Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که هشت خدمه و سرنشین هواپیمای روسی ویژه اطفاء حریق در جریان سقوط در ترکیه کشته شدند.

به گزارش برنا؛ وزارت دفاع روسیه عصر شنبه در بیانیه خود خاطرنشان کرد که هواپیما از نوع بی-۲۰۰ بود و هیچ یک از هشت نفر افراد واقع در آن در سقوط هواپیما زنده نماندند.

این هواپیما در هنگامن فرود در نزدیکی شهر آدانا سقوط کرده است و در آن هشت نفر ازجمله پنج نظامی روس و سه تبعه ترکیه که کانون های آتش سوزی جنگلی را نشان می دادند کشته شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 خبرگزاری روسی اسپوتنیک اعلام کرد که هواپیما در اطفاء حریق منطقه قهرمان مرعش شرکت داشت و ازتباط با آن مدتی پس از آغاز خاموش کردن آتش قطع شد و هواپیما نتوانست پس از بارگیری آب ارتفاع گرفته و به صخره برخورد کرد.

به گفته سازمان اطفای حریق ترکیه، هواپیمای اطفای حریقی که جهت مهار آتش‌سوزی‌های جنگلی در «قهرمان مرعش» به منطقه اعزام شده بود، سقوط کرده است.

دراطلاعیه اولیه این سازمان، به سرنوشت خلبان این هوایپما هیچ اشاره ای نشده بود.

در جریان آتش سوزی‌ جنگل‌های ترکیه که از ۲۸ ژوئیه آغاز شده و همچنان ادامه داد، ده‌ها نفر جان خود را از دست داده‌ و یا زخمی شده‌اند.

شدت آتش‌سوزی‌ها در جنگل‌های ترکیه تا حدی است که از سوی کشورهای مختلف از جمله ایران،‌ روسیه و جمهوری آذربایجان نیرو و تجهیزات برای مهار این آتش‌سوزی‌ها اعزام کرد

روسیه حدود یک هفته پیش به درخواست رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه ۱۱ فروند هواپیما و بالگرد برای اطفاء آتش سوزی های جنگلی به این کشور اعزام کرد.  

از بیست و هشتم جولای بیش از یکصد آتش سوزی گسترده در مناطق جنگلی جنوب و غرب ترکیه رخ داده است. در حالی که آتش سوزی منجر به نابودی خانه ها و مزارع زیادی شده، هزاران نفر از ساکنان مناطق آسیب دیده به مناطق امن منتقل شده‌اند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: وزارت دفاع هواپیما سقوط هواپیما آتش سوزی رجب طیب اردوغان ترکیه روسیه آتش سوزی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۱۷۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت‌های تجاری ایران و روسیه تغییر می‌کند؟

ایران و روسیه با همکاری یکدیگر در جستجوی روش‌های جدید برای تسویه حساب‌های تجاری هستند.

به گزارش ایسنا، یکی از راهکارهای پیشنهادی، استفاده از ارزهای دیجیتال بانک مرکزی و دارایی‌های مالی دیجیتال است که محسن رحیمی، وابسته بازرگانی سفارت ایران در مصاحبه با رسانه‌های روسی به آن اشاره کرد.

رحیمی تاکید کرد: استفاده از روبل‌ دیجیتال و ریال‌ دیجیتال می‌تواند فرآیندهای تجاری بین دو کشور را ساده‌تر و به کاهش تاثیر تحریم‌های موجود کمک کند.

او در اواخر ماه آوریل از برنامه‌های ایران برای راه‌اندازی پروژه آزمایشی با هدف پذیرش کارت‌های پرداخت میر روسی خبر داد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • لزوم تجهیز امامزاده ابراهیم(ع) به سیستم اطفای حریق شبکه ای
  • اطفای حریق پایگاه نظامی دیهل متال آلمان متوقف شد
  • اطفای حریق انبار ذغال با تلاش و سرعت عمل آتش‌نشانان مشهدی
  • تصادف زنجیره‌ای و حریق ۳ خودرو ۲ کشته بر جای گذاشت
  • نیروی دریایی آمریکا چند هواپیما و از چه انواعی در اختیار دارد؟ (+عکس)
  • پرداخت‌ های تجاری ایران و روسیه تغییر می‌کند؟
  • پرداخت‌های تجاری ایران و روسیه تغییر می‌کند؟
  • رزمایش حفاظتی اطفای حریق در شاهرود اجرا شد
  • فرماندار شفت: حریق شهرک امامزاده ابراهیم شفت تلفات جانی نداشت / ۴۰ واحد طعمه حریق شد
  • فرماندار شفت:حریق شهرک امامزاده ابراهیم شفت تلفات جانی نداشت/۴۰ واحد طعمه حریق شد