Web Analytics Made Easy - Statcounter

عصر ایران- کانتاش از 1974 تا 1990 روی خط تولید لامبورگینی قرار داشت و طراحی آن توسط گروه برتونه انجام شد. در مجموع 1983 دستگاه از این خودرو تولید شد. درب های قیچی وار کانتاش در آن زمان برای مخاطبین بسیار جذاب و خلاقانه بود.

اکنون تصاویر مدل جدید این سوپر اسپرت محبوب روی خط رسانه های خودرویی قرار گرفته و لامبورگینی سرانجام پس از 30 سال باردیگر کانتاش را با مدل LPI 800-4 را به میدان رقابت بازگردانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از مهمترین ویژگی های کانتاش جدید به پیشرانه هیبریدی آن مربوط می شود. اینجا نمونه 6.5 لیتری 12 سیلندر با 769 اسب بخار خروجی در هماهنگی با یک موتور الکتریکی 48 ولتی عمل می کند تا با افزوده شدن 34 اسب بخار دیگر، مجموع خروجی پیشرانه به 803 اسب بخار برسد.

این مجموعه با جعبه دنده 7 سرعته هماهنگ شده است. کانتاش در آزمایش های طی 2.8 ثانیه از حالت توقف به سرعت 96 کیلومتر برساعت رسیده و 200 کیلومتر را نیز طی 8.6 ثانیه به نام خود رکورد می زند. بیشینه سرعت برابر با 355 کیلومتر برساعت محاسبه شده تا با سریع ترین کانتاش تمام دوران آشنا شوید.

میزان گشتاور نیز برابر با 557 پوندفوت است.

علاقه مندان به محصولات لامبورگینی به سرعت متوجه می شوند که پیشرانه کانتاش دقیقا همان نمونه مورد استفاده در سیان FKP 37 با 819 اسب بخار خروجی است که البته میزان خروجی مقداری کاهش یافته است.

البته این تنها شباهت به سیان نیست زیرا شباهت هایی در طراحی سقف، چراغ های عقب و جزئیات داخل کابین نیز مشاهده می شود.

در طراحی کانتاش جدید تلاش شده تا کدهایی به مدل کلاسیک این خودرو نیز ارجاع داده شود و حاصل کار یک نمایش موفق دیگر از لامبورگینی است که مورد توجه کارشناسان حوزه قرار گرفته است.

رینگ ها در محور جلو 20 اینچی و در عقب 21 اینچی هستند. وظیفه توقف این هیولای باسابقه برعهده سیستم ترمز کربن-سرامیک با کالیپرهای 6 پیستونه در چرخ جلو و 4 پیستون در عقب است.

سامانه تمام چرخ محرک نیز در وضعیت فعال قرار دارد.

خودرو از منظر ابعاد برابر با 1139 میلیمتر در ارتفاع، 2099 میلیمتر در عرض بدون محاسبه آینه های جانبی و 4870 میلیمتر در طول توسعه یافته است. وزن خالص نیز برابر با 1595 کیلوگرم محاسبه شده است.

لامبورگینی امکان شخصی سازی کانتاش های جدید در قسمت رنگ بدنه و جزئیات کابین را در اختیار مشتریان قرار می دهد. رنگ های دهه 70 در ترکیب با سایه های جدید مجموعا 30 گزینه جذاب را تولید خواهد کرد.

براساس برنامه های لامبورگینی، تولید کانتاش محدود به 112 دستگاه خواهد بود و تحویل آن از سه ماهه اول 2022 آغاز می شود. قیمت خودرو هنوز مشخص نشده است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: اسب بخار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۱۸۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده صادق خروجی دانشگاه‌ها بود

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد وزیر علوم با اشاره به اینکه نقش علم و دانش در پیشرفت کشور دیده شده، اظهارکرد: اتفاقی که در وعده صادق رخ داد خروجی دانشگاه‌ها بود و دانش آموختگان دانشگاه این اتفاق را برای ما رقم زدند بنابراین اقتدار کشور محصول علم و دانش و دانشگاهیان است.

محمدعلی زلفی‌گل روز شنبه هشتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در حاشیه بازدید از ساختمان کلاس های دانشگاه یاسوج در جمع خبرنگاران با اشاره به ساخت دو بلوک ۳۵ واحدی خوابگاه متاهلی در دانشگاه یاسوج گفت: تا پایان سال جاری سه هزار و ۲۰۰ واحد خوابگاه متاهلی در دانشگاه‌ها به بهره‌برداری می‌رسد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از احداث پنج هزار خوابگاه متاهلی تا پایان دولت سیزدهم در دانشگاه‌های کشور خبر داد.

وی اظهار کرد: علاوه بر این تعداد کلنگ احداث دو هزار و ۶۰۰ واحد دیگر به زمین زده شده که عملیات احداث آن آغاز شده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه امیدواریم تا پایان دولت سیزدهم پنج هزار واحد خوابگاه متاهلی در تمام دانشگاه‌های کشور به بهره‌برداری برسد، خاطرنشان کرد: طی دوسال و نیم خدمت دولت سیزدهم احداث خوابگاه‌های متاهلی ۳۰ درصد افزایش داشت.

زلفی‌گل با اشاره به اینکه در این دولت آمایش آموزش عالی، برگشتن دانشگاه به اساسنامه‌ها و نیاز محور شدن دانشگاه‌ها مورد توجه است، تصریح کرد: در تلاش هستیم آموزش عالی را به سمتی ببریم که بر اساس وظیفه دانشگاه‌ها مبنی بر تولید علم و جهت‌دهی به علم و عالم حرکت کنند.

وی در خصوص احداث دانشگاه صنعتی در استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در حال حاضر توسعه کمی دانشگاه‌ها مدنظر نیست و توسعه کیفی و مهارت محورشدن دانشگاه و توسعه امکانات  دانشکده فنی و مهندسی مدنظر است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اعضای شورای شهر اصفهان سال گذشته روی چه موضوعاتی بیشتر تمرکز داشتند؟
  • یک هیولای دیگر در انتظار رودیگر
  • پیشرفت ۴۰ درصدی رمپ خروجی پل امام خمینی (ره)
  • بازگشت شاگردان ده‌روسی در لحظات پایانی/ سردار باز هم درخشید!
  • محققان ایتالیایی پی بردند؛ نقش آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • وعده صادق خروجی دانشگاه‌ها بود
  • هیولای کنکور را با افتخار برپا کردیم!
  • لامبورگینی دیابلو GT فقط 80 دستگاه! (عکس)
  • هیولای کنکور را با افتخار برپا کردیم!/دیپلماسی را نادیده نگیریم/كريدور عراق-اردوغان- اروپا
  • بازگشت نیازمند پس از غیبت در ۲+۵ مسابقه