Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: با افزایش 230 تخت جدید به ظرفیت بستری در بیمارستانهای استان تلاش می کنیم خدمت رسانی به بیماران کرونایی متوقف نشود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ پیمان نامدار در جلسه ستاد کرونای استان قزوین که عصر شنبه در استانداری برگزار شد اظهارداشت: با توجه به بحرانی شدن اوضاع بیماری در استان و تعطیل شدن ادارات و اصناف در روزهای آینده بسیار نگرانیم عده ای با عادی انگار به زادگاههای خود به الموت سفر کنند و این مناطق را دچار آلودگی و بحران بیشتر کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: در ایام عزاداری محرم برخی به مناطق الموت قصد سفر دارند که از ستاد کرونا انتظار داریم با ممنوع کردن این سفرها از پیک بیماری خطرناک در مناطق یاد شده جلوگیری کنند چون تازه از مشکلات فراگیر آن رها شده ایم.

نامدار تصریح کرد: امروز با یک اعلام اشتباه از سوی وزارت بهداشت بیش از دو هزار نفر از رانندگان اسنپ برای تزریق واکسن به مراکز استان مراجعه کردند که به دلیل این که در سایت پیش بینی نشده بود دچار ازدحام جمعیت شدیم اما بسرعت آن را مدیریت کردیم.

رسانه ها خدمات کادر بهداشتی را زیر سوال نبرند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین یادآورشد: از رسانه ها انتظار داریم در کنار ما باشند و کمک کنند تا مشکلات را حل کنیم و نباید برای کمبود یک پتو و یا تخت جنجال به پا شود و در رسانه ها وانمود شود که کوتاهی صورت گرفته است.

وی بیان کرد: مدتی است همه امکانات دانشگاه، هلال احمر، ارتش، بسیج، فرهنگیان و دانشگاه آزاد را بسیج کرده ایم و هر فضایی که امکان تجهیز به تخت را دارد استفاده کرده ایم تا بیماری در نوبت نماند اما روند صعودی بسیار سریعتر از امکانات ما حرکت می کند و دیگر ظرفیتی نیست که مورد بهره برداری قرار نگیرد.

نامدار اضافه کرد: ارسال پیامک های تقلبی، روند صعودی بیماری، بی توجهی مردم به رعایت پروتکل ها مشکلات ما را مضاعف کرده و در این شرایط اگر کمبودهایی که ما هم قبول داریم وجود ارد اما از توان ما خارج است نباید در زمانی نا مناسب رسانه ای شود و تاب آوری ما را تضعیف کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین یادآورشد: برخی فکر می کنند فقط تامین تخت می تواند مشکلات را حل کند در حالی که در کنار تخت باید اکسیژن، تابلوی برق، فضای مناسب، کادر درمانی و پرستاری هم بسرعت تامین شود و در این وضعیت واقعا این کار بسیار سنگین و گاهی نشدنی است.

وی بیان کرد: تلاش کرده ایم سرعت واکسیناسیون را بالا ببریم و در حال حاضر با تزریق واکسن بیش از 300 هزار نفر میانگین استان به 25 درصد و بالاتر از میانگین کشوری رسیده است.

نامدار افزود: با بسیج همه امکانات در حال حاضر روزانه 20 هزار دز واکس صورت می گیرد و روند آرام و عادی در مراکز تجمیع و تزریق داریم و اگر مردم همکاری کنند این روند بهتر هم خواهد شد.

افزایش 230 تخت در هفته گذشته

وی گفت: در مدت 5 روز گذشته بیش از 230 تخت به مجموعه ظرفیت بیمارستانی استان اضافه شده تا هیچ بیمار کرونایی از خدمات باز نماند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین یادآورشد: علیرغم این که همچنان به ظرفیت تخت های استان اضافه می کنیم اما به طور میانگین روزانه 50 تا 60 بیمار جدید داریم که باید برای آنها تدبیر کنیم و تداوم این وضعیت بسیار شکننده و نگران کننده است.

وی از شهروندان خواست در رعایت پروتکل های بهداشتی جدی باشند و افزود: بدون توجه به پروتکل ها نمی توان امید به بهبودی شرایط را داشت لذا انتظار داریم ضمن ماسک زدن و توجه به فاصله گذاری اجتماعی از عادی انگاری جدا خودداری کنند و اجازه ندهند پیک جدید ویروس آسیب بیشتری به شهروندان وارد کند.  

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: علوم پزشکی قزوین پیمان نامدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۱۷۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم توجه به پیوست فرهنگی و رسانه‌ای جهت اجرای شعار سال

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از حلقه‌های مفقوده جهت اجرای شعارهای سال توجه نکردن به پیوست فرهنگی و رسانه‌ای بود.

امین درخشان در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: یکی از حلقه‌های مفقوده شعارهای سال در همه سنوات که از طرف دستگاه ها و سازمانهای مرتبط با شعار سال کمتر مورد توجه قرار می‌گرفت پیوست فرهنگی و رسانه ای بود.

وی اظهارکرد: از جمله راه‌های تحقق شعار سال داشتن نگرش فرهنگی، پیوست رسانه‌ای و بهره‌مندی از ظرفیت‌های فرهنگی و به ویژه رسانه ای است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: باید از همه ظرفیت‌های مردمی که در آن، مردم می‌توانند به مسئله جهش تولید و رونق تولید کمک کنند، بهره ببریم.

وی ادامه داد: هرگاه و در هر عرصه‌ای و در هر زمینه‌ای از ظرفیت‌های مردمی و مشارکت مردم استفاده کردیم توفیقات مهمی حاصل شد بنابراین مشارکت مردم در تحقق جهش تولید باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: یکی از اولین دستگاههایی که در سال جاری شعار سال را مورد توجه قرار داده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بود که نخستین نشست شورای اطلاع رسانی استان را با موضوع استفاده از ساز و کارهای رسانه ای برای تحقق جهش تولید با مشارکت مردم برگزار کرده ایم.

درخشان تاکید کرد: نیاز است که ظرفیت رسانه های استان در راستای تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم از سوی دستگاههای مختلف مورد توجه قرار گیرد. مقرر شد در قالب شورای اطلاع رسانی برای تحقق شعار سال، ارتباط مستمر با اصحاب رسانه و خبرنگاران برقرار باشد.

وی بیان کرد: در تولیدات فاخر فرهنگی و هنری به مسأله بهره مندی از ظرفیت مردمی در تحقق جهش تولید توجه خواهیم کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • محدودیتی در خرید مرغ مازاد تولیدی استان قزوین وجود ندارد
  • نمره صفر رئیس شورای شهر به سازمان فرهنگی شهرداری قزوین
  • ظرفیت های مردمی در اجرای طرح نماد بکارگیری شود
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • تذکرات لازم در زمینه انتصابات را به شهردار قزوین داده ایم
  • ظرفیت‌های مردمی قزوین در اجرای «طرح نماد» به‌کارگیری شود
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • لزوم توجه به پیوست فرهنگی و رسانه‌ای جهت اجرای شعار سال
  • بهره مندی ۶۸ روستای قزوین از نعمت گاز طبیعی
  • واکسیناسیون موثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقاء سلامت