Web Analytics Made Easy - Statcounter

بسیاری از بیماران کرونایی خودشان مجبور به تهیه داروهای تجویزی هستند و اینگونه ترددها سرعت انتقال ویروس کرونا را شدت می‌بخشد.

 

 

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، فرزانه فراهانی_ روزانه بیش از صدها هموطن جان خود را از دست می‌دهند و آمار قربانیان کرونا طی روزهای گذشته بار دیگر روندی صعودی پیدا کرده و عده‌ای همچنان بی‌خیال از ابتلا و شدت گرفتن موج پنجم و پر پر شدن روزانه صدها نفر از عزیزان خانواده‌ها، بدون رعایت پروتوکل‌ها و دستورالعملهای بهداشتی در جامعه تردد می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیش از یک سال و نیم است که داروهای موجود در منزل اغلب ما ایرانی‌ها مثل سایر مردم در دیگر کشورهای جهان، تغییر کرده است و اگر تا همین چندی پیش بیشتر داروهایی که در خانه داشتیم در یک سری قرص مسکن و قرص سرماخوردگی ساده و شربت ضد سرفه خلاصه می‌شد، دیگر اینگونه نیست.

 

کمیاب شدن داروهای بیماران کرونایی در کشور!

اگر چه تلخ و غم انگیز است اما متاسفانه داروهای ویژه بیماران کرونایی با قیمتهای گزاف و سرسام آور در سبد داروی خانواده‌ها جا خوش کرده است و این روزها علاوه بر آن داروهای معمولی قبلی، ته مانده داروهای بیماری کرونا هم در بین آن‌ها به چشم می‌خورد.

البته ناگفته نماند که همان داروهای گرانقیمت نیز طی روزهای اخیر برای بیماران کرونایی کمیاب شده است و آن‌ها را از تهیه تا مصرف دچار مشکلات متعددی ساخته است.

کمیاب شدن داروهای پر مصرف برای بیماران کرونایی به مفهوم عدم وجود در کشور نیست و صحت این ادعا را حضور دلالان و واسطه‌های بی‌شماری که در اطراف داروخانه‌ها پرسه می‌زنند، به اثبات می‌رساند.

 

حضور افراد مبتلا در صف‌های طولانی و آلوده به ویروس!

گذشته از مشکلات زیادی که بیماران مبتلا به کرونا و خانواده‌های آن‌ها با آن سر و کار دارند، بسیاری از بیماران کرونایی خودشان مجبور به تهیه داروهای تجویزی هستند و اینگونه ترددها سرعت انتقال ویروس کرونا را شدت می‌بخشد.

گفتگوی خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو با چند تن از بیماران مبتلا به کرونا که شخصا برای تهیه داروهای خود به داروخانه‌ها مراجعه می‌کنند، حکایت غم‌انگیز و فاجعه بار بودن این اجبار تلخ است.

زنی میانسال که به تازگی تست ابتلایش مثبت شده و خودسرپرست است و چاره‌ای جز آمدن به داروخانه برای تهیه داروهای تجویزی پزشک معالجش ندارد و درست در چند قدمی سایر مراجعه کنندگان ایستاده است.

این زن می‌گوید: بچه‌هایم خودشان صاحب زندگی و بچه هستند و من دلم نمیخواهد بار زندگی ام به دوش آن‌ها باشد و البته فرزندانم هم بیشتر از ماهی یکبار فرصت نمی‌کنند که به من سر بزنند و به همین دلیل مجبور شدم خودم برای گرفتن داروهایم به داروخانه بیایم.

مردی کارگر که به قول خودش با حقوقی بخور نمیر به سختی خودش را برای تست دادن و تهیه دارو جهت درمان راضی کرده تا به داروخانه بیاید، در میان جمعیت ایستاده و می‌گوید که از یکی از شهرهای کشور به تهران آمده است تا کار کند و ماهیانه بخش زیادی از درآمد خود را برای خانواده‌اش می‌فرستد.

او می‌گوید چند روز است که علائم بیماری را داشته و روز گذشته علائم بیماری‌اش شدت گرفته و با مثبت شدن تستش راهی داروخانه شده تا داروهای مورد نیاز خود را تهیه کند.

این موارد تنها اندک مواردی از دهها بیمار مبتلا به بیماری کرونا هستند که کسی را ندارند و مجبور هستند تا برای داروهای خود در صف‌های طولانی بایستند و چنانچه گفته شد، حضور این قبیل افراد سرعت انتقال ویروس کرونا را تا چندین برابر شدت می‌بخشد و خطر ابتلای افرادی که در سلامت کامل برای تهیه داروهای بیماران خود به داروخانه مراجعه کرده‌اند را افزایش می‌دهد.

 

اهمیت ورود مجدد خیریه‌ها به همدلی مبتلایان کوید۱۹ !

در ابتدای شیوع بیماری کرونا، فعالیت خودجوش گروههای مختلف خیریه با فعالیت اعضای جوان و سرشار از انرژی بسیار پررنگ بود و عمده‌تربن کار افراد حاضر در گروههای فوق به انجام خریدهای اشخاص بیمار از جمله خرید دارو، میوه و سایر اقلامی که فرد بیمار نیاز داشت، اختصاص پیدا کرده بود.

این افراد طی اقدامی جهادی و خدا پسندانه با حاضر شدن در درب منزل افرادی چون معلولان، سالمندان و کسانی که فاقد سرپرست یا همراه بوده و به تنهایی زندگی می‌کردند، مراجعه کرده و به این ترتیب از خروج آن‌ها از خانه و گسترش ویروس کرونا در سطح جامعه جلوگیری می‌کردند.

در حال حاضر شیب تند ابتلا و شرایط سخت معیشتی بسیاری از خیریه‌ها و افراد خیر را نیز تحت فشار قرار داده است و فعالیت آن‌ها را تا حدود زیادی محدود کرده است.

 

ضرورت جدا سازی صف متقاضیان داروهای کرونا!

طی روزهای اخیر و همزمان با شدت گرفتن موج پنجم بیماری کرونا ازدحام مراجعان به داروخانه‌ها و به ویژه داروخانه‌هایی چون داروخانه ۲۹ فروردین، داروخانه ۱۳ آبان و ...  سرعت زیادی داشته است و علاوه بر کمبود دارو و سرم در داروخانه‌ها خطر ابتلا به کرونا نیز افراد سالم را نیز مورد تهدید قرار داده است.

با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در داروخانه ۲۹ فروردین موضوع جداسازی محل ارائه داروهای بیماران کرونایی در این داروخانه نیز از طرف رئیس جمهور مطرح شد و نکات لازم به رئیس داروخانه و مسئولان مربوطه حاضر تذکر داده شد.

با جداسازی و اختصاص فضایی مناسب در داروخانه‌هایی که میزان مراجعات مردمی به این مراکز در این روزها زیاد است، میتوان اقدام خوبی در جهت مهار و کنترل ویروس انجام داد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کرونا داروی کرونا داروخانه وزارت بهداشت بیماران کرونایی تهیه داروهای انتقال ویروس بیماری کرونا داروخانه ها ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۱۸۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، بشیر حاجی بیگی، با اشاره به دستاوردهای نوین سازمان انتقال خون که در سال گذشته آغاز شد، گفت: اقدامات نوین سازمان انتقال خون باعث شد رتبه اعتباری ما در میان کشورهای پیشرفته تثبیت شود و در منطقه نیز کماکان با فاصله بسیار زیاد به عنوان مرجع آموزش سازمان بهداشت جهانی در زمینه طب انتقال خون باشیم.

وی افزود: از جمله اقدامات ارزشمند، انجام آزمایشات غربالگری مولکولی (NAT) است که نقش اساسی در حذف انتقال ویروس‌های خطرناکی نظیر ایدز و هپاتیت از طریق خون و داروهای مشتق از پلاسمای خون دارد. همچنین، انجام آزمایش غربالگری آنتی بادی جهت انطباق صد در صدی گیرنده و اهداکننده و پیشگیری از بروز عوارض ناشی از تزریق خون و نیز آزمایش توالی یابی ژنتیکی (HLA) به روش (NGS) جهت بررسی سازگاری بافتی و تسهیل انجام پیوند سلول‌های بنیادی خونساز برای بیماران نیازمند به آن در داخل کشور از فعالیت‌هایی بود که از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته و گسترش خدمات نوین و توسعه کمّیت و کیفیت این خدمات وابسته به این حمایت و تخصیص اعتبارات مناسب برای تأمین ملزومات مرتبط است.

حاجی بیگی با اشاره به جایگاه ممتاز سازمان انتقال خون در تأمین خون سالم و صد درصد داوطلبانه در میان کشورهای منطقه و جهان و تأمین صد درصدی نیازهای بیمارستانی در مورد خون و فراورده، گفت: تمامی این افتخارات مرهون همراهی مردم نوع دوست و حمایت‌های مسئولان اجرایی کشور و نمایندگان مجلس است و انتظار داریم در آینده نیز از این حمایت‌ها برخوردار شویم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انسولین در داروخانه های هشتگرد به اندازه کافی موجود است
  • انسولین در داروخانه های هشتگرد به اندازه کافی موجود است 
  • توهین دو وزیر به خرد بدنه دارویی نظام‌سلامت
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • رتبه‌بندی داروخانه‌ها بر چه اساسی است؟
  • داروخانه های خاطی در توزیع انسولین شناسایی شدند
  • عاقبت سبقت گرفتن با سرعت بالا (فیلم)
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون