Web Analytics Made Easy - Statcounter

برخورد سیاسی دولت‎های اروپایی با مهاجران و قاچاق انسان دستمایه گزارشی در پایگاه پولیتیکس شده است.

خبرگزاری میزان - پایگاه «پولیتیکس» در گزارشی نوشت «تکان دهنده است که موسسه نجات ملی انگلیس مجبور شد از هدف خود دفاع کند؛ برای نجات جان افراد در دریا، صرف نظر از اینکه این افراد چه کسانی هستند؛ این یک سرویس اضطراری است؛ اگر آن‌ها اقدامی نمی‌کردند، مردم می‌مردند؛ به همین سادگی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

بر اساس این گزارش، پناهندگان نباید با قایق‌های کوچک مملو از جمعیت برای رسیدن به انگلیس جان خود را به خطر بیندازند اما مشکل موسسه نجات ملی انگلیس نیست که فقط کار خود را انجام می‌دهند و مشکل خود پناهجویان هم نیستند؛ تصویر بزرگتری در اینجا وجود دارد و تصویری که وزیر کشور انگلیس از تصدیق آن عاجز است و به طور منطقی به آن پاسخ نمی‌دهد.

ما این را در لایحه جدید ارائه شده می‌بینیم؛ لایحه‌ای که دولت انگلیس تصمیم گرفته است آن را در زمانی معرفی کند که می‌دانست رسانه‌ها به طور کامل بر وضعیت قایق‌های کوچک، تمرکز خواهند کرد.

شیوه‌ای که دولت انگلیس از وضعیت بد پناهندگان برای ایجاد جنگ فرهنگی استفاده می‌کند، عصبانی کننده است؛ برخی از این عصبانی هستند که دولت انگلیس در لایحه مرز‌ها به دنبال پاسخگویی به سوالاتی است که وجود ندارد در حالی که از بدیهیات آشکار چشم پوشی می‌کند.

آن‌ها(دولتمردان انگلیس) یا احمق هستند و نمی‌توانند داده‌های خود را درک کنند و یا واقعاً از فعالیت گروه‌های تبهکار ناراحت نیستند؛ آن‌ها بیشتر علاقه‌مند به بازی سیاسی برای چیزی هستند که فکر می‌کنند جایگاه آن‌ها را محکم می‌کند.

گروه‌های تبهکار که از افراد مستأصل سود می‌برند، نفرت انگیز هستند و باید برای جلوگیری از آن‌ها تلاش شود؛ تمهیداتی برای این موضوع باید اندیشیده شود که نه تنها جلوه خوب، بلکه کارایی مناسبی داشته باشند.

وزیر کشور انگلیس هفته گذشته اعلام کرد که انگلیس ۵۴ میلیون پوند دیگر به فرانسه به عنوان بخشی از توافقنامه جدید برای جلوگیری از عبور مهاجران کانال مرزی می‌پردازد.

بر این اساس، گشت‌ها و مداخلات بیشتری برای جلوگیری از رسیدن قایق‌های کوچک به آب‌های انگلیس وجود خواهد داشت.

با این حال، مگر اینکه مسیر‌های ایمن برای پناهجویان برای سفر به انگلیس افزایش یابد وگرنه نظارت بیشتر بر سواحل فرانسه مانع فعالیت قاچاقچیان انسان نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: شرایط بحرانی مهاجران در یونان؛ حصارکشی اردوگاه‎ها تشدید شد سازمان ملل شمار آوارگان در سطح جهان را اعلام کرد

نهایتاً یک مسیر غیرقابل دسترس می‌شود و قاچاقچیان مسیر‌های خطرناک تری را پیدا خواهند کرد؛ آن‌ها به ایمنی افراد ناامیدی که از آن‌ها سود می‌برند، اهمیت نمی‌دهند.

اعلامیه وزارت کشور انگلیس می‎گوید که با افزایش گشت‌های فرانسوی، گروه‌های قاچاقچی بیشتر به سواحل فرانسه رفته و مهاجران را مجبور به سفر‌های طولانی‌تر و پرخطرتر کرده‎اند.

چرا آن‌ها فکر می‌کنند این طرح جدید قاچاقچیان را متوقف می‌کند، آن هم وقتی مردم هنوز با راه‌های بد جایگزین، اندکی برای بهبود زندگی خود تلاش می‌کنند.

به نظر می‌رسد که دولت انگیس به طور کامل از مقابله با عوامل فشار بر پناهندگان خودداری کرده است؛ تمرکز صرف بر عوامل بازدارنده اشتباه است.

آنچه نیاز است یک برنامه بلند پروازانه برای مسیر‌های امن برای ورود پناهندگان به انگلیس است.

بر اساس آمارها، دولت انگلیس در سال ۲۰۲۱ تنها حدود ۳۵۰ پناهجو را در این کشور اسکان داده است.

این گزارش در پایان می‎گوید «بدون هیچ هدفی برای اسکان مجدد در آینده، تعهد وزیر کشور انگلیس برای ارائه مسیر‌های ایمن فقط یک لفاظی پوچ است.»


انتهای پیام/

برچسب ها: انگلیس بوریس جانسون حقوق بشر

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: انگلیس انگلیس بوریس جانسون حقوق بشر کشور انگلیس دولت انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۱۸۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعمال ممنوعیت جابجایی دام و برخورد با متخلفین در کاشمر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،مدیر جهاد کشاورزی کاشمر گفت:  مبارزه با قاچاق دام در راستای حفظ امنیت غذایی و جلوگیری از بین رفتن دام مولد است.
 کاظم قربانپور  با اشاره به اینکه هرگونه جابه جایی دام بدون مجوز‌های لازم طبق قانون قاچاق محسوب می‌شود، افزود: مبارزه با قاچاق دام برای امنیت غذایی جامعه انجام می‌شود و بهره برداران و دامداران موظفند در هنگام جا به جایی دام نسبت به اخذ مجوز‌های قانونی نظیر سند حمل بار و گواهی بهداشتی حمل دام از شبکه دامپزشکی اقدام کنند. 
وی گفت: به استناد تبصره ۴ ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز دام‌های بدون مجوز مکشوفه ضبط و متخلفین نیز به پرداخت جزای نقدی محکوم می‌شوند.
قربانپور افزود: دستگاه‌های مرتبط مانند جهاد کشاورزی، تعزیرات حکومتی و نیروی انتظامی در قالب گشت‌های مشترک با متخلفان و کسانی که اقدام به حمل دام غیرمجاز نمایند برخورد می‌کنند.

دیگر خبرها

  • اعمال ممنوعیت جابجایی دام و برخورد با متخلفین در کاشمر
  • انگلیس پناهجویان را برای اخراج به رواندا دستگیر می‌کند
  • برچیدن کمپ‌های پناهجویان در آستانه بازی‌های المپیک پاریس
  • تشدید مناقشات بین ایرلند و انگلیس بر سر مسئله مهاجران
  • ناپدیدشدن هزاران پناهجو که قرار است به رواندا فرستاده شوند
  • طرح آمریکا و مکزیک برای سخت‌گیری بیشتر نسبت به مهاجران
  • طرح آمریکا و مکزیک برای سخت گیری بیشتر نسبت به مهاجران
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل تنش در روابط دوبلین-لندن
  • برخورد خشونت‌بار پلیس فرانسه با دانشجویان حامی فلسطین در «سوربون»
  • جدول کفش طلای 24-2023؛ همان همیشگی!