Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@14:46:35 GMT

۱۸ بیمار کرونایی در گنبدکاووس جان باختند

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۱۷۷۰۱

۱۸ بیمار کرونایی در گنبدکاووس جان باختند

به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالقدیر کریمی شنبه شب به مناسبت ۱۷ مرداد بزرگداشت روز خبرنگار و در نشست با خبرنگاران گنبدکاووس که به‌صورت مجازی (برخط) برگزار شد، آمار بیماران کرونایی بستری در مراکز درمانی این شهرستان را ۴۴۲ نفر اعلام کرد و اظهار داشت: ۴۹ بیمار کرونایی امروز از بیمارستان‌ها ترخیص و ۶۸ بیمار جدید نیز پذیرش شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکیدبر ضرورت رعایت جدی پروتکل‌های بهداشتی مانند استفاده از ماسک و حفظ فاصله اجتماعی توسط عموم مردم گنبدکاووس، افزود: هم اکنون ۵۳ بیمار کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های این شهرستان نگهداری می‌شوند و ۴۰ بیمار بدحال نیز در انتظار خالی شدن تخت برای پذیرش در این بخش هستند.

کریمی با قدردانی از همکاری اصناف گنبدکاووس در اجرای محدودیت‌های مورد نظر ستاد ملی کرونا برای شهرهای با وضعیت قرمز، اضافه کرد که ۶۵ تا ۷۰ درصد بازاریان این شهرستان ستاد کرونا را در اجرای محدودیت‌ها همراهی می‌کنند و تیم‌های بازرسی در سطح بازار نظارت جدی برای استفاده از ماسک توسط فروشندگان و خریداران حاضر در بازار دارند. 

فرماندار ویژه گنبدکاووس ادامه داد: با توجه به اعلام ستاد ملی کرونا در این شهرستان نیز همانند سایر نقاط کشور از صبح روز دوشنبه هفته جاری تا ۳۰ مرداد فعالیت تمام گروه‌های شغلی به غیر از گروه یک تعطیل خواهد بود و تردد در مبادی ورودی و خروجی استان‌ها نیز ممنوع است.

وی با اشاره به اعزام تیم ۴۲ نفره کادر درمان بهداری نیروی زمینی سپاه پاسداران برای کمک به حوزه درمان گنبدکاووس در خدمات رسانی به بیماران کرونایی، گفت: تلاش داریم با استفاده از ظرفیت‌های استانی، شهرستانی و نیکوکاران برخی کمبودها در تامین اکسیژن مورد نیاز بیمارستان‌ها تا چند روز آینده برطرف شود.

کریمی با تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری امام حسین(ع)، داشت که هیات‌های مذهبی برای حفظ سلامت مردم در شرایط کرونایی تنها مجاز به برگزاری مراسم عزاداری در فضای باز و به مدت ۲ ساعت با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی هستند و نظارت تیم‌های بازرسی ستاد کرونا گنبدکاووس از امشب بر فعالیت هیات‌های مذهبی، تشدید خواهد شد.

وی ادامه داد: گنبدکاووس ۱۰۰ هیات مذهبی دارد که ۷۵ هیات‌ در ماه محرم امسال مراسم عزاداری برگزار کردند که رصدها نشان می‌دهد، درصد انحراف آنها در رابطه با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا نسبت به دیگر شهرستان‌های استان کمتر است.

فرماندار ویژه گنبدکاووس همچنین تعیین گروه‌های سنی یا طیف‌های اجتماعی خاص برای دریافت واکسن کرونا را در حوزه اختیارات ستاد ملی کرونا و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دانست و گفت: با توجه به انجام واکسناسیون گروه‌های سنی بالای ۴۰ سال در برخی شهرستان‌های گلستان، طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان از امروز گروه‌های سنی بالای ۴۰ سال در این شهرستان نیز می‌توانند واکسن کرونا دریافت کنند.

کریمی با اشاره به مشکل قطعی برق در گنبدکاووس افزود: تابستان امسال مشکل جدی تامین برق در سراسر کشور وجود داشت که در چند روز آینده با کاهش گرمای هوا و تمهیدات اتخاذ شده در سطح کشور تا حدودی مشکل قطعی برق شهرستان کاهش می‌یابد.

وی در رابطه با مشکلات تامین آب آشامیدنی در گنبدکاووس اضافه کرد: طی یک ماه گذشته با تلاش مدیریت حوزه آب شهرستان و همکاری حوزه برق در بحث خاموشی‌ها و وارد مدار کردن چندین چاه غیر دولتی بخشی از مشکل کمبود آب شرب برطرف شد و برای نخستین بار در طول پنج سال گذشته امسال ۷۵۰ میلیارد ریال برای تامین ملزومات آبرسانی بهتر در سال آینده، احیا، بازسازی و افزودن چاه‌های جدید تامین آب شرب، اعتبار در نظر گرفته شد.

کریمی همچنین با تبریک روز خبرنگار به فعالان عرصه خبر و رسانه، از حمایت و همراهی خبرنگاران گنبدکاووس در حل دغدغه‌های مردم به ویژه کمک به ستاد کرونا برای روشنگری جامعه نسبت به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و همراه کردن نیکوکاران و تشکل‌های مردم نهاد با حوزه بهداشت و درمان قدردانی کرد.

فرماندار ویژه گنبدکاووس تصریح کرد: اصحاب خبر و رسانه در این شهرستان از هر طیف و یا گروه سیاسی در فضای صمیمی و دوستانه دغدغه‌های مردم را به گوش مسوولان می‌رسانند و تمامی نقدهایی که به دستگاه‌های اجرایی دارند، سازنده همراه با احترام و رعایت انصاف است.

به گزارش ایرنا، در این مراسم که رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گنبدکاووس نیز حضور داشت، برخی خبرنگاران این شهرستان نقطه نظرات و سوالات خود را مطرح کردند.

وضعیت شیوع کرونا در گنبدکاووس با ۳۷۵ هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان بزرگ استان گلستان از ۱۲ تیرماه امسال قرمز شد.

برچسب‌ها گنبدکاووس ویروس کرونا روز خبرنگار گلستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گنبدکاووس ویروس کرونا روز خبرنگار گنبدکاووس ویروس کرونا روز خبرنگار گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۱۷۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مکمل‌های طرح نور در نهادهای فرهنگی اجرا شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام یوسف جمالی ظهر یکشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان بوشهر اظهار داشت: از نیروی انتظامی برای اجرای طرح موفق «نور» تقدیر و تشکر می‌شود و باید مکمل‌های این طرح در مجموعه‌ها و نهادهای فرهنگی اجرا شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بوشهر بیان کرد: اقناع سازی نسل جوان و نوجوان در مباحث فرهنگی ضروری است و باید جوان ما از لحاظ فکری اقناع شود.

وی با اشاره به برنامه‌های ستاد دهه کرامت گفت: دهه کرامت باید همه پای کار باشند و برنامه‌های خود را به ستاد استانی ارسال کنند.

در اولین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان بوشهر با حضور رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان و فرماندار بوشهر از فرمانده نیروی انتظامی شهرستان با اهدای لوحی از فعالیت مجموعه فراجا و اجرای طرح نور تقدیر شد.

کد خبر 6091288

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی ۲۳۰ شعبه أخذ رأی در مرحله دوم انتخابات گنبدکاووس
  • پیش‌بینی ۶۶۹ صندوق در أخذ رأی برای حوزه انتخابیه کرج
  • مکمل‌های طرح نور در نهادهای فرهنگی اجرا شود
  • مشارکت شهرداری در احداث یادمان شهدای جاویدالاثر تکاب
  • ۳۱۰ نفر در حوادث مربوط به موتورسیکلت در شهر مشهد جان باختند
  • گنبدکاووس آماده برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی است
  • برگزاری ۳۸۱ یادواره در شهرستان کهگیلویه / استقبال از اجلاسیه شهدا
  • ۲ کارگر حین عملیات لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی شیراز جان باختند
  • فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شدند
  • گاندو‌ها در برابر تراکتور باختند