Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با حضور رییس جمهوری و همه اعضا برگزار و تصمیمات مهمی در جهت تشدید نظارت‌ها و اعمال محدودیت‌ها اعم از تعطیلی عمومی ادارات دولتی و خصوصی و اصناف و مشاغل و همچنین ممنوعیت‌های تردد بین استانی اتخاذ شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، در جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا پس از ارائه گزارش‌های وزارت بهداشت و درمان و قرارگاه عملیاتی در خصوص وضعیت بیماری در کشور و همچنین اقدامات انجام شده برای کنترل و مهار بیماری و همچنین روند اجرای برنامه واکسیناسیون این نکته مورد اشاره قرار گرفت که سطح عمومی رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور به عدد بسیار نازل ۳۸ درصد رسیده که در صورت عدم مداخله جدی با این روند رعایت پروتکل‌ها خیز پنجم کرونا قابل کنترل نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اهم مصوبات ستاد ملی کرونا در جلسه امروز شنبه به این شرح است:

اجرای دستورالعمل‌ها و حمایت از کادر درمان

۱-۱- ایجاد عزم همگانی و ملی و اقناع افکار عمومی با تبیین واقعیت‌های موجود در کشورهای مختلف. جهان با بهره گیری از فضای رسانه‌ای کشور و گروه‌های مرجع، برای همراهی و همکاری هر جه بهتر جهت اجرای دستورالعمل‌ها و مصوبات ستاد ملی.

۲-۱- پرداخت معوقات و مطالبات کادر بهداشت و درمان به صورت ویژه و با قید اولویت با تأمین اعتبار از ناحیه سازمان برنامه و بودجه و سهم دانشگاه‌های از محل خدمات بیمه‌ای.

۳-۱- پیگیری ترمیم منابع انسانی کادر درمان با استفاده از ظرفیت‌های هلال احمر، نیروهای مسلح و نیروهای مردمی بسیج با همکاری بین بخشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و هلال احمر، ستاد کل نیروهای مسلح و بسیج.

۴-۱- تسریع در اجرای واکسیناسیون عمومی با افزایش واردات و تولید و کوتاه کردن فرایند انجام کار، به گونه‌ای که واردات ۶۰ میلیون دوز واکسن در اسرع وقت انجام شود.

۵-۱- داروهای مورد نیاز بیماران کرونایی بین داروخانه‌های بیشتری توزیع شود، به گونه‌ای که مردم در ۴۸ ساعت آینده و بعد از آن بتوانند بدون دغدغه و بدون تشکیل صف، داروهای مورد نیاز را تهیه

نمایند .۶-۱- سازمان‌ها، ادارات، اصناف و تمام بخش‌های دولتی و خصوصی سازوکار لازم برای کاهش مراجعات مردمی را با بهره گیری از فضای دیجیتال، عملی و اجرایی نمایند.

۷-۱- اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی، اعم از استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی، تعطیلی تجمعات و … به صورت جدی پیگیری و با قاطعیت اجرا و نظارت شود.

۸-۱- اجرای طرح شهید سلیمانی با همکاری نیروهای مسلح و بسیج با جدیت پیگیری شود.

تعیین و تدوین ضمانت اجرا برای مصوبات ستاد ملی کرونا از جمله موضوعات مهم مورد تاکید در این جلسه بود و همچنین ضرورت برخورد جدی با ناقضان پروتکل‌های بهداشتی مورد اشاره قرار گرفت.

در جلسه امروز همچنین تقویت مدیریت ستادهای استانی و تفویض اختیارات برای تصمیم گیری در مواقع لزوم توسط استانداران در محدوده استان تحت مدیریت خویش برای اعمال قانون و مقررات و منع ترددهای بین شهری در هر استان مورد تاکید و تصویب قرار گرفت.

در زمینه حمایت از اصناف و مشاغل خسارت دیده از کرونا و جبران خسارت‌ها همچنین تهیه بسته حمایتی جدید برای اصناف و کسب و کارهایی که بیشترین خسارت را از محل شیوع بیماری متحمل شده‌اند بحث و تصمیم گیری شد.

در جلسه امروز همچنین بر اعمال نظارت قاطع و جدی بر تعطیلی اصناف و مشاغل همچون رستوران‌ها و قهوه خانه‌ها، تالارهای پذیرایی، سالن‌های سینما و تئاتر، پاساژها و بازارهای سربسته، شهربازی و باغ وحش‌ها، پارک‌ها و تفرجگاه‌ها، نمایشگاه‌های عمومی و تخصصی و.. در شهرهای قرمز و نارنجی تاکید شد.

در این جلسه همچنین با توجه به تصمیم گیری برای تعطیلی ادارات عمومی و خصوصی و اصناف و مشاغل از روز دوشنبه ۲۵ مردادماه تا شنبه ۳۰ مرداد ماه، همه مشاغل به جز گروه یک مشاغل طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌های بیماری کرونا تعطیل خواهند بود.

در جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا همچنین با اشاره به ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) و در پیش بودن روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی، بر ممنوعیت برگزاری هرگونه مراسم عزاداری در اماکن سربسته تاکید شد و همچنین دسته روی و جابجایی هیأت‌ها ممنوع اعلام شد.

در این جلسه همچنین اعمال محدودیت شدید در تردد حمل و نقل عمومی و خودروهای شخصی و نظارت دقیق بر اجرای این ممنوعیت مورد تاکید جدی قرار گرفت و با اشاره به اینکه کلیه مجوزهای صادره برای ترددها از سوی دستگاه‌ها باطل شده است، نیروی انتظامی موظف شد با جدیت و قاطعیت نسبت به مسدود کردن ورودی و خروجی شهرها و جلوگیری از هرگونه تردد بین استانی اقدامات لازم را از ساعت ۱۲ روز یکشنبه تا نیمه شب جمعه ۵ شهریورماه اقدام نماید.

کد خبر 514582

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا ویروس هیئت دولت مصوبه هیئت دولت جلسه هیئت دولت دفتر هیئت دولت اعضای هیئت دولت سید ابراهیم رئیسی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق اصناف و مشاغل جلسه امروز قرار گرفت ستاد ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۱۷۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور رئیس‌ جمهور برای اختصاص ۲۰۰ خودرو به کتابخانه سیار

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، گفت: بر اساس دستور اخیر رئیس‌ جمهور، ۲۰۰ خودرو جهت اختصاص به کتابخانه سیار در نظر گرفته شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، مهدی رمضانی بعد از ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه که در سالن جلسات کتابخانه امام خامنه‌ای در این شهر برگزار شد، از وجود 3800‌ کتابخانه در کشور خبر داد و اظهار داشت: از این تعداد یک هزار کتابخانه مشارکتی و خصوصی و مابقی زیر نظر نهادها است.

وی با اشاره به اینکه از لحاظ تعداد کتابخانه‌ها و دسترسی جزو 20 کشور برتر دنیا هستیم، گفت: در منطقه جایگاه اول، در آسیا جزو 5 کشور نخست و در جهان اسلام نیز وضعیت خوبی داریم.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با بیان اینکه در دنیا کنابخانه‌ها همچون در چین دولتی و در اروپا مردمی اداره می‌شود، تصریح کرد: در کشور خودمان نیز نهاد غیرعمومی دولتی هستیم تا بلکه بتوانیم از ظرفیت خیرین و مردم استفاده کنیم، کما انیکه اکنون نیز نقش ویژه‌ای دارند.

وی با اشاره به اینکه سیاست دولت اتمام پروژه‌های نیمه تمام است، افزود: در این دولت بسیاری از پروژه‌ها و کتابخانه‌ها که از دولت قبل ناتمام مانده بود، تکمیل شد.

رمضانی "دسترسی آسان و برقراری عدالت فرهنگی" را شعار دولت خواند و بیان کرد: راه‌اندازی کتابخانه‌های سیار یکی از زمینه‌های تحقق این هدف است، ابتدای دولت 26 کتابخانه سیار در کشور وجود داشت که اکنون به 50 کتابخانه رسیده است.

عضویت 10 میلیون نفر ایرانی در کتابخانه‌ها

وی با اشاره به اینکه 10 میلیون نفر از جمعیت کشور عضو کتابخانه‌ها هستند، اما کمتر از 3 میلیون نفر تراکنش دارند، عنوان کرد: اخیرا بر اساس دستور رئیس‌ جمهور مقرر شده که 200 خودرو به این حوزه اضافه و بعد از تجهیز شدن، به صورت سیار در اختیار مردم قرار گیرد.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از پیگیری اختصاص زنگ مطالعه ویژه دانش‌آموزان خبر داد و خاطرنشان کرد: این طرح ابتدا به صورت منطقه‌ای و سپس به صورت کشوری اجرا خواهد شد، د این زنگ مهارت خواندن و سیر مطالعاتی دنبال می‌‌شود.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون 700 محفل در کشور در حال فعالیت است،بیان کرد: امکان دسترسی مردم به کتابخوانی بیشتر خواهد شد.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در پایان با عنوان به اینکه  10 شهر استان فاقد کتابخانه است، یادآور شد: نهاد کتابخانه‌ها ردیف بودجه اعتباری برای احداث مکان ندارد که امیدواریم دستگاه‌های دیگر ما را همراهی کنند.

انتهای پیام/481/

دیگر خبرها

  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید
  • مهار سیلاب‌ با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر + فیلم
  • مهار ۸۰ درصد از سیلاب‌ها با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر+ فیلم
  • مسئولان روش‌های مشارکت مردم در تحقق شعار سال را تبیین کنند
  • بررسی طرح ساماندهی المپیاد‌های دانش‌آموزی
  • طرح کتابخانه‌های بدون کتاب در کشور اجرا شده است/ بی مهری نسبت به کتابخانه‌های عمومی کردستان
  • دستور رئیس‌ جمهور برای اختصاص ۲۰۰ خودرو به کتابخانه سیار
  • تشریح مصوبات جلسه هیئت وزیران از زبان سخنگوی دولت
  • اجرای طرح کتابخانه‌ بدون کتاب در کشور/۱۰شهر کردستان فاقد کتابخانه
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران