Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-01@03:13:44 GMT

لغو همه مجوزهای تردد

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۱۸۲۵۲

لغو همه مجوزهای تردد

‍‍‍‍‍‍

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شبکه خبر، علیرضا رییسی - سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در گفتگوی تیتر امشب گفت: امروز در ستاد مقابله با کرونا مصوباتی داشتیم که حتی در برخی خبر‌ها هم به آن اشاره نشد. در مصوبات امروز بر پرداخت معوقات و مطالبات کادر بهداشت و درمان بصورت ویژه و با قید اولویت با تامین اعتبار از ناحیه سازمان برنامه و بودجه تاکید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: محدودیتی در تامین ارز واکسن وجود ندارد و در این زمینه باید از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم و حتی سفرا در دیگر کشور در زمینه واردات واکسن باید کمک کنند.
علیرضا رییسی گفت: در زمینه حمایت از اصناف و مشاغل خسارت دیده از کرونا و جبران خسارت‌ها همچنین تهیه بسته حمایتی جدید برای اصناف و کسب و کار‌هایی که بیشترین خسارت را از محل شیوع بیماری متحمل شده اند تصمیم گیری شد.
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: اگر تردد‌ها باعث تجمع می‌شود؛ باید محدودیت آن‌ها بیشتر از تعطیلی اصناف باشد؛ در مصوبات اخیر این را مد نظر داشتیم.
علیرضا رییسی گفت: ممنوعیت تردد سراسری در جاده‌های کشور از ساعت ۱۲ ظهر فردا (۲۴ مرداد) تا جمعه (۵ شهریور) اعمال می‌شود. همه مجوز‌هایی که تاکنون برای تردد صادر شده است لغو می‌شود. همچنین همه اصناف، ادارات و بانک‌ها از دوشنبه (۲۵ مرداد) تا پایان روز کاری شنبه هفته آینده (۳۰ مرداد) به جز ادارات و اصناف ضروری، تعطیل هستند.
وی افزود: منظور از تعطیلی ادارات اینست که ارائه خدمت در آن اداره انجام نمی‌شود نه اینکه نگهبانی آن هم تعطیل باشد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: اصناف به جزء گروه شماره یک مثل فروشگاه‌های زنجیره ای، سوپر مارکت، نانوایی، جایگاه سوخت، ترمینال، فرودگاه، مراکز امنیتی ضروری و ... تعطیل هستند.
علیرضا رییسی افزود: راه مقابله لاک دان نیست؛ یعنی تعطیلی و قرنطینه از در خانه؛ در کشور ما این امکان اجرایی ندارد. ما نمی‌توانیم یک کشور موفق در این زمینه مثال بزنیم. در چین هم تضمینی نیست که دلتا در آن همه گیر نشود.
وی گفت: بعد از اتمام محدودیت‌ها ما باید چند مرکز را که باعث شیوع بیشتر کرونا می‌شود باید همچنان در محدودیت نگه داریم؛ مثل رستوران ها، تالارها، استخرها، ورزشگاه‌ها و سالن ها.
وی درباره واکسن داخلی هم گفت: قرار بود خط صنعتی واکسن داخلی راه اندازی شود، اما تاکنون این خط راه اندازی نشده است، اما از مهر به بعد بیش از ۱۵ میلیون تولید خواهیم داشت.

طرح شهید سلیمانی فعال است

مسلم چشمی - رییس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور هم گفت: یک سال و نیم ما گرفتار بلای ویروس کرونا شدیم و بسیج از همان ابتدا برای تولید ماسک و ... ورود کرد و بعد در طرح غربالگری و بیماریابی همکاری کردیم.
وی افزود: بعد از فراگیر شدن بیماری، بسیج با طرح شهید سلیمانی به صورت روشمند به کمک کادر درمان آمد.
چشمی گفت: در طرح شهید سلیمانی سه تیم مراقبتی، حفاظتی و حمایتی شکل گرفت. در گام پنجم در طرح واکسیناسیون هم شرکت داریم.
رییس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور افزود: طرح شهید سلیمانی هیچ وقت تعطیل نشده، اما فراز و فرود داشته، اما در حال حاضر تقویت شده است. در گام پنجم از ما وارد شدن در بحث واکسیناسیون خواسته شده بود و بسیج در ۶۰۰ مرکز واکسیناسیون مشارکت فعال دارد.

حجم ویدیو: 3.12M | مدت زمان ویدیو: 00:01:59 دانلود ویدیو پربیننده ترین دوشنبه تا شنبه هفته آینده تعطیل شد فایزر به سبد واکسیناسیون کشور افزوده خواهد شد فقط ۵۰۰هزار کنکوری مجاز، انتخاب رشته کردند رکورد متوفیان در تهران شکست روزهای برزخی‌ بهشت‌ زهرا (س)

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کرونا طرح شهید سلیمانی مقابله با کرونا علیرضا رییسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۱۸۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده مجلس: پرداخت وام در کشور به کلی تعطیل شده

آفتاب‌‌نیوز :

جلال محمودزاده، نماینده مهاباد در مجلس با اشاره به تعیین تکلیف وضعیت تسهیلات در سال جدید و اینکه آیا با وجود عدم تصویب بودجه و نهایی شدن برنامه هفتم افزایش‌ها در آن اعمال می‌شود، به ایلنا گفت: در این مساله سردرگمی در بحث وام ازدواج و فرزندآوری وجود دارد، البته افزایش آن تصویب شد، اما معمولا در ابتدای سال بانک‌ها اعتبارات لازم برای پرداخت آن را دریافت نکرده‌اند و در نتیجه از پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج استنکاف می‌ورزند.

وی ادامه داد: البته این موضوع شامل انواع دیگر تسهیلات بانکی هم می‌شود و به کلی پرداخت وام در کشور تعطیل شده است، برای بخش تولید مشاهده می‌کنید که نرخ سود تسهیلات از ۱۸ درصد به ۲۳% رسید و ۵% افزایش پیدا کرد. از سوی دیگر مردم برای تامین هزینه‌های اولیه زندگی مانند رهن منزل استیجاری نیاز به حمایت و دریافت وام دارند که در حال حاضر بانک‌ها حاضر به همکاری نیستند و باید هرچه زودتر برای این وضعیت چاره‌اندیشی شود.

منبع: خبرگزاری ایلنا

دیگر خبرها

  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • قدردانی از وزیر نفت برای ایجاد تحول انقلابی در کوتاه‌ شدن فرآیند دریافت مجوزهای سرمایه‌گذاری
  • آیا فردا چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت برای کارگران تعطیل است؟
  • قدردانی از وزیر نفت برای ایجاد تحول انقلابی در کوتاه‌ شدن فرایند دریافت مجوزهای سرمایه‌گذاری
  • سینما‌ها عصر جمعه تعطیل می‌شوند
  • سینماها عصر جمعه تعطیل می‌شوند
  • مشارکت بازاریان سراسر کشور در برپایی جشن‌های دهه کرامت
  • بیشترین و کمترین تعطیلات رسمی از آن کدام کشور است؟
  • نماینده مجلس: پرداخت وام در کشور به کلی تعطیل شده
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت