Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، ارسلان زارع، استاندار گیلان عصر دیروز در جلسه ستاد مدیریت کرونای استان با تأکید بر انجام برنامه‌ریزی‌های مناسب در فرآیند واکسیناسیون علیه کرونا و جلوگیری از شکل‌گیری تجمع و صف در مراکز تزریق واکسن، موفقیت در مقابله با کرونا را در گرو عزم همگانی دانست و خواستار نقش‌آفرینی فعالان مدنی برای جلب مشارکت مردم در پویش‌های حفظ سلامت عمومی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او از عموم مردم خواست تا اهمیت مراعات دستورالعمل‌ها و نقش این وظیفه مهم اجتماعی در قطع زنجیره انتقال بیماری را به یکدیگر متذکر شوند و نقش دستگاه‌های فرهنگی و رسانه‌ای را در این راستا بی بدیل توصیف کرد و گفت: میانگین رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در کشور ۳۸ درصد است و گیلان اگرچه نسبت به هفته‌های قبل، اندکی رشد داشت، اما هنوز با سطح مورد انتظار فاصله دارد و توجه به دستورالعمل‌های مراقبتی همچنان بایستی جزء اولویت‌ها باشد.

استاندار گیلان کاهش تعداد فوتی‌ها نسبت به پیک اول را نشانگر تبحر کادر درمان و افزایش میزان امکانات و تجهیزات در مراکز بیمارستانی اعلام کرد و افزود: مردم با پرهیز از عادی انگاری، دورهمی‌ها و اجتماعات غیرضروری و استفاده از ماسک و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به کاهش این بیماری کمک کنند.

زارع به سفر هفته گذشته معاون وزیر بهداشت به گیلان و درخواست اختصاص دُز بیشتری از واکسن برای تسریع در انجام فرآیند واکسیناسیون در استان با توجه به سالمند بودن و تراکم جمعیتی گیلان اشاره کرد و اظهار داشت: در این سفر برخی نیازمندی‌ها از جمله تأمین اکسیژن ساز و دارو مطرح شد که امیدوارکننده است.

او با اشاره به اینکه به لحاظ انجام فرآیند واکسیناسیون کرونا جزء استان‌های برتر هستیم، اما با نقطه مطلوب فاصله داریم، گفت: مراکز خوبی پیش بینی شده و امکان تزریق بیش از ۳۰ هزار دُز در روز نیز وجود دارد و بایستی روند افزایشی ارسال واکسن پیگیری شود.

رئیس ستاد استانی مدیریت کرونا در گیلان بر لزوم برنامه ریزی صحیح در انجام واکسیناسیون و جلوگیری از تشکیل تجمع و ایجاد صف تأکید و تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا از هر طریقی امید مردم به آینده، تقویت و موجبات رضایتمندی آنان فراهم شود.

زارع به مصوبه اخیر ستاد ملی مبنی بر تعطیلی همه اصناف، بانک‌ها و مشاغل دولتی به جز اصناف ضروری مندرج در گروه یک از ۲۵ تا سی‌ام مرداد ماه اشاره کرد و گفت: تمامی دستگاه‌های اجرایی، نهادها، بانک‌ها و ادارات به جز بخش ضروری دستگاه‌های خدمات رسان همچون آب، برق و گاز و ... و نیرو‌های مسلح تعطیل هستند.

او ادامه داد: بر این اساس، از ساعت ۱۲ یکشنبه ۲۴ مرداد تا روز جمعه ۵ شهریور ممنوعیت تردد در سراسر کشور و همه جاده ها، اعمال و ضمن عدم صدور مجوز جدید توسط فرمانداری ها، همه مجوز‌های صادر شده برای تردد نیز لغو خواهد شد.

استاندار گیلان با تأکید بر اینکه در این مدت بنا به هر دلیلی افرادی که مشمول جریمه شده اند، در صورت عدم پرداخت، بعد از یک ماه جریمه آنان دو برابر شده و حتما أخذ می‌شود، یادآور شد: تمامی سینماها، تئاترها، موزه ها، بوستان ها، تفرجگاه ها، پارک ها، کتابخانه‌ها و اماکن تفریحی نیز در این مدت تعطیل است.

زارع با بیان اینکه لازم است از ابعاد گوناگون تأثیرگذاری نهضت بزرگ عاشورا برای تعالی فردی و اجتماعی بهره گرفته شود، تصریح کرد: باید با استفاده از بستر‌های فضای مجازی، صدا و سیما و رسانه‌های اجتماعی؛ متناسب با ایام محرم، سوگواری‌های حسینی پرشورتر از قبل باشد.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا دستورالعمل های بهداشتی واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۱۹۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌

حسین امامیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: تزریق این واکسن در برنامه جاری ایمن سازی کودکان است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بردسکن افزود: اصل پیشگیری در بیماری‌های عفونی بسیار مهم‌تر از درمان است و تزریق این واکسن سبب کاهش بار جهانی بیماری‌های ناشی از عفونت‌های پنوموکوکی می‌شود.

وی با بیان اینکه باکتری پنوموکوک مهمترین عامل عفونت های مهاجم باکتریال در کودکان محسوب می شود، گفت: این بیماری طیف وسیعی از عفونت ها را شامل مننژیت، عفونت باکتریال تب دار، عفونت گوش میانی، سینوزیت، ذات الریه، عفونت ملتحمه چشم، عفونت در بافتهای نرم حفره چشم، عفونت در لایه های داخلی و دریچه های قلبی، التهاب استخوان و مغزاستخوان، عفونت پرده های محافظ قلب، عفونت یا التهاب وخیم قسمتی از صفاق، تورم والتهاب مفاصل، عفونت های بافت نرم و عفونت خونی را موجب می شود.

وی گفت: تزریق واکسن پنوموکوک در برنامه جاری ایمن سازی سبب ارتقاء سلامت کودکان می‌شود.

امامیان زمان تزریق این واکسن را در ۲ ماهگی، ۴ ماهگی و ۱۲ ماهگی و همزمان با سایر واکسن های همان گروه سنی اعلام کرد.

کد خبر 6093414

دیگر خبرها

  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • واکسن سرخک و سرخجه بدون درد از راه رسید
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • اعتراف آسترازنکا: لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون!
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان