Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا مرحبا سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در تشریح جلسه امروز کمیسیون متبوع خود با وزرای پیشنهادی گفت: امروز کمیسیون اقتصادی پس از پایان صحن علنی مجلس شورای اسلامی میزبان سه وزیر پیشنهادی دولت سیزدهم به مجلس بود.

مرحبا در ادامه گفت: اولین وزیری که در کمیسیون اقتصادی حاضر شد، خاندوزی وزیر پیشنهادی اقتصاد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او برنامه پیشنهادی خود را ارائه کرد و به صورت مکتوب هم برنامه‌ها به نمایندگان مجلس ارائه شد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: بعد از ارائه برنامه نمایندگان کمیسیون اقتصادی سوالات خود را از وزیر پیشنهادی امور اقتصاد و دارایی مطرح کردند.

به گفته‌ این نماینده مجلس، سوالات مطرح شده عمدتا در حوزه‌های مختلف تحت مدیریت وزارت امور اقتصاد و دارایی از جمله بانک و بیمه، مالیات، مناطق آزاد، گمرکات، ضرورت اجرایی شدن انضباط پولی و مالی، جلوگیری از تولید پول بدون پشتوانه، ناترازی بانک ها، کاهش ارزش پول ملی، بحث ارز، هماهنگی بین تیم اقتصادی دولت و مسائلی مانند آن از جمله مباحث مد نظر نمایندگان بود.

مرحبا در ادامه خاطر نشان کرد: خوشبختانه کمیسیون اقتصادی اقبال خیلی خوبی به برنامه‌های خاندوزی نشان داد و او از جمله وزرایی خواهد بود که در مجلس در زمینه رای اعتماد مورد استقبال قرار خواهند گرفت، البته این مسئله نظر شخصی من است و طبیعتا نظر مجلس در روز رای اعتماد و بر اساس رای قاطبه نمایندگان مجلس سنجش خواهد شد.

جزئیات جلسه کمیسیون اقتصادی با وزیر صنعت

مرحبا افزود: بعد از وزیر اقتصاد، کمیسیون اقتصادی میزبان فاطمی امین وزیر پیشنهادی صنعت معدن و تجارت بود که ایشان هم ابتدا به معرفی برنامه هایشان پرداختند و بعد از آن نمایندگان به بررسی و طرح سوال از این وزیر پیشنهادی پرداختند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی توضیح داد: عمده مطالب بیان شده با وزیر صمت در حوزه خودرو، مشکلات موجود در حوزه خودرو، لزوم رسیدگی به هلدینگ‌های بزرگ دولتی، مباحث و مشکلات قطعه سازان، تامین مواد اولیه نهاده ها، صادرات، رایزن‌های اقتصادی، رایزن‌های بازرگانی در کشور‌های دیگر، ضرورت توجه به معیشت مردم و تامین اقلام مورد نیاز مردم، گستردگی وزارت صنعت، معدن و تجارت و ضرورت ایجاد تحول در آن از جمله این مباحث بود.

وی گفت: استراتژی وزیر پیشنهادی صنعت برای توسعه صنعتی کشور و استراتژی وزیر پیشنهادی برای تحول در فضای بازرگانی کشور از جمله سایر تاکیدات نمایندگان به وزیر پیشنهادی صنعت بود.

مرحبا تاکید کرد: بخش دوم ارائه گزارش وزیر صنعت فردا صبح به کمیسیون اقتصادی ارائه خواهد شد.

جزئیات جلسه کمیسیون اقتصادی با وزیر امور خارجه

سخنگوی کمیسیون اقتصادی افزود: در جلسه سوم کمیسیون اقتصادی میزان امیرعبداللهیان وزیر پیشنهادی وزارت امور خارجه بود. وزیر پیشنهادی بر نامه‌های خود را ارائه کردند. ضرورت توجه به همسایگان، ضرورت توجه به همسایگان فرهنگی و تاریخی ایران، ضرورت تعمیق و گسترش روابط با این کشورها، توسعه مناسبات بازرگانی و تجاری با کشور‌های همسایه، فعال کردن معاونت بازرگانی و توجه به مسئله اقتصاد در مناسبات سیاسی و دیپلماتیک، بحث برجام و مذاکرات این و مذاکرات هسته‌ای هم در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت.

وی در پایان تاکید کرد: در جلسه با وزیر پیشنهادی وزارت امور خارجه ضرورت استفاده از سفرایی که دارای اطلاعات و توانمندی از حوزه تحت مدیریت خود باشند و به زبان کشوری که سفیر آن محسوب می‌شوند مسلط باشند و با فضای آن کشور آگاه باشند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کابینه پیشنهادی دولت وزرای پیشنهادی دولت دولت سیزدهم کمیسیون اقتصادی سخنگوی کمیسیون اقتصادی وزیر پیشنهادی امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۱۷۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ششمین نشست کمیسیون مشترک کنسولی ایران و تاجیکستان

به گزارش خبرگزاری مهر، ششمین نشست کمیسیون مشترک کنسولی جمهوری اسلامی ایران و تاجیکستان به ریاست «علیرضا بیکدلی» معاون کنسولی، مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه کشورمان و «فرخ شریف زاد» معاون اقتصادی و کنسولی وزارت امور خارجه تاجیکستان در تهران برگزار شد.

هیأت‌های دو طرف درباره موضوعات کنسولی از جمله روادید، تسهیل ترد اتباع، تمهید همکاری‌های علمی، آموزشی، حقوقی، قضائی، پلیسی، حمایت از رانندگان و حل و فصل مشکلات اتباع گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

کد خبر 6098446 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • گزارش سفیر ایران در بلاروس به امیر عبداللهیان
  • تضارب آراء در سیاست‌های ارزی طبیعی است
  • جزئیات جلسه ارزی کمیسیون اقتصادی مجلس با مخبر
  • گفت‌وگوی تلفنی وزرای امور خارجه ایران و عمان
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و عمان
  • ۲ دستور کار کمیسیون راهبری اقتصاد دیجیتال دولت
  • محورهای رایزنی وزرای خارجه روسیه و عربستان
  • گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه روسیه و عربستان
  • اقتصاد اسلامی گره‌گشای مشکلات اقتصادی است
  • برگزاری ششمین نشست کمیسیون مشترک کنسولی ایران و تاجیکستان