Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@13:26:31 GMT

۲۵ تله شکار حیوانات در بیرجند کشف شد

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۱۹۲۴۲

۲۵ تله شکار حیوانات در بیرجند کشف شد

ایسنا/خراسان جنوبی رییس اداره حفاظت محیط زیست بیرجند گفت: ماموران اجرایی یگان حفاظت محیط زیست شهرستان بیرجند موفق به کشف و ضبط ۲۵ عدد تله آهنی شدند که برای شکار حیوانات به کار می‌رود.

اسدالله حاتمی، شنبه شب ۲۳ مرداد به رسانه‌های گروهی اعلام کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، مقرر شد از چهار مغازه آهنگری شهرستان بیرجند بازدید شود و متاسفانه در این بازدیدها تعداد ۲۵ عدد تله آهنی که به قصد فروش ساخته شده بود، کشف و ضبط شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی افزود: این تله‌های آهنی به عنوان یک روش ناجوانمردانه و غیرانسانی برای شکار حیات وحش به کار می‌رود.

رییس اداره حفاظت محیط زیست بیرجند گفت: تله‌گذاری در کنار چشمه‌ها، آبشخورها و شکار حیوانات وحشی به وسیله تله‌های فلزی روش ناجوانمردانه است که در آن حیوان تشنه که برای نوشیدن آب به کنار چشمه می‌آید در تله به دام افتاده و ساعت‌های طولانی را با درد ناشی از گیر افتادن پا در تله، تشنگی، گرما، آفتاب و استرس سپری می‌کند.

وی، تله‌گذاری در محیط‌های طبیعی به ویژه در کنار چشمه‌ها را برای امنیت زیستگاه و حیات وحش نامطلوب دانست و اظهار کرد: با به دام افتادن یک جانور، حیات وحش با مشاهده صحنه، منطقه را ترک کرده و به جایی دیگر کوچ می‌کنند.

حاتمی گفت: پهن کردن تله‌های فلزی برای صید و شکار جرم محسوب شده و برای فرد متخلف حتی در صورت اقدام به شکار، پرونده قضایی تشکیل می‌شود.

وی بر لزوم خودداری قشر آهنگر از ساخت و فروش این تله‌ها تاکید کرد و افزود: چنانچه در زیستگاه‌ها و سطح مناطق تحت مدیریت، هرگونه حیوان وحشی در تله‌های کار گذاشته شده، گرفتار و سازنده تله آهنی مشخص شود، فرد خاطی به عنوان مجرم برای پیگیری‌های حقوقی به دادگاه معرفی خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی محیط زیست تله ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۱۹۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی از کشف لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان در خراسان رضوی خبرداد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم در مشهد، مهدی اله‌پور، اظهار داشت: محیط‌بانان شهرستان فریمان، در حین گشت و پایش منطقه تحت مدیریت سازمان، لاشه یک قلاده پلنگ را در ارتفاعات منطقه شکار ممنوع کلیلاق شهرستان فریمان کشف کردند.

وی افزود: علت مرگ پلنگ هنوز مشخص نیست و در بررسی‌های اولیه، نشانه‌ای از تیراندازی روی لاشه پلنگ دیده نشده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، تصریح کرد: جهت کالبد شکافی، لاشه به اداره حفاظت محیط زیست خراسان رضوی منتقل شده و پس از نمونه‌برداری با همکاری دامپزشکی علت مرگ مشخص و اطلاع‌رسانی خواهد شد.

به گزارش تسنیم، منطقه شکار ممنوع کلیلاق به وسعت 41 هزار و 73 هکتار در حوزه سه شهرستان فریمان، زاوه و تربت جام قرار دارد.

انتهای پیام/282/

دیگر خبرها

  • لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان کشف شد
  • کشف لاشه یک قلاده پلنگ در یک منطقه شکار ممنوع/ عکس
  • حمله حیوانات وحشی به گوسفندان در کاشان
  • پیدا شدن لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • جزئیات کشف لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • کشف لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • جزییات کشف لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • پیدا شدن لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع کلیلاق شهرستان فریمان
  • حفاظت از حیات وحش مناطق آزاد نیازمند اجرای قرق اختصاصی است
  • عشق در قلمرو حیات وحش؛ وقتی حیوانات عاشق می‌شوند (عکس)