Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-01@22:48:25 GMT

اعمال محدودیت‌های جدید کرونایی

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۱۸۰۳۶

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا: تنها با تزریق واکسن کرونا نمی‌توان با ویروس دلتا مبارزه و مقابله کرد بلکه باید شیوه نامه‌های بهداشتی را به جد رعایت کنیم. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، علیرضا رئیسی - سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در گفتگوی تیتر امشب گفت: امروز در ستاد مقابله با کرونا مصوباتی داشتیم که حتی در برخی خبر‌ها هم به آن اشاره نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مصوبات امروز بر پرداخت معوقات و مطالبات کادر بهداشت و درمان بصورت ویژه و با قید اولویت با تامین اعتبار از ناحیه سازمان برنامه و بودجه تاکید شد.
وی افزود: محدودیتی در تامین ارز واکسن وجود ندارد و در این زمینه باید از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم و حتی سفرا در دیگر کشور در زمینه واردات واکسن باید کمک کنند.
علیرضا رئیسی گفت: در زمینه حمایت از اصناف و مشاغل خسارت دیده از کرونا و جبران خسارت‌ها همچنین تهیه بسته حمایتی جدید برای اصناف و کسب و کار‌هایی که بیشترین خسارت را از محل شیوع بیماری متحمل شده اند تصمیم گیری شد.
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: اگر تردد‌ها باعث تجمع می‌شود؛ باید محدودیت آن‌ها بیشتر از تعطیلی اصناف باشد؛ در مصوبات اخیر این را مد نظر داشتیم.
علیرضا رئیسی گفت: ممنوعیت تردد سراسری در جاده‌های کشور از ساعت ۱۲ ظهر فردا (۲۴ مرداد) تا جمعه (۵ شهریور) اعمال می‌شود. همه مجوز‌هایی که تاکنون برای تردد صادر شده است لغو می‌شود. همچنین همه اصناف، ادارات و بانک‌ها از دوشنبه (۲۵ مرداد) تا پایان روز کاری شنبه هفته آینده (۳۰ مرداد) به جز ادارات و اصناف ضروری، تعطیل هستند.
وی افزود: منظور از تعطیلی ادارات اینست که ارائه خدمت در آن اداره انجام نمی‌شود نه اینکه نگهبانی آن هم تعطیل باشد.
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: اصناف به جزء گروه شماره یک مثل فروشگاه‌های زنجیره ای، سوپر مارکت، نانوایی، جایگاه سوخت، ترمینال، فرودگاه، مراکز امنیتی ضروری و ... تعطیل هستند.
علیرضا رئیسی افزود: راه مقابله لاک دان نیست؛ یعنی تعطیلی و قرنطینه از در خانه؛ در کشور ما این امکان اجرایی ندارد. ما نمی‌توانیم یک کشور موفق در این زمینه مثال بزنیم. در چین هم تضمینی نیست که دلتا در آن همه گیر نشود.
وی گفت: بعد از اتمام محدودیت‌ها ما باید چند مرکز را که باعث شیوع بیشتر کرونا می‌شود باید همچنان در محدودیت نگه داریم؛ مثل رستوران ها، تالارها، استخرها، ورزشگاه‌ها و سالن ها.
وی درباره واکسن داخلی هم گفت: قرار بود خط صنعتی واکسن داخلی راه اندازی شود، اما تاکنون این خط راه اندازی نشده است، اما از مهر به بعد بیش از ۱۵ میلیون تولید خواهیم داشت.
طرح شهید سلیمانی فعال است
مسلم چشمی - رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور هم گفت: یک سال و نیم ما گرفتار بلای ویروس کرونا شدیم و بسیج از همان ابتدا برای تولید ماسک و ... ورود کرد و بعد در طرح غربالگری و بیماریابی همکاری کردیم.
وی افزود: بعد از فراگیر شدن بیماری، بسیج با طرح شهید سلیمانی به صورت روشمند به کمک کادر درمان آمد.
چشمی گفت: در طرح شهید سلیمانی سه تیم مراقبتی، حفاظتی و حمایتی شکل گرفت. در گام پنجم در طرح واکسیناسیون هم شرکت داریم.
رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور افزود: طرح شهید سلیمانی هیچ وقت تعطیل نشده، اما فراز و فرود داشته، اما در حال حاضر تقویت شده است. در گام پنجم از ما وارد شدن در بحث واکسیناسیون خواسته شده بود و بسیج در ۶۰۰ مرکز واکسیناسیون مشارکت فعال دارد. برچسب ها: مصوبات ، رئیسی ، کرونا ، مسلم چشمی ، تیتر امشب

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: مصوبات رئیسی کرونا مسلم چشمی تیتر امشب سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا طرح شهید سلیمانی علیرضا رئیسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۱۸۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های مازندران

مرکز مدیریت راه‌های کشور اعلام کرد: محدودیت‌های ترافیکی از روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت تا روز شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ در جاده‌های مازندران اجرا می‌شود.

تردد موتور سیکلت از ساعت ۱۲ ظهر روز چهارشنبه تا ساعت ۶ صبح روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت از محور‌های کرج - چالوس، هراز، فیروزکوه، محور تهران - سمنان – مشهد و بالعکس ممنوع می‌باشد.

تردد موتور سیکلت‌های انتظامی و امدادی برای انجام ماموریت‌های ضروری در مسیر مجاز جریان ترافیک بلامانع خواهد بود.

وسیله نقلیه سبک

اعمال محدودیت شمال به جنوب

۱) اعمال محدودیت قطعی تردد:

- محدودیت تردد انواع وسایل نقلیه در محور کندوان از ساعت ۰۸:۳۰ الی ۲۴:۰۰ روز پنجشنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ به شرح ذیل اعلام می‌گردد:

۱) از ساعت ۰۸:۳۰ از مرزن آباد به سمت تهران انسداد به صورت کامل اعمال می‌گردد. (شمال به جنوب)

۲) از ساعت ۱۰:۳۰ ابتدای پل زنگوله (انت‌های دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) یکطرفه اعمال می‌گردد

۳) از ساعت ۲۴:۰۰ یکطرفه اتمام یافته و از پل زنگوله تا مرزن آباد مسیر دو طرفه می‌گردد.

۲) پیش بینی اعمال محدودیت در صورت پر حجم بودن ترافیک:

- محدودیت تردد انواع وسایل نقلیه در محور مذکور از ساعت ۱۰:۰۰ الی ۲۴:۰۰ روز‌های چهارشنبه و جمعه مورخ‌های ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ و ۱۴ به شرح ذیل اعلام می‌گردد:

۱):از ساعت ۱۰:۰۰ از مرزن آباد به سمت تهران انسداد به صورت کامل اعمال می‌گردد. (شمال به جنوب)

۲) از ساعت ۱۲:۰۰ از ابتدای پل زنگوله (انتهای دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) یکطرفه اعمال می‌گردد.

۳) از ساعت ۲۴:۰۰ یکطرفه اتمام یافته و ا ز پل زنگوله تا مرزن آباد مسیر دو طرفه می‌گردد.

اعمال محدودیت جنوب به شمال

۱) اعمال محدودیت قطعی تردد:

- محدودیت تردد انواع وسایل نقلیه در محور مذکور از ساعت ۰۸:۳۰ الی ۲۴:۰۰ روز شنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ به شرح ذیل اعلام می‌گردد:

۱) از ساعت ۰۸:۳۰ از ابتدای آزادراه تهران – شمال اعمال محدودیت تردد به مقصد چالوس انجام می‌شود.

۲). از ساعت ۰۹:۳۰ از ابتدای پل زنگوله (انتهای دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) ممنوعیت اعمال می‌گردد

۳) از ساعت ۱۱:۳۰ از مرزن آباد به سمت تهران یکطرفه اعمال می‌گردد. (شمال به جنوب)

۴) از ساعت ۲۴۰۰ طرح اتمام یافته و از پل زنگوله تا مرزن آباد مسیر دو طرفه می‌گردد.

تردد از مسیر جاده قدیم کرج – چالوس تا محدوده تونل کندوان برای ساکنین و افراد محلی آزاد بوده، ولی تردد خودرو‌هایی که قصد عزیمت به چالوس در روز‌های اعمال محدودیت جنوب به شمال را دارند از ساعت ۰۷:۰۰ از میدان امیرکبیر به سمت چالوس ممنوع می‌باشد.

۲) پیش بینی اعمال محدودیت در صورت پر حجم بودن ترافیک:

- محدودیت تردد انواع وسایل نقلیه در محور مذکور از ساعت ۱۱:۰۰ الی ۲۴:۰۰ روز یکشنبه مورخ‌های ۱۴۰۳/۰۲/۱۶ به شرح ذیل اعلام می‌گردد:

۱) از ساعت ۱۱:۰۰ از ابتدای آزادراه تهران _ شمال اعمال محدودیت تردد به مقصد چالوس انجام می‌شود

۲) از ساعت ۱۲:۰۰ از ابتدای پل زنگوله (انتهای دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) ممنوعیت تردد اعمال می‌گردد.

۳) از ساعت ۱۴:۰۰ از مرزن آباد به سمت تهران یکطرفه اعمال می‌گردد. (شمال به جنوب)

۴) از ساعت ۲۴:۰۰ طرح اتمام یافته و از پل زنگوله تا مرزن آباد مسیر دو طرفه می‌گردد.

تردد از مسیر جاده قدیم کرج – چالوس تا محدوده تونل کندوان برای ساکنین و افراد محلی آزاد بوده، ولی تردد خودرو‌هایی که قصد عزیمت به چالوس در روز‌های اعمال محدودیت جنوب به شمال را دارند از ساعت ۰۸:۰۰ از میدان امیرکبیر به سمت چالوس ممنوع می‌باشد.

ب) محور هراز:

۱- در صورت افزایش حجم ترافیک و صلاحدید مامورین پلیس راه محدودیت یکطرفه مقطعی از روز چهارشنبه تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ الی روز شنبه تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ به صورت رفت و برگشت از محدوده پلور تا پلیس راه لاریجان و بالعکس انجام خواهد شد

وسیله نقلیه سنگین (بروزرسانی: ۱۴:۱۳:۵۴، ۱۴۰۳/۲/۱۱)
۱- محور کندوان: تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت از محور کرج – چالوس و بالعکس کماکان ممنوع می‌باشد.

۲- محور هراز:

الف) تردد کلیه تریلر‌ها از محور هراز کماکان ممنوع می‌باشد.

ب) تردد انواع کامیون‌ها وکامیونت‌ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۰۶:۰۰ روز چهارشنبه تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ الی ساعت ۰۲:۰۰ بامداد روز یکشنبه تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۶ از رودهن به آمل و بالعکس ممنوع می‌باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • اعمال محدودیت‌های تردد در جاده چالوس
  • آغاز محدودیت‌های ترافیکی ۵ روزه در جاده‌های شمال
  • اعمال محدودیت ترافیکی در تقاطع محور باغیک_تفرش
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی در مازندران
  • چند کشور غربی به دنبال کاهش فروش تسلیحات نظامی به اسراییل هستند
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های مازندران
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در جاده‌های شمالی کشور
  • وضعیت جاده‌ها / محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در جاده های شمالی کشور
  • محدودیت های ترافیکی پایان هفته در جاده های شمالی کشور
  • اعلام محدودیت های ترافیکی پایان هفته در جاده های شمالی کشور