Web Analytics Made Easy - Statcounter

. با استفاده از سرمایه 50 میلیون تومانی و خرید ماشین‌ها و دستگاه‌‌های خاص، تهیه یک محیط حداقل صد متری، استخدام تعدادی کارگر و چند کارمند می‌توان خط تولید مایع ظرفشویی و خط تولید شامپو راه اندازی کرد و باعث کارآفرینی شد. مواد شوینده به عنوان یکی از نیازهای بسیار اساسی در تمام خانه‌ها از اهمیت زیادی برخوردار هستند‌، زیرا با وجود شرایط کنونی و شیوع ویروس کرونا این مواد مانند یک سلاح باعث رعایت بهداشت و ضدعفونی کردن محیط منازل و اداره‌ها می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مطلب قصد داریم از صفر تا صد راه‌ اندازی خط تولید مواد شوینده را با استفاده از محصولات شرکت ماشین سازی حسنی توضیح دهیم.

آشنایی با مهمترین تجهیزات به کار رفته در خط تولید مواد شوینده

یکی از تجهیزات مورد نیاز برای راه‌ اندازی خط تولید مواد شوینده " دستگاه یونیزه آب " است. این دستگاه با کمک فیلتر مخصوصش، باعث جداسازی املاح معدنی از آب و گرفتن سختی آن می‌شود‌. میزان مواد محلول در آبی که برای ساخت مواد شوینده مانند شامپو یا مایع ظرفشویی استفاده می‌شود باید بیشتر از 40 ppm نباشد. دستگاه یونیزه آب باعث جداسازی فلزات سنگینی مانند جیوه و سرب شده و همچنین باعث پاک شدن آب از آلودگی‌هایی نظیر آرسنیک، نیترات، نیتریت و غیره می‌شود.

یکی دیگر از تجهیزات استفاده شده در خط تولید مواد شوینده " پمپ استیل و مخزن ذخیره‌سازی سه لایه آب" است. این مخزن به خاطر جنس استیلش در برابر زنگ زدن و خوردگی دارای مقاومت بسیار بالایی است. 1800 لیتر آب توسط دستگاه یونیزه آب برای خط تولید مواد شوینده تأمین می‌شود. این آب ابتدا وارد مخزن ذخیره‌سازی شده و سپس توسط پمپ استیل به سمت دستگاه میکسر هدایت می‌شود. برای جلوگیری از تابش نور به داخل مخزن پلی اتیلن و پیشگیری از رشد احتمالی جلبک‌ها در داخل مخزن، این مخزن را به شکل سه لایه می‌سازند‌.

" پمپ خلاء و میکسر استنلس دور پایین و دور عادی " از تجهیزات دیگری است که برای راه اندازی خط تولید مواد شوینده استفاده می‌شود. آبی که پس از تصفیه در دستگاه یونیزه وارد پمپ استیل و مخزن ذخیره‌سازی شده، به دستگاه میکسر استنلس استیل ریخته می‌شود. در این دستگاه فرمولاسیون شامپو یا مایع ظرفشویی آماده شده و سپس برای بسته‌بندی به دستگاه " پرکن سیلندر پیستونی مدل پنوماتیکی " انتقال می‌یابد. موتور میکسر از نوع گیربکسر و ظرفیت آن 2000 لیتر می‌باشد. جنس پره‌ها و همچنین جنس بدنه این دستگاه از استیل ساخته شده و نوع گرمکن آن دیجیتال است. درب بند، تونل شیرینگ، کانوایر، کمپرسور و لیبلزن اتومات تجهیزات دیگری هستند که توسط کارخانجات ماشین سازی معروف برای راه‌ اندازی خط تولید شوینده‌هایی مانند شامپو و مایع ظرفشویی تولید می‌شوند.

به دستگاهی که با سرعت و کیفیت بالا مواد دارویی، غذایی و شوینده را بسته‌بندی می‌کند؛ " دستگاه بلیستر " گفته می‌شود. با کمک بلیستر در شرایطی کاملا بهداشتی مواد مختلف را بسته بندی می‌کنند. این دستگاه در دو نوع نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک توسط بهترین کارخانجات ماشین‌‌سازی ساخته می‌شود. در فرآیند بسته‌بندی توسط بلیستر از ورود اکسیژن به داخل بسته‌های دارو، مواد غذایی و... جلوگیری می‌شود. همانطور که می‌دانید وجود اکسیژن روند فاسد شدن مواد را افزایش می‌دهد. بسته‌بندی با این دستگاه بدون هیچ گونه دخالت دست و در محیطی کاملا مکانیزه انجام می‌گیرد.

 

راه‌اندازی خط تولید شامپو

 برای ساخت یک شامپوی استاندارد و باکیفیت از موادی مانند تری اتانول آمین سولفات، سدیم لوریل اتر سولفات، بتائین کوکوآمیدوپروپیل، مواد یونی، مواد تقویت‌کننده کف، حالت‌دهنده، صدفی‌کننده، نگهدارنده، میکروب‌کش و غلیظ ‌کننده مانند بتائین و نمک طعام و همچنین عصاره‌های گیاهی برای رنگ و عطر و بوی شامپو و... استفاده می‌کنند‌. در خط تولید شامپو به دستگاه‌هایی مانند نوار نقاله، لیبل زن، شیرینگ پک و جت پرینتر، میکسر دور عادی و دور پایین، پرکن دنده‌ای و درب‌بند اتوماتیک احتیاج است. با داشتن حداقل 50 میلیون تومان سرمایه به راحتی می‌توانید این خط تولید را راه اندازی کنید. البته فراموش نکنید که علاوه بر خرید دستگاه‌های مورد نیاز از کارخانجات معتبر ماشین‌سازی باید یک کارشناس ماهر جهت نظارت بر نحوه تولید و کیفیت مواد اولیه شامپو نیز استخدام کنید.

راه‌اندازی خط تولید مایع ظرفشویی

 دستگاه‌های مورد نیاز برای راه اندازه خط تولید مایع ظرفشویی نیز دقیقا همان دستگاه‌هایی هستند که برای خط تولید شامپو خریداری می‌شوند. برای ساخت مایع طرفشویی به مواد اولیه‌ای نظیر لورامید، سولفونیک اسید، تگزاپون، کوکونات، مواد نگهدارنده، مواد نرم‌کننده، اسانس و غیره نیاز دارید. فرمولاسیون ترکیب این مواد باعث ایجاد کف زیاد و چربی‌زدایی ظروف خواهد شد. برای کنترل تهیه مواد اولیه و نحوه ترکیب آن‌ها با استفاده از دستگاه‌های تولید شده توسط کارخانه‌های ماشین‌سازی حتما به یک مسئول کنترل نیاز است. مسئول کنترل با نظارت به نحوه تولید مایع ظرفشویی به افزایش کیفیت این محصول کمک می‌کند. برای افتتاح خط تولید شامپو و خط تولید مایع ظرفشویی به یک فضای نه چندان بزرگ اما بهداشتی نیاز دارید تا بتوانید از وزارت بهداشت مجوزهای لازم را دریافت کنید.

در خط تولید مواد شوینده چند لیتر شامپو و مایع ظرفشویی تولید می‌شود؟

 پس از انتخاب یک فضای مناسب و دیوارکشی دور تا دور آن به منظور جلوگیری از ورود افرادی به جز پرسنل، حیوانات و همچنین کف‌سازی کارخانه برای ایجاد شرایط بهداشتی و گرفتن مجوز از وزارت بهداشت می‌توانید دستگاه‌های مکانیزه‌ای را که از یک شرکت معتبر خریداری شده در محل مناسب نصب کنید. سپس با یک شرکت ساخت فرمولاسیون شامپو و مایع ظرفشویی شروع به همکاری کرده و با خرید مواد اولیه کارخط تولید مایع طرفشویی یا شامپو را آغاز کنید. طبق بررسی‌های انجام شده به طور متوسط در هر شیفت کاری می‌توان 10000 لیتر شامپو یا مایع ظرفشویی تولید کرد.

افرادی که سرمایه زیادی ندارند اما به دنبال راه‌اندازی یک کسب و کار پردرآمد هستند با خرید دستگاه‌ از شرکت ماشین سازی حسنی می‌توانند در مدت کوتاهی سود زیادی به دست آورند. با توجه به شیوع بیماری کرونا و افزایش نیاز بازار به مواد شوینده و همچنین تقاضای زیاد مشتری‌ها، راه‌اندازی خط تولید مواد شوینده علاقمندان زیادی به خود جذب کرده است. اگر محصولات شوینده‌ای که توسط  تولیدی شما ساخته می‌شود کیفیت و استانداردهای لازم را داشته باشد، به زودی به یکی از پرفروش‌ترین محصولات بازار تبدیل خواهد شد. با افزایش فروش میزان سودآوری نیز افزایش می‌یاید. در چنین شرایطی می‌توانید مساحت تولیدی خود را افزایش دهید و مایع ظرفشویی یا شامپوی بیشتری تولید کنید.

 

معرفی شرکت ماشین سازی حسنی

 دستگاه‌های باکیفیت تولید شده در این شرکت، دارای عملکرد سریع و طول عمر زیاد هستند. این شرکت با بیش از ده سال سابقه، در شهرهای تهران و لاهیجان دارای شعبه است. دستگاه‌های تولید شده در کارخانجات ماشین ‌سازی حسنی با استفاده از جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا ساخته شده‌ و با ده سال گارانتی و خدمات پس از فروش در اختیار مشتریان قرار می‌گیرند. تمام محصولات تولیدی این شرکت با استفاده از قطعات داخلی ساخته شده‌اند و با قیمتی بسیار مناسب در بازارعرضه می‌شوند. به همین دلیل برای تهیه ماشین‌آلات مورد نیاز برای راه‌اندازی خط تولید مواد شوینده فقط کافیست سرمایه 50 میلیون تومانی داشته باشید. پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با محصولات شرکت ماشین‌سازی حسنی به آدرس اینترنتی https://www.novinebtekar.ir  مراجعه کنید.

 

منبع: فارس

کلیدواژه: تولید مواد مایع ظرفشویی شامپو اندازی خط تولید مواد شوینده راه اندازی خط تولید مایع ظرفشویی دستگاه یونیزه خط تولید مواد اولیه مورد نیاز بسته بندی برای راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۱۸۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی ۲ دستگاه تصویربرداری پیشرفته در بیمارستان‌های امام رضا (ع)

قباد محمدی رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : در راستای توسعه متوازن تجهیزات پزشکی در مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) و با پیگیری‌های صورت گرفته، پس از ماه‌ها تلاش بی وقفه، دستگاه MRI نسل جدید در این مرکز راه اندازی و اولین MRI (به صورت آزمایشی) انجام شد.

وی گفت: این دستگاه از سری محصولات تولیدی کمپانی فیلیپس، مدل ۵۳۰۰ بوده و از وجوه تمایز آن نسبت به سایر دستگاه‌های مشابه موجود، عدم نیاز به تزریق متناوب هلیم می‌باشد که این امر از جنبه‌های اقتصادی و عملکردی بسیار حائز اهمیت است و ارزش تقریبی روز این دستگاه نزدیک به ۷۰۰ میلیارد ریال برآورد می‌گردد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ابراز امیدواری کرد: با بهره برداری از این دستگاه شاهد توقف اعزام بیمار به خارج از بیمارستان برای انجام تصویربرداری بر مبنای MRI باشیم و تا حدودی رفاه نسبی برای همشهریان به همراه داشته باشد.

محمدی افزود: با پیگیری‌های مسئولان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، یک دستگاه MRI سه تسلا از سری محصولات تولیدی کمپانی زیمنس در بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان اسلام آباد غرب راه اندازی شده و ارزش تقریبی روز این دستگاه ۵۰۰ میلیارد ریال است.

وی اضافه کرد: با نصب و راه‌اندازی این دستگاه در اسلام آباد غرب علاوه بر ارتقا سطح کیفی خدمات درمانی، مردم غرب استان از مراجعه به مرکز استان بی نیاز خواهند شد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • ماشین دودی ؛ نخستین لکوموتیو ایران
  • افزایش شاخص راه‌های روستایی بیجار در دستورکار است
  • انقلاب صنعتی (قرن هجده و نوزدهم) و پیشرفت‌های فناورانه
  • راه اندازی دستگاه CT اسکن در بیمارستان ۱۷ شهریور رشت
  • تولید الماس فقط در ۲ ساعت و نیم!
  • چگونه دانشمندان تنها در چند ساعت الماس تولید کردند
  • دانشمندان تنها در چند ساعت الماس تولید کردند
  • چگونه سینک آشپزخانه را بدون مواد شوینده شیمیایی تمیز و درخشان کنیم؟
  • ناحیه صنعتی ‌در «جویم» فارس احداث می‌شود
  • راه اندازی ۲ دستگاه تصویربرداری پیشرفته در بیمارستان‌های امام رضا (ع)