مهارتی به مهندس حرفه‌ای تغییر یافته است.

وی افزود: همچنین در راستای ترویج و اعتبار بخشی به این عنوان و بهره‌مندی فارغ‌التحصیلان این رشته‌ها از مزایای کامل عضویت در نظام مهندسی شامل (طراحی، نظارت و اجرا) جلسات مشترک برنامه‌ریزی با وزارتخانه‌های مسکن و شهرسازی و صنایع و معادن کشور برگزار شده است.

کد خبر 514566

منبع: ایمنا

کلیدواژه: رشته های مهندسی بهترین رشته های مهندسی وزارت علوم وزارت علوم تحقیقات و فن آوری دانشگاه فنی و حرفه ای شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق دانشگاه فنی و حرفه ای رشته های تحصیلی مهندسی حرفه ای رشته محل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۱۷۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پشت پرده تربیت نیروی فیزیوتراپی در دوره‌های کوتاه مدت

به گزارش خبرگزاری مهر، پرهام پارسانژاد، نسبت به تبلیغ دروغ دانشگاه آزاد و عوام فریبی و سوءاستفاده از تقاضای بسیار زیاد جوانان جویای کار انتقاد کرد و گفت: در حالی که فیزیوتراپی یکی از رشته‌های علوم پزشکی است و دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور فقط از طریق کنکور سراسری در این رشته دانشجو می‌پذیرند، دانشگاه آزاد در اقدامی کاملاً تجاری و عوام فریبانه با سوءاستفاده از تقاضای بالای تحصیل و کار جوانان در این رشته و به رغم اعلام معاونت فرهنگی و اجتماعی ریاست جمهوری، معاونت حقوقی وزارت بهداشت و معاونت فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی کشور مبنی بر غیرقانونی بودن آن، طی دوره‌های کوتاه مدت در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای تابعه خود، فیزیوتراپیست تربیت می‌کند.

دبیر انجمن فیزیوتراپی ایران افزود: مدارک صادره هیچ‌گونه وجاهت قانونی ندارند و به هیچ وجه مجوزی برای اشتغال افراد صاحب مدرک در امر درمان بیماران نیستند و تنها میلیون‌ها تومان سرمایه جوانان بیکار و خانواده‌های آنها را به جیب دانشگاه آزاد سرازیر می‌کند.

کد خبر 6088839 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • پشت پرده تربیت فیزیوتراپیست در دوره‌های کوتاه مدت
  • پشت پرده تربیت نیروی فیزیوتراپی در دوره‌های کوتاه مدت
  • عجیب‌ترین رشته‌های دانشگاهی / از زامبی شناسی تا مدیریت دوشیدن شیرگاو
  • رشته مهندسی اینترنت اشیا در دانشگاه آزاد قوچان راه اندازی شد
  • پیشنهاد تغییر نام دانشگاه «فنی حرفه‌ای» به «مهارت» قابل پیگیری است
  • پذیرش بدون آزمون در دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران
  • دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو پذیرش می‌کند
  • حسینی: تغییر نام دانشگاه از فنی حرفه‌ای به دانشگاه ملی مهارت پیشنهادی موجه و قابل پیگیری است
  • تلاش اساتید دانشگاه فنی و حرفه‌ای در جهت تحقق شعار «ارزش‌مدار، کارآفرین و ثروت‌ساز» باشد/ تغییر نام دانشگاه از فنی حرفه‌ای به دانشگاه ملی مهارت پیشنهادی موجه و قابل پیگیری است
  • هشدار برای تغییر تعادل جنسیتی دانشگاه‌ها